هفت میوه دارای کالری بالا

به گزارش اخبار نجوم، بارها با این عبارت روبرو شده اید که می گویند میوه ها برای بدن شما مفید هستند. موادی شیرین که سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی، آنتی اکسیدان و فیبر است. البته باید توجه داشت که میوه ها علاوه بر مواردی که گفته شد، دارای کالری هم هستند. به همین علت است که تحقیقات صورت گرفته در سال 2017 نشان داده است که افزایش مصرف وعده های غذایی که شامل میوه ها و سبزیجات هستند می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهد. پس میوه بخورید.

هفت میوه دارای کالری بالا

در اینجا یک نکته وجود دارد اگر شما سعی دارید که وزنتان را کاهش دهید نمی توانید به اندازه نامحدود میوه بخورید زیرا حقیقت این است که میوه دارای کالری و قند طبیعی است در عوض می توانید دو وعده میوه به صورت روزانه مصرف کنید.

شما بعلاوه می توانید آن را در دسرهایتان به جای قند به کار ببرید یا به جای خوردن شکلات و آبنبات میوه بخورید. واضح است که هر میوه ای می تواند گزینه مناسبی برای رژیم غذایی شما باشد.

برخی میوه ها دارای اندازه کالری بیشتری هستند. میوه هایی مانند آووکادو، نارگیل، میوه های خشک شده و آبمیوه ها. و به عنوان میوه هایی با کالری کمتر می توان به توت ها اشاره نمود که شما می توانید اندازه بیشتری از آن را بخورید تا احساس سیر بودن کنید.

تمام موارد زیر را می توانید به رژیم غذایی مغذی و رضایت بخشتان اضافه کنید و با دانستن اندازه کالری هر یک از چاقی جلوگیری کنید. از آووکادو و نارگیل گرفته تا انجیر و کشمش همگی میوه هایی با کالری بالا هستند.

آووکادو:

332 کالری در هر یک عدد آووکادو

فواید: این میوه سرشار از کالری است و یک میوه غنی است زیرا برای چربی های ضروری قلب شما مناسب است. در واقع یک آووکادو کامل حاوی 30 گرم چربی است. به همین علت است که می گویند نیمی از این میوه برای بدن کافی است. علاوه بر آن آووکادو یک منبع خوب از فیبر است و به سیستم گوارشتان یاری می نماید.

انجیر:

150 کالری در هر 5 عدد انجیر کوچک

وقتی فصل انجیر می گردد افرادی که دارای رژیم غذایی سالم هستند هیجان زده می شوند. یکی از کارهای خلاقانه ای که می توان انجام داد خوردن انجیر با ماست است و علت آن این است که انجیر دارای طعمی شیرین است. هر انجیر کوچک حدودا دارای 7 گرم شکر است و علت کالری بالای آن نیز همین است. شما با خوردن انجیر می توانید بخشی از مواد مغذی لازم برای بدنتان مانند ویتامین K و منگنز را دریافت کنید و به ساخت وساز استخوان هایتان نیز یاری می نماید.

خرما:

277 کالری در هر 100 گرم خرما

عاشقان اسموتی می توانند برای شیرین شدن اسموتی هایشان از این میوه مغذی استفاده نمایند. 100 گرم خرما حدودا دارای 25 گرم شکر طبیعی است. خرما منبع خوبی از فیبر است و فرآیند هضم را آرام می نماید.

نارگیل:

466 کالری در هر فنجان نارگیل

این میوه گرمسیری شیرین و ترد یک گزینه مناسب برای افزودن به ماست و یا میان وعده هایتان است و کالری خوبی به آن ها اضافه می نماید. اندازه کالری این میوه از چربی آن حاصل می گردد برای کاهش اندازه کالری آن می توانید در پی نارگیل هایی که شیرینی شان کمتر است باشید.

کشمش:

429 کالری در هر فنجان کشمش

با وجود آبی که از آن ها خارج می گردد و میوه خشک می گردد و آن ها منبعی برای شکر محسوب می شوند و اندازه کالری آن ها با سرعت بالا می رود. یک فنجان انگور فقط 62 کالری دارد بنابراین برای دریافت اندازه بیشتری کالری می توانید از خشک شده آن بهره ببرید.

موز:

121 کالری در هر یک عدد موز بزرگ

موزها ممکن است خیلی بزرگ باشند و می توان یکی ازآن ها را به عنوان دو وعده میوه استفاده کرد. آن ها سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم که مناسب برای سلامت قلب و ویتامین سی برای بهبود سیستم ایمنی بدن است.

آلو خشک:

418 کالری در هر فنجان آلو خشک

آلو خشک نیز مانند خرما و کشمش دارای اندازه بیشتری شکر و کالری از نمونه خشک نشده شان هستند. و آن ها حاوی اندازه زیادی فیبر هستند و به کاهش وزن نیز یاری می نمایند پس آن ها را در فهرست خریدتان قرار دهید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1460

به "هفت میوه دارای کالری بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت میوه دارای کالری بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید