گوگل لنز دست خط پزشکان را رمزگشایی می نماید!

به گزارش اخبار نجوم، دیجیاتو نوشت: بیشتر پزشکان نسخه های دارویی را با عجله می نویسند و همین باعث می گردد خواندن نوشته های آنها برای بیماران سخت باشد.

گوگل لنز دست خط پزشکان را رمزگشایی می نماید!

تا به امروز شرکت های زیادی در حوزه فناوری سعی نموده اند این مشکل را رفع نمایند. حالا نوبت به گوگل رسیده است تا با سرویس لنز راهی برای رمزگشایی از این نوشته ها ارائه کند.

به گزارش تک کرانچ، گوگل در کنفرانس سالانه خود در هند اعلام نموده است که با همکاری جامعه داروسازان، این مشکل را حل می نماید. آن ها به وسیله قابلیتی که به زودی برای سرویس گوگل لنز منتشر خواهد شد، به کاربر اجازه می دهند تا با تهیه تصویری از نسخه دارو بتواند این نوشته های غیرقابل فهم را رمزگشایی کند.

گوگل لنز داروهای نسخه پزشکی شما را تشخیص می دهد

زمانی که تصویر نسخه در اپلیکیشن آپلود و پردازش شد، گوگل لنز تشخیص می دهد که پزشک چه داروهایی را در آن ذکر نموده است. یکی از مدیران گوگل در این مراسم نمونه ای از عملکرد این قابلیت نو را روی صحنه به نمایش گذاشت. این شرکت هنوز اعلام ننموده است که چه زمانی این ویژگی را در اختیار عموم کاربران قرار خواهد داد.

مدیر گوگل در هند درحال تشریح قابلیت های نو هوش مصنوعی این شرکت است

هند بزرگ ترین مصرف نماینده سرویس گوگل لنز در میان همه کشورهای دنیاست. این شرکت هر سال رویدادی را در این کشور برگزار می نماید تا از پروژه های نو خود پرده بردارد. غول موتور جستجوی دنیا در این مراسم بعلاوه از کار روی مدل یکپارچه نوی برای پوشش بیش از 100 زبان هندی اطلاع داد که پشتیبانی از امکانات مختلف گفتاری و نوشتاری را به سرویس های این شرکت می آورد.

هند یکی از بازارهای اصلی گوگل است و در این بازار بیش از یک میلیارد کاربر دارد. بااین حال، این غول آمریکایی در امسال میلادی شرایط سختی را در این کشور پشت سر گذاشته؛ چرا که در ماه های اخیر دو بار از سوی رگولاتور ضدانحصار هند تحت فشار قرار گرفته است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1507

به "گوگل لنز دست خط پزشکان را رمزگشایی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل لنز دست خط پزشکان را رمزگشایی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید