ائتلاف سعودی در تحقق اهدافش در تجاوز به یمن شکست خورده است

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از سبا، یک منبع در وزارت خارجه یمن تاکید نمود که سردرگمی ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی-اماراتی نشانگر شکست آنها در تحقق اهداف این تجاوز برای هفتمین سال متوالی است که به مدد پایداری مردم یمن و ایمان آنها به عادلانه بودن مطالبشان و مخالفت با دخالت های خارجی انجام شده است.

ائتلاف سعودی در تحقق اهدافش در تجاوز به یمن شکست خورده است

وی اضافه نمود: ناکامی ائتلاف متجاوز در تحقق اهداف خبیثانه خود موجب سردرگمی بیشتر آن شده است که یکبار به گمراه کردن جامعه بین الملل درباره حمایت از راه چاره سیاسی مسالمت آمیز دست می زند و بار دیگر نسبت به گزینه نظامی برای هدف قرار دادن آنچه اهداف مشروع می نامد، مبادرت می نماید.

این منبع یمنی ادامه داد: متجاوزان یک لحظه ارتکاب جنایات و تخلفات علیه شهروندان را متوقف نکرده اند که تازه ترین آن هدف قرار دادن روستای الحکیمه در بخش مقبنه استان تعز بود و بیش از 20 شهید و مجروح برجا گذاشت. آنها بعلاوه منطقه ها مسکونی، کارخانه ها و انبارهای مواد غذایی در صنعا و شماری دیگر از استان ها را که منبع روزی شهروندان بود، هدف قرار دادند.

وی بعلاوه توضیح داد که اقدامات تجاوزکارانه کشورهای متجاوز و جلوگیری از ورود کشتی های حامل فرآورده های نفتی و گاز و مواد غذایی به بندر الحدیده پیامدهای فاجعه انسانی در یمن را شدت بخشیده است.

این مقام یمنی تاکید نمود: هرچند صنعا قادر به واکنش به تجاوزات ریاض و ابوظبی در زمان و مکان مناسب است اما همچنان به صلح عادلانه و شرافتمندانه برای مردم یمن پایبند است اما در عین حال تداوم تجاوز نظامی یا محاصره یا هرگونه مواضعی را که ائتلاف متجاوز میخواهد به وسیله آن به جامعه بین المللی وانمود کند که حوادث یمن فقط یک نزاع داخلی است، برنمی تابد.

وی گفت: تمام قرائن موجود به جهانیان نشان می دهد که حوادث یمن تجاوز مستقیم و آشکار عربستان و امارات با تمام امکانات نظامی و جنگنده ها علیه جمهوری یمن و مردم آن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1257

به "ائتلاف سعودی در تحقق اهدافش در تجاوز به یمن شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی در تحقق اهدافش در تجاوز به یمن شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید