ارائه یک میلیون دز واکسن مدرنا به تاجیکستان

به گزارش اخبار نجوم، نمایندگی صندوق بچه ها سازمان ملل متحد در تاجیکستان از ارائه یک میلیون دز واکسن مدرنا در چارچوب برنامه جهانی کواکس به این کشور اطلاع داد.

ارائه یک میلیون دز واکسن مدرنا به تاجیکستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگی صندوق بچه ها سازمان ملل متحد در تاجیکستان از ارائه یک میلیون دز واکسن آمریکایی مدرنا در چارچوب برنامه جهانی کواکس به این کشور اطلاع داد.

یونیسف با اعلام این مطلب اظهار داشت که این اولین محموله واکس علیه کرونا است که در امسال میلادی به وسیله برنامه جهانی کواکس وارد تاجیکستان و در اختیار مقامات ذیربط این کشور قرار داده شد.

سازمان مذکور در ادامه از شرکای خود برای کوشش های مستمرشان جهت تضمین دسترسی برابر به واکسن کرونا به شهروندان تاجیکستان تشکر کرد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ساکنان تاجیکستان با سه نوع واکسن از جمله آسترازنکا بریتانیایی، کروناواک چینی و مدرنا آمریکایی واکسینه می شوند.

به تاجیکستان در چارچوب برنامه جهانی کواکس و به عنوان یاری بشردوستانه در مجموع بیش از 8 میلیون دز واکسن ضد کرونا وارد شده است.

طبق آمار رسمی، به طور کلی از روز های اول پاندمی در این کشور 17 هزار و 95 مبتلا به کرونا ثبت شده که از این میان 16 هزار و 966 تن از آن ها بهبود و 124 نفر دیگر جان باختند.

کواکس، یک ابتکار جهانی در زمینه تضمین برابر تمام کشورها، علیرغم سطح عایدی آنها، با واکسن ضد کرونا است.

سازوکار مذکور با ابتکار سازمان جهانی بهداشت ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1295

به "ارائه یک میلیون دز واکسن مدرنا به تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه یک میلیون دز واکسن مدرنا به تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید