فوت و فن های ماهیگیری به زبان ساده، قلاب ها را بکشید

به گزارش اخبار نجوم، ماهیگیری می تواند یکی از مفرح ترین ورزش ها و سرگرمی ها باشد. ماهیگیران حرفه ای این ورزش را تخصصی انجام می دهند.

فوت و فن های ماهیگیری به زبان ساده، قلاب ها را بکشید

خبرنگاران - نیلوفر ذوالفقاری : ماهیگیران حرفه ای ورزش ماهیگیری را تخصصی انجام می دهند اما شاید شما هم دوست داشته باشید با وجود نداشتن مهارت در این ورزش، سراغ آن بروید. بعضی ترفندها در این مسیر به کارتان خواهد آمد.

  • نخستین ابزار ماهیگیری همان چیزی است که به عنوان قلاب می شناسیم. قلاب ها 2 نوع هستند؛ قلاب هایی که به چوب پنبه وصل شده اند و در آب معلق می مانند و قلاب هایی که انتهای آنها به وزنه سربی متصل است و کف آب قرار می گیرند.
  • لباس ماهیگیری هم جزو لوازم این رشته است که البته به عنوان یک مبتدی نیازی به آن نخواهید داشت. موقع رفتن به ماهیگیری در کمپ های بیرون شهر بهتر است چکمه بلند، چراغ قوه پیشانی و جعبه ابزار همراه داشته باشید.
  • باید بدانید که هر نوع ماهی در هر فصل با چه حالتی سمت قلاب می آید. در تابستان که دمای آب بالاست، ماهی ها فعالیت زیادی دارند و به طور دائم در جنب وجوش و تغذیه هستند.
  • خیابان فردوسی و چهارراه استانبول در تهران مرکز فروش قلاب و انواع تجهیزات ماهیگیری است. البته مغازه های پراکنده فروش لوازم ورزشی هم وسایل ماهیگیری می فروشند. مثلا در میدان منیریه هم می شود وسایل ماهیگیری پیدا کرد.
  • اگر ماهیگیری برایتان فقط یک تفریح سرگرم کننده است که می خواهید گاهی سراغ آن بروید، می توانید به دریاچه ها و محل های ماهیگیری بروید که در آنها امکان اجاره کردن ساعتی تجهیزات وجود دارد.
  • شاید سردرگم شوید که بالاخره مـاهـیگیری هیجان انگیز اسـت یـا آرامش بخش؟ تا خودتان قلابتان را توی آب نیندازید جواب این سؤال را پیدا نمی کنید. وقتی ماهیگیری را تجربه کنید، چشیدن طعم ماهی ای که صید کرده اید آخرین لذتی است که منتظرش هستید چون خود ماهیگیری و تلاش برای پیروزی در جدال با طبیعت بسیار بیشتر از آن لذتبخش است.
  • دفعه های اول حتما با خودتان غذا ببرید و دلتان را به کباب کردن ماهی هایی که قرار است بگیرید خوش نکنید چون ممکن است به علت بی تجربگی پیروز نشوید ماهی صید کنید و گرسنه بمانید.
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1614

به "فوت و فن های ماهیگیری به زبان ساده، قلاب ها را بکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن های ماهیگیری به زبان ساده، قلاب ها را بکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید