عملیات مشترک ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه در شمال عراق علیه پ ک ک

به گزارش اخبار نجوم، وزارت دفاع ترکیه از عملیات نظامی با پشتیبانی هوایی علیه مواضع تروریست های پ ک ک در کردستان عراق اطلاع داد.

عملیات مشترک ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه در شمال عراق علیه پ ک ک

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه از تداوم حملات در شمال عراق علیه مواضع تروریست های پ ک ک و کشته شدن شماری از اعضای این گروه اطلاع داد.

به نوشته روزنامه دیلی صباح به نقل از وزارت دفاع ترکیه، دست کم پنج تروریست پ ک ک در شمال عراق در عملیاتی با پشتیبانی هوایی کشته شدند. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور به طور مشترک این عملیات را در منطقه گارا انجام دادند.

ترکیه مدعی است که شمال عراق مکان بسیاری از مخفیگاه ها و پایگاه های تروریستهای پ ک ک است و این افرارد از آن منطقه به ترکیه حمله می نمایند. ارتش ترکیه به طور مرتب عملیات مرزی را در شمال عراق انجام م دهد. ترکیه مدتهاست که تاکید می نماید تهدیدهای تروریستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نخواهد کرد.

گروه پ ک ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به اسم گروه تروریستی شناخته می گردد. ترکیه می گوید که شبه نظامیان پ ک ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و بچه ها هستند.

وبگاه احوال هم روز یکشنبه نوشت، در نتیجه حملات هوایی ترکیه در 37 روز گذشته به شمال عراق درمجموع 47 روستا در کردستان عراق خالی از سکنه شده اند. این وبگاه به نقل از نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) نوشت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه (FSA) با ورود به روستاهای خالی از سکنه در شمال عراق چوب درختان منطقه ها را بریده و به شرکت های چوب فروشی در ترکیه می دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت نموده اند.

این در حالی است که در روزهای اخیر حملات هوایی ترکیه بر روی یک تپه راهبردی در متینا متمرکز شده و شهرک های غیرنظامی هم هدف حمله قرار گرفته اند. این گزارش حاکیست، حدود 185 کیلومتر مربع از درختان میوه در متینا سوزانده شده، گله های دام متعلق به روستاییان کرد عراق از بین رفته و زمین های زراعی آتش زده شده اند.

ترکیه عملیات کنونی خود را در دهوک در 24 آوریل (شنبه 4 اردیبهشت) شروع نموده و مدعی است این عملیات پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار می دهد، با این حال روستاییان در منطقه از هدف قرار گرفتن شهرک های غیرنظامی اطلاع داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1088

به "عملیات مشترک ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه در شمال عراق علیه پ ک ک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات مشترک ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه در شمال عراق علیه پ ک ک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید