کرونا در آمریکا؛ رکورد بیش از 1300 مرگ و میر در یک روز

به گزارش اخبار نجوم، نیوزویک در گزارشی با اشاره به رشد فزاینده موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا از ثبت رکورد یک هزار و 311 نفری مرگ و میر در این کشور تنها در روز جشن شکرگزاری خبر داد.

کرونا در آمریکا؛ رکورد بیش از 1300 مرگ و میر در یک روز

به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، بر اساس گزارش ورلدر مترز (پایگاه تحلیلگر آمار متنوع جهانی در زمینه های گوناگون)، تعداد کل جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به 269 هزار و 560 نفر رسیده است و این در حالی است که تنها در روز جشن شکرگزاری (6 آذر) یک هزار و 311 نفر جان خود را از دست دادند.

جشن شکرگزاری هر ساله در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر و در سرانجام فصل درو گرامی داشته می شود. این مراسم به صورت سالیانه برای تشکر از دارایی هایی مادی و معنوی یک فرد صورت می گیرد. این روز، یکی از تعطیلات فدرال در آمریکاست. رسم است که امریکاییان در این روز از نعمت فراوان در زندگی خود یاد و قدردانی کرده و برای شام در این روز بوقلمون صرف می کنند.

گزارش ها نشان می دهد متوسط میانگین هفت روزه مرگ و میر روزانه ناشی از کووید-19 در آمریکا از اوایل نوامبر (اواخر آبان)، پس از کاهش در اوایل ماه اوت (مرداد)، به شدت در حال افزایش است.

بنابر تازه ترین گزارش ها، شمار افراد بستری شده به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روز 26 نوامبر (6 آذر و روز برگزاری جشن شکرگزاری) رکورد تازه ای را ثبت کرده است. این رقم 90 هزار و 481 نفر ثبت شده است.

تا به امروز بیش از 13 میلیون و دویست هزار نفر در آمریکا به کووید-19 مبتلا شده اند که این بیشترین آمار در میان سایر کشورهای جهان است. همزمان میانگین هفت روزه موارد ابتلا از اوایل ماه اکتبر (مهرماه) به شدت افزایش یافته است. به گزارش ورلد مترز، این میانگین در 25 نوامبر (5آذر) به اوج خود رسیده و در روز قبل از جشن شکرگذاری به اوج خود رسیده است.

به گزارش ورلد مترز، تا روز پنجشنبه بیش ازپنج میلیون و 100 هزار نفر به صورت فعال به ویروس کرونا مبتلا شده اند (افراد فعال کسانی هستد که در نتیجه ابتلا به کووید-19 در بیمارستان تحت درمان هستند یا در خانه قرنطینه شده اند).

آخرین آمار موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در آمریکا در حالی گزارش می شود که نگرانی های فزاینده ای از تاثیر سفرهای ناشی از تعطیلی جشن شکرگزاری بر شیوع ویروس وجود دارد.

به گفته اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده، یک میلیون و 70 هزار و 967 مسافر هوایی در یک ایست بازرسی تنها در تاریخ 25 نوامبر (5 آذر) غربالگری شدند. با وجود هشدارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، میلیون ها نفر دیگر برای تعطیلات از طریق جاده سفر کردند.

طبق پیش بینی موسسه سنجش و ارزیابی سلامت آمریکا تا روز کریسمس (4 دی)، تعداد روزانه مرگ و میر در این کشور به سه هزار و 303 نفر می رسد و شمار موارد مبتلا به 165 هزر و 833 نفر در روز خواهد رسید.

ویروس کرونا که از ابتدای انتشار آن در ووهان چین، بیش از 61 میلیون و 100 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و تا به امروز جان بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر را گرفته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 679

به "کرونا در آمریکا؛ رکورد بیش از 1300 مرگ و میر در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آمریکا؛ رکورد بیش از 1300 مرگ و میر در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید