ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران، هادی خانی با اشاره به راه اندازی سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو، اظهار کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می توانند با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام نمایند.

ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته های آینده در سراسر کشور به بهره برداری می رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک به وسیله پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، خانی توضیح داد: این اقدام در راستای اجرای ماده (30) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400.03.02 که از تاریخ 1400.10.13 لازم الاجرا شده، انجام شده است و بر همین اساس، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو نموده که این خدمت، شرایطی را فراهم می سازد تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت نمایند.

وی اظهار کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام نمایند و در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف نمایند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به ایشان و یا انتقال سند جلوگیری می گردد.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1311

به "ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید