لزوم مصرف پروتئین در بارداری

به گزارش اخبار نجوم، مصرف پروتئین در بارداری برای مادر، جنین و جفت جنین بسیار لازم و لازم است. زنان در دوران بارداری روزانه به 60 گرم پروتئین در مقایسه با شرایط عادی (50 گرم) نیاز دارند.

لزوم مصرف پروتئین در بارداری

پروتئین به عنوان یک واحد سازنده اساسی برای بدن فرزندتان محسوب می گردد و ضروری است بخش مهمی از رژیم روزانه تان را در بر گیرد. در ادامه میزان مناسب مصرف پروتئین در بارداری را به شما پیشنهاد می دهیم.

پروتئین یکی از واحدهای اساسی سازنده بدن انسان است. بدن نوزاد شما برای ساخت سلول ها و اعضایش و بدن شما هم برای داشتن یک جفت سالم به پروتئین نیاز دارد. اما نیاز نیست تا به مصرف بی حساب پروتئین رو بیاورید. تنها کافیست مصرف پروتئین روزانه تان را به میزان 10 گرم افزایش دهید. زنان در دوران بارداری روزانه به 60 گرم پروتئین در مقایسه با شرایط عادی (50 گرم) نیاز دارند. در واقع بسیاری از افراد پروتئین بیشتری از نیازشان مصرف می نمایند. امکان دارد در همین لحظه مصرف پروتئین شما بیش از نیازتان باشد. بنابراین ادامه مطلب را مطالعه نمائید.

در هنگام انتخاب منابع تامین پروتئین در بارداری، بیشتر از غذاهای با چربی کم (به خصوص چربی اشباع) بهره ببرید. به عنوان مثال از گوشت بسیار لخم و بدون چربی و مرغ و ماهی بدون پوست استفاده نمائید. در ادامه بعضی منابع و میزان پروتئین موجود در آنها را به شما معرفی می کنیم:

100 گرم از سینه بدون استخوان و پوست: 30 گرم پروتئین

115 گرم گوشت همبرگر ذغالی تهیه شده از گوشت بدون چربی: 29 گرم

115 گرم ماهی سلمون پخته: 25 گرم

230 گرم ماست بدون چربی: 12 گرم

230 گرم شیر بدون چربی: 8 گرم

2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی: 8گرم

1 عدد تخم مرغ: 6 گرم

ویتامین های گروه B بهترین دوست شما هستند

علاوه بر پروتئین بدن شما در دوران بارداری به ویتامین نیز نیاز دارد. در این میان ویتامین B از اهمینت خاصی برخوردار است. هشت ویتامین B وجود دارد که به طور کلی به آنها ویتامین های گروه B گفته می گردد. اسید فولیک مهم ترین عضو این خانواده است زیرا مصرف آن از بروز ناهنجاری ها شبکه اعصاب پیشگیری می نماید. اما هفت گونه دیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند: این ویتامین ها به مصرف درست مواد غذایی و انرژی در بدن یاری می نمایند. بهترین روش دریافت مواد مغذی به وسیله غذا و مواد خوراکی است. همیشه مراقب باشید که بدن تان ویتامین B کافی دریافت کند.

  • تیامین (Thiamin) یا ویتامین B1: در بعضی گوشت ها و جگر، جوانه گندم، غلات، غلات سبوسدار،نان های کامل و غنی شده و دانه های خشک موجود است.
  • ریبوفلاوین (Riboflavin) یا ویتامین B2: در شیر، ماست، تخم مرغ، نان های غنی شده، گوشت قرمز و ماکیان موجود است.
  • نیاسین (Niacin): موجود در گوشت بوقلمون، ماهی، آجیل، نخود فرنگی، دانه های خشک شده (به خصوص لوبیای چشم بلبلی).
  • اسید پانتوتنیک (Pantothenic Acid) یا ویتامین B5: موجود در ماهی قزل آلا، مرغ، ماست، سیب زمینی شیرین، شیر، ذرت، تخم مرغ و لوبیا قرمز.
  • پیریدوکسین (Pyridoxine) یا ویتامین B6: موجود در گوشت مرغ، کره بادام زمینی، و دانه های سویا.
  • فولیک اسید (Folic Acid): موجود در لوبیا، سبوس گندم، غلات سبوس دار، و برگ سبزیجات مانند اسفناج، حبوبات، مارچوبه و کلم بروکلی.
  • ویتامین B12: موجود در محصولات گوشت گاو، ماهی قزل آلا، تخم مرغ، و فراورده های لبنی.
  • بیوتین(Biotin): موجود در زرده تخم مرغ، حبوبات، آجیل، و بادام زمینی.
منبع: setare.com
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 772

به "لزوم مصرف پروتئین در بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم مصرف پروتئین در بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید