گالری اوفیتزی، پربازدیدترین موزه ایتالیا

به گزارش اخبار نجوم، برای آغاز بازدید از گالری اوفیتزی فلورانس، ابتدا باید در صف های ورودی امنیتی بایستید و پس از آن از پلکان دوران رنسانس عبور کنید تا به ورودی اصلی موزه برسید. در نهایت، نقاشی های سقفی خیره کننده گالری آشکار خواهند شد و می توانید آغاز به دیدن مجموعه های هنری آن کنید.

گالری اوفیتزی، پربازدیدترین موزه ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

موزه به صورت هزارتویی بلند از اتاق هاست که آثار هنری فوق العاده ای را به ترتیب زمانی به نمایش گذاشته اند و همچنین با ساختمانی U شکل روبه رو خواهید شد که البته هرگز به قصد موزه ساخته نشد. کوزیمو دِ مدیچی (Cosimo de Medici) به معمار محبوبش، جورجو وازاری اعتماد کرد تا ساختمانی با عظمت درست در کنار کاخ وِکیو (Palazzo Vecchio) بسازد که محلی برای میزبانی حاکمان، اجلاس اصناف فلورانسی، یک تئاتر عظیم و اداره های قضایی باشد (کلمه اوفیتزی در ایتالیایی به معنای اداره ها می باشد).

تالارهای طبقه بالای اوفیتزی در ابتدا تنها برای خاندان دوک عظیم، بعضی مهمانان خاص و خدمتکاران قابل دسترس بودند. این مکان کم کم تبدیل به جایی شد که خانواده دوک، مجموعه های خصوصی شان را در آن قرار می دادند.

مهمانان این امکان را داشتند که به طبقه بالا رفته و شکوه مجموعه مجسمه های رومی را که مدیچی به جمع آوری آن ها علاقه بسیار داشت تحسین نمایند. خاندان هنردوست مدیچی برای قرن ها به گردآوری نسخ خطی، سنگ های قیمتی، سکه و پرتره های حکاکی شده سنگی کوچک می پرداختند. فرانچسکوی اول اتاقی خصوصی داشت که در آن پر از اشیای جالب گوناگون بود. بوئونتالِنتی برای او یک اتاق هشت ضلعی طراحی کرد تا مجموعه محبوبش از آثار هنری و جواهر را در آن نگهداری کند. این اتاق قدیمی ترین و باارزش ترین بخش گالری و به نوعی قلب آن محسوب می گردد و هنوز هم شکل خود را از سال 1584 حفظ نموده است.

عنوان موزه در سال های دورتری به اینجا اطلاق شد. پیتر لئوپولد در سال 1769 زمانی که گالری اوفیتزی و گنجینه هایش را به روی عموم بازگشایی می کرد این عنوان را به کار برد. او هرگز تصورش را هم نمی کرد که یک روز اینجا تبدیل به یکی از پربازدیدترین موزه های دنیا گردد. علاقه مندان جدی هنر باید حداقل دو بار برای بازدید به اوفیتزی بیایند تا بتواند کل آن را تماشا نمایند.

گردشی در گالری اوفیتزی

سفر شما در میان آثاری از نقاشان گوتیک شامل جوتو و چیمابوئه آغاز خواهد شد که برای ما شاهکارهای عظیمی را به یادگار گذاشته اند. جادوی تالار اول حسی از حضور در یک کلیسای قدیمی با نور اندک را به مخاطب می دهد. از قدم زدن در میان آثار نقاشی تالار رنسانس آغازین مانند پائولو اوچِلو و ماساچو لذت ببرید و آثاری مانند پرتره دوک اوربینو اثر پیرو دلا فرانچسکا را تماشا کنید. پرتره فدریکو دا مونته فِلترو یکی از شگفت انگیزترین پرتره های رنسانسی محسوب می گردد. کمی آن طرف تر از این تابلوی دو لتی، به عظیم ترین تالار موزه خواهید رسید که نقاشی های خیره نماینده و بی نظیری از ساندرو بوتیچلی را به نمایش گذاشته است.

برای دقایقی توقف کنید تا بتوانید در سکوت و آرامش، تابلوی عظیم نشانه بهار و تولد ونوس را دیده و تحسین کنید. تالارهایی که جدیداً نوسازی شده اند، اکنون دارای سقف دوجداره و نورپردازی بهتر و لطیف تری هستند که یاری به نمایش بهتر این شاهکارها می نماید.

گالری اوفیتزی

اثر توندو دونی (Tondo Doni) میکل آنژ، پرتره های رافائل (در تالارهای 35 و 66) و تنها نقاشی روی چوب کامل شده لئوناردو داوینچی، یعنی عروج، نقاط اوج آثار رنسانسی بوده و به گفته وازاری یک مدرسه دنیای برای هر نقاش به شمار می فرایند. از مناظری که پنجره های عظیم و عریض راهرو به چشمانتان هدیه می نمایند لذت ببرید و کلیسای سن مینیاتو، باغ های باردینی و پل وِکیو بر روی رودخانه آرنو را تماشا کنید. تا به الان شما فقط یک چهارم موزه را دیده اید و هنوز سه راهروی طولانی دیگر قبل از رسیدن به کتاب فروشی و خروج وجود دارند!

بازدید از گالری اوفیتزی قطعاً یکی از نقاط برجسته سفر به فلورانس خواهد بود. بهترین زمان برای رفتن به این موزه بدون شک بعدازظهر است؛ به ویژه بعد از ساعت 4 که عده زیادی موزه را ترک نموده اند. از زمانتان بهره ببرید و پرتره ها و مناظر تپه های دوردست را تماشا نموده و با داشتن امتیاز فراموش نشدنی قدم زدن در اتاق کار های مدیچی، از مشاهده و تحسین گنج های ارزشمندشان لذت ببرید.

با توجه به اینکه گالری اوفیتزی یکی از پربازدیدترین موزه های ایتالیاست و سالانه بیش از 1.5 میلیون نفر آن را بازدید می نمایند، پس روبرو شدن با صف های طولانی غیر قابل اجتناب هستند. آخر هفته ها، سه شنبه ها و صبح ها شلوغ ترین زمان های موزه می باشند. علیرغم هزینه ورودی بیشتر (هزینه اضافی رزرو)، بهتر است بلیت های اوفیتزی تان را پیشاپیش خریداری نموده تا در این صفوف طولانی نمانده و بتوانید زمان بیشتری را در موزه سپری کنید. ضمناً راهروی وازاری نیز برای نوسازی تا سال 2018 بسته خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 369

به "گالری اوفیتزی، پربازدیدترین موزه ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری اوفیتزی، پربازدیدترین موزه ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید