بانک رفاه بخشی از وثایق شهرداری برای آزادسازی پول مترو را پذیرفت

به گزارش اخبار نجوم، مدیر عامل شرکت مترو از پذیرش بخش دیگری از وثایق ملکی شهرداری تهران برای رهاسازی پول اوراق مشارکت مترو نزد بانک رفاه اطلاع داد.

بانک رفاه بخشی از وثایق شهرداری برای آزادسازی پول مترو را پذیرفت

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص خاتمه آزاد سازی پول اوراق مشارکت مترو که نزد بانک رفاه مانده است با بیان اینکه بخش دیگری از وثایق ملکی شهرداری تهران برای آزادسازی وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال 1398 توسعه شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت در دفترخانه اسناد رسمی ترهین شده است، گفت: امیدواریم هفته آینده و با نهایی شدن مراحل وثیقه گذاری که املاک جدید مورد تایید بانک عامل انتشار اوراق مشارکت باشد، شرایط برای تکمیل هر چه سریعتر وثیقه های ملکی مورد احتیاج جهت آزاد سازی بخش دیگری از 1500 میلیارد تومان وجوه اوراق مشارکت فراهم گردد.

او با اشاره به سهم 50 درصدی دولت در پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت به همراه وثیقه های لازم برای تضمین این امر گفت: سال گذشته نامه ای از سوی شهرداری تهران به وزارت کشور ارسال شد که در آن مبلغ 1600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط 3 ، 6 و 7 مترو درخواست شد؛ که این نامه خوشبختانه با موافقت وزارت کشور همراه شد اما سازمان برنامه و بودجه مجوز انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری را صادر کرد .

به گفته امام، همان زمان دکتر نوبخت نامه ای خطاب به بانک مرکزی مرقوم داشت و اعلام نمود که 50 درصد اصل و سود کل اوراق مشارکت را دولت تضمین نموده و جزو تعهدات آن محسوب می گردد.

او تاکید نمود: البته کل اوراق مشارکت مربوط به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت 1500 میلیارد تومان برای سال 1398 بوده که هزار میلیارد تومان آن سهم مترو و 500 میلیارد تومان آن به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران اختصاص دارد.

او گفت: ذکر این نکته لازم است که بانک رفاه در زمینه تقبل مسئولیت انتشار و فروش اوراق مشارکت سال 1398 نهایت همکاری را با شهرداری تهران داشته است و به همین دلیل اخیراً روال ترهین وثایق ملکی شهرداری تهران سرعت بهتری گرفته است؛ در واقع با کوشش تمام دست اندرکاران امر، به نظر می رسد بتوان به زودی شاهد آزادسازی کل وجوه حاصل از فروش 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 1398 باشیم .

امام اضافه نمود: در این زمینه با توجه به تعهدات کتبی سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت اصل و سود نیمی از مبلغ اوراق مشارکت، اگر شرایطی فراهم گردد تا سهم 50 درصدی دولت سریعتر آزاد گردد، امکان افتتاح ایستگاههای متعدد طبق برنامه زمان بندی در خطوط 3 ، 6 و 7 تا انتها امسال هنوز مهیا می گردد.

او گفت: غیر از ایستگاه های برج میلاد و امیرکبیر که تا انتها آذر ماه افتتاح شده و در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت ، اگر منابع اقتصادی مورد احتیاج به موقع تامین گردد (حداکثر 10 روز آینده) امکان افتتاح و بهره برداری از 10 ایستگاه دیگر در شبکه مترو و تا قبل از آغاز سال جدید وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: در واقع اصرار مدیریت شهری پایتخت مبنی بر آزادسازی هرچه سریعتر سهم 50 درصدی دولت از اوراق مشارکت سال 1398 به همین خاطر است که شهروندان تهرانی هر چه سریعتر از حداکثرامکانات حمل و نقلی ریلی برخوردار شوند.

امام در ادامه گفتگویش با ایسنا گفت: ناگفته تعیین است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه، همکاری خوبی جهت انتشاراوراق مشارکت سال 1398 با شهرداری تهران داشته اند و برای برطرف موانع موجود به منظورآزادسازی وجوه حاصل از فروش اوراق نیز حسن نیت خود را ثابت نموده اند که باید در این زمینه از آنها قدردانی کرد .در هر صورت با آزادسازی آن بخش از وجوه اوراق مشارکت که دولت تضمین پرداخت اصل و سود آن را نموده است ، این حسن نیت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه زیرمجموعه های آن بیش از پیش ثابت شده و امکان خدمتگزاری بهتر و بیشتر در کوتاهترین زمان ممکن به مردم شکیبا پایتخت را فراهم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 695

به "بانک رفاه بخشی از وثایق شهرداری برای آزادسازی پول مترو را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک رفاه بخشی از وثایق شهرداری برای آزادسازی پول مترو را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید