مخالفت علیرضا دبیر با برگزاری کشتی جام باشگاه های دنیا

به گزارش اخبار نجوم، رقابت های کشتی فرنگی و آزاد جام باشگاه های دنیا در حالی به انتها رسید که با انتقاد سرمربیان تیم های ملی همراه بود.

مخالفت علیرضا دبیر با برگزاری کشتی جام باشگاه های دنیا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، رقابت های کشتی فرنگی و آزاد جام باشگاه های دنیا روز های 27، 28 و 29 آذرماه در سالن دانشگاه دولتی شهر بجنورد استان خراسان شاقتصادی برگزار گردید و در هر دو رشته تیم بازار بزرگ ایران به عنوان قهرمانی رسید، مسابقاتی که با دلیل کیفیت بعضی مسائل با نارضایتی بسیاری از اهالی فنی کشتی همراه بود.

حضور تیم های خارجی محدود با ترکیبی ناقص و کشتی گیران بی کیفیت، عملکرد ضعیف بعضی ملی پوشان، مصدومیت عنوانداران کشتی کشورمان همچون حسن یزدانی و علیرضا کریمی، زمان نامناسب برگزاری و نکاتی از این قبیل باعث شد تا در ابتدا محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه جام باشگاه های دنیا خروجی فنی نداشت عنوان کند؛ ملی پوشان کشتی فرنگی در این مسابقات عملکرد ضعیفی داشتند و تنها حُسن جام باشگاه های دنیا این بود که کشتی گیران ایرانی نفع اقتصادی بردند وگرنه پیکار های قهرمانی کشور، سطحش از جام باشگاه های دنیا بالاتر بود.

در ادامه غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز با انتقاد به برگزاری جام باشگاه های دنیا گفت: درست است کشتی گیران با مسائل اقتصادی روبرو هستند و با عنایت به همین موضوع هم در رقابت های لیگ و جام باشگاه های دنیا به میدان رفتند، اما واقعاً برنامه های تیم ملی و موفقیت در المپیک مهم تر است یا لیگ دنیای، آن هم مسابقاتی که در حد انتخابی جام تختی هم نبود.

وی توضیح داد: ما برای بعضی کشتی گیران برنامه داشتیم تا با تغییر وزن برای کسب سهمیه آماده شوند که با برگزاری این مسابقات از هدفمان دور شدیم، از طرفی مصدومیت های حسن یزدانی و علیرضا کریمی تفکراتمان را تحت الشعاع قرار داد، از برنامه های فنی هم که فاصله گرفتیم، اما حالا چرا بعضی ها اینقدر اصرار به برگزاری مسابقات داشتند موضوعی است که واقعاً جای تعجب و تامل دارد.

دارنده 2 مدال نقره دنیا تاکید نمود: علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز با برگزاری مسابقات مخالف بود، اما پیگیری و اصرار چند نفر از دوستان باعث شد برنامه های فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی با مشکل روبرو گردد.

محمدی اظهار داشت: فرصت زیادی نداریم، هنوز چهار سهمیه المپیک باقی مانده که باید در میادین پیش رو کسب کنیم. طبق برنامه باید ابتدا در جام تختی و سپس رقابت های قهرمانی آسیا و بعد از آن در میادین گزینشی المپیک به میدان برویم. فقط امیدوارم ساز و کار های لازم مهیا گردد و متولیان امر با نگاهی المپیکی به برنامه های ما توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 22

به "مخالفت علیرضا دبیر با برگزاری کشتی جام باشگاه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت علیرضا دبیر با برگزاری کشتی جام باشگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید