واکنش عادل الجبیر به تعویق سفر الکاظمی به ریاض

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی با انتشار توییتی به تعویق سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ریاض واکنش نشان داد.

واکنش عادل الجبیر به تعویق سفر الکاظمی به ریاض

وی بیان کرد: روابط عربستان و عراق در همه زمینه ها شاهد رشد و توسعه است و رهبران دو کشور تمایل مشترک برای تقویت این روابط راهبردی به گونه ای که در حد روابط تاریخی و پیوندهای مشترک میان دوکشور باشد، هستند. امیدواریم که به خواست خداوند، سفر نخست وزیر عراق که عربستان را به اولین ایستگاه سفر خود انتخاب نموده است در آینده نزدیک انجام گردد.

ساعاتی قبل فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی بیان کرد: ریاض تمایل دارد از تمام امکانات خود برای برگزاری این سفر به بهترین نحو ممکن استفاده کند بنابراین مقامات سعودی با هماهنگی برادران عراقی خود ترجیح دادند که سفر الکاظمی به عربستان به بعد از خروج سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی از بیمارستان موکول گردد.

قرار بود الکاظمی امروز دوشنبه به عربستان سعودی سفر نموده و روز سه شنبه به ایران بیاید. صبح امروز خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به یک بیمارستان تخصصی در ریاض منتقل شده است.

دربار پادشاهی عربستان سعودی با صدور بیانیه ای بیان کرد که دلیل انتقال پادشاه این کشور به بیمارستان، وجود التهاب در کیسه صفرا بوده است. جزئیات بیشتری در مورد شرایط جسمی پادشاه عربستان منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 449

به "واکنش عادل الجبیر به تعویق سفر الکاظمی به ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عادل الجبیر به تعویق سفر الکاظمی به ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید