ورود سامانه بارشی تازه به کشور، کاهش دما تا شنبه

به گزارش اخبار نجوم، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور و رگبار و رعد و برق در بعضی نقاط و بعلاوه کاهش دما تا شنبه در سایر نقاط کشور اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی تازه به کشور، کاهش دما تا شنبه

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی فعال به کشور در روز چهارشنبه (23 فروردین) در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و به تدریج در استان های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: پنجشنبه (24 فروردین) علاوه بر این منطقه ها در استان های ساحلی خزر، نواحی مرکزی، بخش هایی از جنوب کشور و شمال خلیج فارس به تدریج در شمال شرق و شرق کشور همین شرایط را خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: آدینه (25 فروردین) از شدت فعالیت این سامانه کاسته شده، ولی همچنان در شمال غرب و غرب سواحل شمالی و شمال شرق بارش رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: شنبه (26 فروردین) بارشی در کشور پیش بینی نمی گردد. یکشنبه (27 فروردین) در استان های گیلان و مازندران بارش خواهیم داشت. روز های چهارشنبه تا آدینه در اغلب منطقه ها کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در نقاط مستعد، گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه در استان های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما خواهیم داشت. در سایر منطقه ها کشور تا روز شنبه روند کاهش دما رخ خواهد داد و چهارشنبه تا آدینه نیز شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (24 فروردین) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 21 و روز آدینه (25 فروردین) نیمه ابری و به تدریج صاف و در برخی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (23 و 24 فروردین) بوشهر با دمای 36 و 37 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1557

به "ورود سامانه بارشی تازه به کشور، کاهش دما تا شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی تازه به کشور، کاهش دما تا شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید