چگونه از بروز بیماری های دستگاه گردش خون جلوگیری کنیم

به گزارش اخبار نجوم، بیماری های قلبی از علل اصلی مرگ و میر به شمار می فرایند. از اینرو، لازم است بدانیم که چگونه می توانیم از بروز این بیماری ها جلوگیری کنیم.

چگونه از بروز بیماری های دستگاه گردش خون جلوگیری کنیم

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

بیماری های قلبی از علل اصلی مرگ و میر به شمار می فرایند. از اینرو، لازم است بدانیم که چگونه می توانیم از بروز این بیماری ها جلوگیری کنیم.

دستگاه گردش خون نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می کند. این دستگاه تأمین خون به قسمت های مختلف بدن را تنظیم می کند. این کار با کمک قلب و رگ های خون انجام می شود. خون از طریق ریه ها اکسیژن دار می شود و به قلب فرستاده می شود. قلب خون اکسیژن دار را از طریق سرخرگ ها به قسمت های مختلف بدن پمپاژ می کند. سپس، خون فاقد اکسیژن از طریق سیاهرگ ها به ریه ها آورده می شود و به همین ترتیب فرآیند ادامه پیدا می کند. خون علاوه بر اکسیژن مواد معدنی مختلف دیگر را نیز حمل می کند که برای همه قسمت های بدن لازم هستند. از اینرو، انجام اقدامات لازم به منظور اجتناب از بیماری های دستگاه گردش خون بسیار مهم است.

نکاتی برای جلوگیری از بروز بیماری های دستگاه گردش خون

بیماری های دستگاه گردش خون مختلفی وجود دارند که می توانند کشنده باشند. از جمله بیماری های دستگاه گردش خون می توان به آنژین ، آریتمی ، تصلب شرایین ، کاردیومیوپاتی ، بیماری عروق کرونری ، فشار خون بالا و غیره اشاره کرد. در ادامه مقاله اقداماتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های دستگاه گردش خون ارائه شده است.

ورزش کردن: ورزش کردن بهترین روش برای حفظ سلامت بدن است. ورزش کردن منظم باعث جریان یافتن مناسب خون در بدن می شود که این به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری های دستگاه گردش خون را کاهش می دهد. ورزش کردن همچنین سطح اکسیژن بدن را افزایش می دهد. شما می توانید به انجام ورزش هایی مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری ، شنا و غیره بپردازید تا خطر ابتلا به بیماری های دستگاه گردش خون را کاهش دهید.

ترک کردن سیگار: سیگار کشیدن از علل اصلی ابتلا به بیماری های مختلف به شمار می رود و یماری های دستگاه گردش خون جزء شایع ترین این بیماری ها هستند. اگر در حال حاضر از بیماری های دستگاه گردش خون رنج می برید، سیگار کشیدن ممکن است حتی باعث مرگ شود. از اینرو، بهتر است سیگار کشیدن را به طور کامل ترک کنید.

دوری از استرس: سبک های زندگی امروزی باعث شده اند سلامت خود را فراموش کنیم و دچار استرس های فیزیکی و ذهنی زیادی شویم. هر نوع استرس می تواند منجر به بروز بیماری های دستگاه گردش خون شود. مدیتیشن یکی از بهترین روش ها برای خلاص شدن از دست مسائل استرس است.

استراحت مناسب: بدن شما بعد از یک روز کاری طولانی به استراحت مناسب نیاز دارد. بنابراین، سعی کنید روزانه حداقل 7 ساعت بخوابید. این کار به دفع مواد زائد از بدن و حفظ جریان مناسب خون کمک می کند. از خوابیدن بیش از حد اجتناب کنید زیرا، باعث ضعیف شدن جریان خون در بدن می شود.

غذاهایی که نباید مصرف کنید: با مراقبت از عادت های غذایی می توانید به آسانی از خود در برابر بیماری های دستگاه گردش خون محافظت کنید. از مصرف مواد غذایی حاوی چربی های اشباع مانند کره و محصولات لبنی پرچرب خودداری کنید. کلسترول و چربی در رگ ها رسوب می کنند و باعث مسدود شدن جریان خون می شوند. مصرف روغن را کاهش دهید و از روغن های تصفیه شده استفاده کنید.

چه غذاهایی مصرف کنید: سبزیجات و میوه ها گردش خون را بهبود می بخشند. چربی یکی از نیاز های ضروری بدن است از اینرو، نمی توانید آن را به طور کامل کنار بگذارید. شما می توانید از مواد غذایی حاوی چربی های غیر اشباع مانند آجیل ، اسید های چرب امگا 3 ، روغن ذرت ، روغن سویا و غیره استفاده کنید. گوشت ماهی برای جلوگیری از بروز بیماری های گردش خون بسیار مفید است. کربوهیدرات های پیچیده و فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کاهش وزن: افرادی که اضافه وزن دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیمار ی های قلبی و عروقی قرار دارند. از اینرو، لازم است با کمک فعالیت ها و استفاده از رژیم غذایی مناسب اضافه وزن خود را کاهش دهید.

بیماری های دیگر: اگر از بیماری های دیگر مانند دیابت رنج می برید، باید بیشتر مراقب باشید.

این ها برخی از نکاتی بودند که می توانند برای جلوگیری از بروز بیماری های دستگاه گردش خون مفید باشند و به حفظ سلامت این دستگاه مهم بدن کمک می کنند.

منبع: راسخون
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1182

به "چگونه از بروز بیماری های دستگاه گردش خون جلوگیری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از بروز بیماری های دستگاه گردش خون جلوگیری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید