استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه مالزی

به گزارش اخبار نجوم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از زمبری عبدالقادر وزیر امور خارجه مالزی استقبال کرد.

استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه مالزی

زمبری عبدالقادر، وزیر امورخارجه مالزی که به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر نموده است، ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان نهاده شد.

این اولین سفر رسمی وزیر امور خارجه مالزی به تهران است.

این دیپلمات عالی رتبه مالزی در جریان این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود با تعدادی دیگر از مقامات ارشد ایران نیز ملاقات و رایزنی خواهد داشت.

روز گذشته وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه ای با بیان این که زمبری عبدالقادر در جریان سفر به ایران در گفت وگوهای خود با حسین امیرعبداللهیان درباره بحث های صورت گرفته در نشست وزیران جنبش عدم تعهد که پنجم ژوئیه برگزار گردید، رایزنی خواهد نمود، اظهار داشت: انتظار می رود که دو وزیر پیشرفت های همکاری های دوجانبه موجود میان دو کشور را آنالیز نمایند و راه های توسعه زمینه های نو همکاری را مورد بحث و آنالیز قرار دهند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه مالزی، بعلاوه انتظار می رود که آنها درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام دو کشور گفتگو نمایند.

طبق آنچه که اعلام شده زمبری عبدالقادر قرار است نشستی هم با تجار ایرانی داشته باشد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1609

به "استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید