ادامه آزمایش موشک فراصوت زیرکان از سال 2024

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران، منابع آگاه در وزارت دفاع روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام کردند که آزمایش های توسعه پرواز موشک فراصوت زیرکان از زیردریایی های روسی در سال 2024 از سر گرفته خواهد شد.

ادامه آزمایش موشک فراصوت زیرکان از سال 2024

خبرگزاری تاس در ادامه می آورد که مستقلا اطلاعات فوق را تایید و یا رد نمی نماید.

خبر فوق در حالی منتشر می گردد که پیشتر نیروی دریایی روسیه دو آزمایش پرتاب موشک مذکور از زیردریایی هایش را با موفقیت انجام داده و بعلاوه در تابستان امسال نیز پرتاب موشک فوق را از یکی از ناوشکن های نیروی دریایی، با موفقیت آزمایش نموده بود.

ادامه فرایند آزمایش های پرتاب موشک های فراصوت روسیه در حالی است که کمی پیشتر ژنرال دیوید تامپسون معاون بخش عملیات های فضایی ارتش آمریکا طی سخنانی در همایش بین المللی امنیت در شهر هالیفکس در کانادا اعلام نمود که ایالات متحده در زمینه فناوری فراصوت، بسیار از چین و روسیه عقب تر است.

چندی قبل تر نیز وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده بود که موشک فراصوت ارتش این کشور به درستی کار ننموده و آزمایش آن با شکست روبرو شده بود.

موشک های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می نمایند اما توانایی آنها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملا غیر ممکن می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1266

به "ادامه آزمایش موشک فراصوت زیرکان از سال 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه آزمایش موشک فراصوت زیرکان از سال 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید