بحران کمبود سوخت در انگلیس؛ نیروهای ارتش وارد می شوند

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از ای او ال، کمبود سوخت در انگلیس منجر به بسته شدن چندین صندلی سوخت شده است.

بحران کمبود سوخت در انگلیس؛ نیروهای ارتش وارد می شوند

گزارش ها از صف کشیدن مردم در مقابل پمپ بنزین ها و کمبود صندلی های عرضه سوخت حکایت دارد و از همین رو گفته شده که نخست وزیر انگلیس در حال آنالیز استقرار نیروهای ارتش برای محافظت از کامیون های حامل بنزین است.

در همین ارتباط، مقامات انگلیس با اعلام اینکه اقدامات اضطراری برای رفع مسائل ناشی از کمبود سوخت را شروع نموده اند، بعضی دیگر از جمله گرنت شاپس وزیر حمل و نقل انگلیس هم احتمال درخواست از ارتش و نیروهای نظامی برای مدیریت مساله کمبود سوخت را رد ننموده است.

بعلاوه انجمن خرده فروشان سوخت در انگلیس اعلام نموده است که ذخایر سوخت بالغ بر 5 هزار و 500 پمپ بنزین در این کشور به سرانجام رسیده است. این بحران در پی کمبود رانندگان کامیون که به علت ابتلاء به کرونا خانه نشین شده اند به وجود آمده است.

در همین حال چند شرکت فعال در حوزه انرژی از جمله شل، اگزون موبیل و گرین انرژی با صدور بیانیه ای مشترک توضیح داد که بحران اخیر ناشی از افزایش موقت تقاضاها به وجود آمده و ارتباطی با کمبود سوخت در کشور ندارد.

دولت انگلیس بعلاوه با اعطای 5 هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا سرانجام سال جاری موافقت نموده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به به طور موقت به کار بازگردند. این درحالیست که گزارش شده، انگلیس با چالش کمبود حدود 90 هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه گیری کرونا روبروست.

کنسرسیوم خرده فروشان انگلیس هم اعلام نموده است که پیشنهاد دولت در مورد اعطای ویزا به 5 هزار راننده کاری از پیش نخواهد برد و تأثیر آن در حدی نیست که مانع از بروز اختلال در کریسمس گردد. کارشناسان نگرانند که اگر بحران سوخت تا 10 روز دیگر رفع نگردد، فرایند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی روبرو شده و مایحتاج کریسمس به موقع نمی رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1138

به "بحران کمبود سوخت در انگلیس؛ نیروهای ارتش وارد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کمبود سوخت در انگلیس؛ نیروهای ارتش وارد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید