از تصور تا واقعیت!

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، انتخاب های ما با دیگران پیوند خورده است؛ حتی اگر بگوییم علت وجودی ما این است و ما یک هدف برای زندگی داریم اما باز هم در مسیر خود با بقیه برخورد می کنیم و آن تأثیرگذار خواهد بود. مثل پرنده ای در قفس که اولین اولویت فکری اش آزادی است؛ اما این آزادی برای او بی خطر هم نیست. در راه انتخاب او موانعی وجود دارد که ممکن است با آنچه تصورش را داشت متفاوت باشد.

از تصور تا واقعیت!

داستان آخرین گل رز نوشته کاوه رستمی با تصویرگری غزاله بیگدلو از انتشارات پی نما، داستان سه گل رز را بازگو می نماید که هر کدام از آنها در گل فروشی منتظر هستند تا کسی از بیرون آنها را بخرد و با خود ببرد. فکری که آنها دارند این است که با بیرون رفتن از این گل فروشی سرنوشت شان به مراتب بهتر از آن خواهد بود که هر روز آنجا منتظر بمانند.

داستان با جملات ساده و روان مواجهه تفکر و واقعیت انتخاب های هر کسی را در زندگی برای مخاطب کتاب نشان می دهد؛ مسیری که به شکلی پیش بینی ناپذیر باعث تعجب ما می گردد. داستان توصیفات و جزئیات اضافه ای ندارد؛ با این حال به شکل کوتاه و سرراست مفهومی را که در نظر دارد به ما می رساند. تصاویر کتاب طراحی سایه و روشن هستند و وقایع را به ما نشان می دهند و به جزئیات هم توجه شده است.

وجود هر کدام از این سه گل رز با انتخاب هایی که وابسته به دیگران بود، معنای متفاوتی پیدا کرد. گل رز که ما آن را نمادی از عشق و علاقه می دانیم در دو بخش داستان، کارکرد خود را نداشت و نتوانست کاری را از پیش ببرد.

یکی بود و جز او هیچ کس نبود

گل رز که از آن دوتای دیگر قدبلندتر بود با غصه گفت: شب شد. اما کسی سراغ ما نیامد. گل رز کوچک آهی کشید و گفت الان مغازه را می بندند. کاش یک نفر می آمد و هر سه ما را می خرید.

گل رز سومی که از بقیه کمی پیرتر بود: گفت کسی چه می داند شاید بیاید شاید هم نیاید. صدای گل فروش در مغازه پیچید: ببندید برویم... .

شاگرد مغازه می خواست درها را ببندد که یک آقای خیلی خوش بو با لباس های قشنگ وارد مغازه شد. بوی عطرش مغازه را پر نموده بود. آقای خوش بو به طرف گل های رز رفت. به هر سه گل نگاهی انداخت و گل رز قدبلند را خرید و با خودش برد.

گل رز قدبلند خیلی شادمان شد و گفت: به به، چه جای خوبی بروم من!

گل رزهای به جای مانده آهی کشیدند و به در مغازه زل زدند..

کتاب حاضر از مجموعه من، فلسفه، زندگی شامل 10 داستان فلسفی است که خواننده را با خود به سفر شگفت انگیز دنیا فلسفه می برد. این مجموعه دربرگیرنده اندیشه های عمیق فلسفی است و موضوعات گوناگونی مانند وجود، آزادی، شناخت، احساسات، انتخاب و… را مطرح می نماید. این آموزش ها در لیست برنامه آموزش فلسفه برای بچه ها (فبک) قرار دارند که برنامه ای در مسیر بهبود تفکر بچه ها است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1620

به "از تصور تا واقعیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تصور تا واقعیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید