پنجره تمام شیشه ای مناسب برای خانه های ویلایی با مناظر زیبا

به گزارش اخبار نجوم، پنجره تمام شیشه ای بهترین گزینه برای خانه هایی است که اطراف خود منظره ای بسیار زیبا مانند جنگل یا دریا و اقیانوس دارند. در حقیقت اگر بخواهیم مزیت های پنچره های تمام قد شیشه ای را نام ببریم مطمئنا قاب گیری منظره ای زیبا و آوردن محیط بیرون به داخل خانه مهم ترین ویژگی آنها خواهد بود. معمارانی که خانه های ویلایی را طراحی می نمایند همواره سعی دارند بیشترین استفاده را از محیط اطراف ببرند. به همین خاطر در بیشتر خانه های ویلایی مدرن و امروزی شاهد پنجره های تمام قد شیشه ای هستیم.

پنجره تمام شیشه ای مناسب برای خانه های ویلایی با مناظر زیبا

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

استفاده از چنین شیوه ای به یاری تمامی معماران خواهد آمد چه آنهایی که خانه هایی کوچک با فضایی محدود طراحی می کنند و چه آنهایی که نسبت به طراحی و ساخت عظیمترین و مجلل ترین خانه های جهان اقدام می کنند. پنجره تمام شیشه ای بهترین ایده برای عظیم کردن خانه های کوچک و فراخ کردن خانه های عظیم است، بهترین نما و زیباترین تصاویر را به ساکنین خانه هدیه می نماید.

پنجره های تمام شیشه ای فضای داخلی خانه را به محیط بیرون وصل می کنند و با ایجاد نوعی ارتباط ناگسستنی، محیط بیرونی را به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی افراد داخل خانه تبدیل می کنند. در این پست قصد دارم به معرفی خانه هایی بپردازم که در محیطی بسیار زیبا قرار گرفته اند و برای اینکه ذره ای از این زیبایی را از دست نرود تمام محیط اطراف خانه با پنجره هایی شیشه ای و تمام قد پوشیده شده است. امیدوارم شما هم با دیدن عکس ها و مناظر زیر لذت ببرید.

ویلایی که در شکل اول مشاهده می کنید در کشور نروژ قرار گرفته است. نروژ بیشترین تعداد جزایر در جهان را دارد که همه آنها مناظری زیبا و خارق العاده دارند. به همین خاطر خانه هایی ویلایی لب دریا در این کشور محبوبیت بسیار زیادی دارند. پنجره تمام شیشه ای خانه باعث شده افراد خود را در دل طبیعت احساس نموده و ذره ای خود را از آن جدا نبینند. استفاده از زیبایی های طبیعت و لمس لحظه به لحظه آن فقط یکی از هزاران مزایای استفاده از پنجره تمام شیشه ای در خانه های ولایی ست. این پنجره ها علاوه بر استفاده از مناظر طبیعی، سبب تلطیف روحیه، ورود نور طبیعی و بسیار مناسب به داخل خانه خواهند شد، چیزی که بسیاری افراد در کوشش فراوان برای به دست آوردن آن هستند. این پنجره ها به راحتی، چنین مزیت ها و ویژگیهایی را با خود دارند.

بعضی مواقع سخت ترین قسمت ساخت یک خانه پیدا کردن محلی مناسب برای آن است. شاید سال ها طول بکشد تا محل مورد نظر برای خانه ویلایی خود را پیدا کنید اما وقتی محل مناسب پیدا شد دیگر همه چیز به طور اتوماتیک ظاهر و شکل ساختمان را می سازد. خانه های زیبایی زیر چنین شرایطی را داشتند.

اصولا وقتی معماران قصد طراحی خانه ویلایی در منطقه ای بسیار زیبا و خوش آب و هوا دارند، بیشتر تمرکزشان بروی دریافت حداکثر کارایی از طبیعت زیبای اطراف خانه است. خانه ای که در دو شکل ابتدایی پایین آورده شده در کشور انگلستان قرار گرفته و تمام اتاق هایش از پنجره های تمام قد شیشه ای استفاده می نماید. هر کدام از پنجره ها محیطی متفاوت را نشان می دهد که در کنار هم یک تصویر پانوراما ایجاد می کنند. در خانه های آپارتمانی با معماری بسته و بدودن دید، مجبور به استفاده از انواع قاب عکس و پوستر برای دلباز نشان دادن خانه و محیط زندگی هستیم اما در مناطقی با این طبیعت زیبا، احتیاج به استفاده از پوستر طبیعت نیست بلکه طبیعت زیبا و بکر در دستان شماست. پنجره تمام شیشه ای می تواند پوستری کاملاً عظیم و همیشگی، با قابلیت تغییر نما در هر ساعت از شبانه روز را به شما هدیه نماید؛ لذت نشستن در کنار این پنجره ها و نوشیدن یک فنجان قهوه و چای.

خانه بعدی در شهر مسکو پایتخت کشور روسیه قرار گرفته است. در این خانه علاوه بر محیط بیرون به راحتی و آسایش افراد داخل خانه نیز توجه زیادی شده است.

اگر خانه ویلایی در کنار دریا و اقیانوس قرار داشته باشد در این صورت استفاده از پنجره تمام شیشه ای در اطراف خانه کاری ضروری و لازم بنظر می رسد. خانه هایی که در شکل زیر مشاهده می کنید به خوبی این موضوع را اجرا نموده اند. خانه اول در کشور اروگوئه قرار داشته و توسط آرشتیکت معمروف مارتین گومز طراحی شده است. خانه دوم و سوم نیز در کشور استرالیا شهر سیندنی قرار گرفته اند اما خان دوم بخاطر طراحی زیبا و استثنائی اش برنده جایزه معماری سال استرالیا شده است. منظره اقیانوس در این خانه ها به طرز شگفت انگیزی زیبا دیده می گردد. شرکت های عظیم فراوریکننده اینگونه پنجره ها، قابلیت فراوری آنها در هر ابعادی را خواهند داشت. آنها در کارخانه به شکلی کامل فراوری و بصورت آماده به محل ارسال شده و نهایتاً نصب خواهند شد. جنس آنها نیز معمولاً از شیشه های دو یا سه جداره است که می تواند صدا، دما و حتی بعضی لرزش را نیز خنثی نماید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

برای اینکه به بهترین شکل ممکن مناظر طبیعی خارج خانه را همانند یک تابلوی هنری نشان دهید احتیاج به یک فریم عالی و بی نقص دارید که پنجره تمام شیشه ای اینکار را برای شما انجام می دهند. این خانه ویلایی زیبا در کشور نروژ قرار و بعضی اتاق های خانه همانند یک کنسول از داخل خانه بیرون زده تا اعضای خانواده خود را بدون مرز و نزدیک تر به طبیعت ببینند. خانه دوم نیز در نزدیکی دریاچه ای بالای کوه در کشور سوئد قرار گرفته است. صاحب این خانه نیز خواهان خانه ای بود که بیشترین استفاده را از طبیعت اطرافش ببرد که نتیجه اش عالی از آب درآمده است.

بعضی مناطق برای ساخت خانه ویلایی مناسب نیستند اما پیشرفت در ساخت سازه ها به قدری زیاد شده که حتی در بدترین سایت ها هم می گردد خانه ای محکم و زیبا بنا کرد. خانه ای که در شکل زیر مشاهده می کنید در یک شیب بسیار تند ساخته شده اما با استفاده از چند ستون ارتفاع گرفته تا جایی که حتی ارتفاعش از درختان منطقه نیز بالاتر رفته است. دلیل این نمای زیبا از بالا نیز همین است.

خانه زیر را می گردد یکی از خصوصی ترین خانه های ویلایی دانست. خارج از شهر وسط دشتی سرسبز با نمایی بی نظیر. فضا داخلی خانه نیز طوری طراحی شده که با طبیعت اطراف همگام باشد. در ادامه سایر مدل ها را مشاهده می فرمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 525

به "پنجره تمام شیشه ای مناسب برای خانه های ویلایی با مناظر زیبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "پنجره تمام شیشه ای مناسب برای خانه های ویلایی با مناظر زیبا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجره تمام شیشه ای مناسب برای خانه های ویلایی با مناظر زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید