فوجی فیلم GFX 100S با سنسور مدیوم فرمت 102 مگاپیکسلی معرفی گردید

به گزارش اخبار نجوم، فوجی فیلم از دوبین جدید خود با سنسور مدیوم فرمت رونمایی کرد. این دوربین جدید که GFX 100S نام دارد در مقایسه با بردار بزرگتر خود یعنی دوربین GFX 100 بسیار کوچکتر و کاربردی تر است. همچنین این دوربین در مقایسه با دوربین 10000 دلاری GFX 100 قیمت بسیار کمتری را دارد.

فوجی فیلم GFX 100S با سنسور مدیوم فرمت 102 مگاپیکسلی معرفی گردید

همانند دوربین GFX 100، فوجی فیلم در دوربین جدید GFX 100S هم از سنسوری مدیوم فرمت با ابعاد 43.8 در 32.9 میلی متر استفاده نموده که دارای رزولوشن 102 مگاپیکسل است. از دیگر مشخصات فنی این دوربین می توان به سیستم فوکوس اتوماتیک تشخیص دهنده فاز اشاره نمود که تمامی سنسور عظیم این دوربین را پوشش می دهد.

این دوربین جدید فوجی فیلم در مقایسه با GFX 100 در حدود 500 گرم هم سبک تر است و در مقایسه با بردار غول پیکر خود ویژگی های کمتری را هم دارد. همچنین باید بگوییم که فوجی فیلم بعضی از ویژگی های به کار رفته در دوبین GFX 100 را بعد از ایجاد بعضی بهبود ها به این دوربین اضافه نموده است.

به عنوان نمونه کاربران دیگر نمی توانند که منظره یاب الکترونیک به کار رفته در دوربین GFX 100S را تعویض نمایند و این دوربین دارای گریپ عمودی برای در دست دریافت این دوربین به صورت عمودی نیست. همچنین سیستم لرزشگیر تصویر اپتیکال به کار رفته در این دوربین جدید هم، کوچکتر و سبک تر است.

با وجود اینکه لرزشگیر تصویر به کار رفته در این دوربین کوچکتر است، اما فوجی فیلم می گوید که این لرزشگیر تصویر اپتیکال در مقایسه با لرزشگیر تصویر به کار رفته در دوربین GFX 100 این کار را به شکل بهتری انجام می دهد و می تواند تا 6 استاپ لرزش تصویر را از بسیاری از لنز ها حذف کند. این بهبود های انجام شده در این سیستم لرزشگیر تصویر اپتیکال داخل بدنه به دلیل استفاده از سنسور های ژیروسکوپ جدید و بهبود دادن الگوریتم ها مربوط به این کار است.

  • سونی آلفا 1 با مشخصات فنی شگفت انگیز و قیمت 6500 دلار معرفی گردید

در کل بدنه دوربین GFX 100S در حدود %30 کوچکتر از دوربین فوجی فیلم GFX 100 است. علاوه بر این، این دوربین جدید فوجی فیلم دارای دکمه چرخانی برای عوض کردن حالت های عکاسی است که این دکمه شبیه دکمه های مرسوم به کار رفته در دوربین های DSLR است.

همچنین این دوربین دارای یک نمایشگر 1.8 اینچی سیاه و سفید است که کاربران با استفاده از آن می توانند بعضی از تنظیمات مربوط به عکاسی و فیلم برداری را تغییر دهند. از لحاظ پورت های به کار رفته هم دوربین جدید فوجی فیلم دوربین کاملی است و دارای یک پورت USB-C، یک پورت میکرو HDMI، دو جای مموری کارت UHS-II SD، یک پورت 2.5 میلی متری برای اتصال ریموت و در نهایت دو پورت 3.5 میلی متری برای متصل کردن میکروفون و هدفون است.

فوجی فیلم میخواهد تا دوربین GFX 100S را در ماه مارچ (اسفند) با قیمت 5999 دلار به بازار عرضه کند. فوجی فیلم همچنین میخواهد در این ماه لنزهای جدیدی را برای دوربین های مدیوم فرمت خود عرضه کند. یکی از لنز هایی که فوجی فیلم میخواهد آن را به زودی وارد بازار کند لنز 80mm با f/1.7 است که بدون شک عرضه آن نگرانی کاربران درباره نبود لنز های سریع برای دوربین های مدیوم فرمت GFX را رفع خواهد نمود. فوجی فیلم میخواهد تا این لنز را با قیمت 2299 دلار در ماه مارچ (اسفند) به بازار عرضه کند.

  • بهترین دوربین های سال 2020 (DSLR، بدون آینه، کامپکت و ورزشی)

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 780

به "فوجی فیلم GFX 100S با سنسور مدیوم فرمت 102 مگاپیکسلی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوجی فیلم GFX 100S با سنسور مدیوم فرمت 102 مگاپیکسلی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید