نیویورک تایمز فاش کرد: قصد مقام های آمریکایی برای استفاده از سلاح مایکروویو در مرز مکزیک

به گزارش اخبار نجوم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از قصد مقامات این کشور برای استفاده از سلاح مایکروویو در مرز مکزیک اطلاع داد.

نیویورک تایمز فاش کرد: قصد مقام های آمریکایی برای استفاده از سلاح مایکروویو در مرز مکزیک

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه از قصد مقام های دولت دونالد ترامپ برای استفاده از سلاح مایکروویو (سلاح ریز موج) در مرز مکزیک پرده برداشت.

به گزارش این روزنامه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده چند هفته پیش از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در سال 2018، خواهان تشدید برخورد با مهاجران غیرقانونی در مرز این کشور با مکزیک شده بود. در مقابل بعضی مقام های دولت استفاده از سلاح مایکروویو را به ترامپ پیشنهاد داده بودند.

نیویورک تایمز مدعی شده که این پیشنهاد از سوی مقام های گمرک و حفاظت مرزی آمریکا مطرح شده و حاضران در جلسه را شوکه نموده است. در نهایت نیز با زیر سوال رفتن کارآیی و نیز غیراخلاقی بوده استفاده از این سلاح، پیشنهاد مطرح شده از دستور کار جلسه خارج می گردد.

به گزارش یورونیوز، آنالیز های ارتش آمریکا نشان می دهد که سلاح مایکروویو اثرات مرگبار ندارد ولی با تابش انرژی امواج میلیمتری مایکروویو باعث ایجاد سوختگی درجه بر روی پوست انسان می گردد. این سلاح آخرین بار سال 2010 در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته بود.

مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به ویژه به وسیله مرز مکزیک یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است. به همین منظور او تا به امروز ضمن سخت تر کردن قوانین مهاجرت به آمریکا، پروژه احداث دیوار مرزی با مکزیک را نیز به اجرا گذاشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 511

به "نیویورک تایمز فاش کرد: قصد مقام های آمریکایی برای استفاده از سلاح مایکروویو در مرز مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز فاش کرد: قصد مقام های آمریکایی برای استفاده از سلاح مایکروویو در مرز مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید