اعتبارات کشوری برنامه محور می شوند

به گزارش اخبار نجوم، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: از سال آینده اعتبارات برای برنامه و عملیات اختصاص می یابد و ردیف های بودجه به برنامه های عملیاتی تبدیل می شوند.

اعتبارات کشوری برنامه محور می شوند

مسعود میرکاظمی، امروز آدینه 19 شهریور در ملاقات با رییس، معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: بودجه برای سال آینده تغییرات ماهیتی داشته و از حوزه توزیع اعتبارات در قابل ردیف ها به بودجه عملیاتی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه این گونه اعتبارات برای برنامه و عملیات اختصاص می یابد و ردیف های بودجه به برنامه های عملیاتی تبدیل می شوند، توضیح داد: این امر در ارتقا دست یابی به هدف مورد نظر موثر خواهد بود و در واقع اعتبارات نتیجه محور خواهند شد.

مجید پورعیسی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم به بیان معرفی ظرفیت ها و پتانسیل موجود در استان پرداخت.

معصومه رضایی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم گزارشی از تعداد نیروی انسانی و شرایط آن و نبود مسایل انگیزشی برای نگهداشت نیروی انسانی و خلا مشخص شاخص های بهره وری در دستگاه های اجرایی استان و دستیابی به آن ارائه داد.

جواد لطفی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم گفت: تهیه و فراوری آمار و اطلاعات به روز و بهنگام از مهم ترین وظیفه معاونت آمار و اطلاعات سازمان بوده و در این خصوص به دو طریق اقدام صورت می گیرد؛ فراوری آمار با استفاده از اجرای طرح های آماری و دیگری جمع اوری آمارهای ثبتی .

وی اعلام کرد: این اطلاعات برای تهیه برنامه های مختلف توسعه ای استفاده شده و معاونت آمار و اطلاعات بازوی اجرایی مرکز امار ایران و بعلاوه سازمان نقشه برداری کشور در استان است.

لطفی ادامه داد: این آمادگی را داریم تا آمارهای مدنظر را تا پایین ترین سطح ممکن برای تهیه برنامه های مختلف فراوری کنیم.

امیرخانی نژاد، مسئول حوزه برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به تغییر ساختار بودجه برای سال آینده و برنامه محور بودن توزیع اعتبارات سال آینده انجام سه مطالعه کاربردی تر ریزی به نظر می رسد.

وی اضافه نمود: بروزرسانی مطالعات آمایش استانی و انطباق آن با آمایش ملی، مطالعات توسعه مالی و اشتغالزایی روستایی استان و مطالعات اسناد توسعه شهرستان ها، تا سرانجام سال به اتمام رسیده و برای برنامه ریزی های لازم حول برنامه محور کردن اعتبارات اقدام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1114

به "اعتبارات کشوری برنامه محور می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات کشوری برنامه محور می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید