طرز تهیه شربت آلبالو تصویری با شرح کامل

به گزارش اخبار نجوم، فصل آلبالو کوتاه است پس باید از آن نهایت استفاده را ببرید! یک راه فوق العاده برای استفاده از آلبالو این است که با آن مربا درست نموده و از شربت مربا برای تهیه شربت آلبالو بهره ببرید. در ادامه با هم طرز تهیه شربت آلبالو را با جزییات کامل آنالیز می کنیم تا با آماده کردن آن تا انتهای تابستان شربت خنک خوشمزه داشته باشید و از آن برای ریختن روی پنکیک، ریختن بر روی وافل و حتی ریختن روی بستنی بهره ببرید.

طرز تهیه شربت آلبالو تصویری با شرح کامل

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو

  • آلبالو نیم کیلوگرم
  • شکر یک کیلوگرم
  • آب دو لیوان

طرز تهیه شربت آلبالو

1. آماده کردن آلبالوها

اولین مرحله از طرز تهیه شربت آلبالو این است که آلبالو را آماده کنید، برای این کار آلبالوهای تازه را بشویید و هسته اش را با هسته گیر یا یک نی یا حتی چاپستیک خارج کنید.

این دستورالعمل را هم می توانید با آلبالو تازه و هم منجمد تهیه کنید.

2. پختن آلبالوها برای تهیه شربت آلبالو

دومین مرحله از طرز تهیه شربت آلبالو این است که آلبالوها را با 2 فنجان آب و شکر به قابلمه اضافه کنید. حرارت را کم کنید و هم بزنید تا شکر حل گردد. بگذارید مخلوط به جوش بیایید، سپس آن را کم کنید تا بجوشد. بعد 20 دقیقه بجوشانید تا آلبالوها نرم شوند.

3. آماده کردن شربت آلبالو

آلبالو را از شربت خارج کنید و شربت را بجوشانید تا غلیظ گردد و به پشت قاشق بچسبد. بعد حرارت را خاموش کنید. شربت آلبالوی شما آماده است. کافی است بگذارید شربتبا دمای اتاق خنک گردد. این شربت آلبالو را می توانید تا 3 ماه در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

آلبالوی خارج شده را اگر دوست دارید، می توانید برای مربای آلبالو بهره ببرید. جزئیات بیشتر طرز تهیه مربای آلبالو را در کتاب کاله بخوانید.

نکات تکمیلی برای تهیه شربت آلبالو

تهیه شربت آلبالو به روش های مختلف انجام می گردد اما نکته ها و فوت وفن آن ها تقریبا یکی است. در ادامه نکات مهم برای تهیه شربت آلبالوی خوشمزه را آنالیز می کنیم.

طرز تهیه شربت آلبالو با هسته آلبالو

یکی از روش های تهیه شربت آلبالو این است که از هسته آلبالویی که با دست آن ها را خارج نموده اید برای استفاده بهینه بهره ببرید. در این روش، در یک کاسه کوچک یا شیشه مناسب، هسته های گیلاس و شکر را با هم مخلوط کنید (و پوست یک لیموترش آب گرفته) را هم داخلش بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند، سپس روی آن را محکم بپوشانید و به مدت 3 یا تا 24 ساعت گوشه ای بگذارید تا آب بیندازد. کاسه یا شیشه را هر از گاهی تکان دهید تا آلبالوها به اطراف پرتاب شوند و به حل شدن شکر یاری کند.

وقتی شکر کاملا حل شد، شربت را از یک الک مشبک صاف کنید. می توانید شربت را با کمی نمک و یک یا دو قطره گلاب طعم دار کنید و داخل قابلمه بریزید و بگذارید نیم ساعت بپزد تا غلیظ گردد. این شربت را به ظرف دربسته منتقل کنید و تا یک ماه در یخچال قرار دهید.

تعدیل شربت آلبالو با اضافه کردن زنجبیل

آلبالو میوه ای با طبع سرد است و شربتش هم همین طور. پس بهتر است اگر می خواهید طبعش را تعدیل کنید مقداری زنجبیل در مرحله آخر پخت به شربت اضافه کنید. یا تقریبا از وسط های پخت یک چوب دارچین به آلبالوی در حال پخت اضافه کنید و در پایان خارج کنید.

خوش رنگ شدن شربت آلبالو

برای خوشرنگ شدن شربت آلبالو باید هم به حرارتی که شربت را روی آن آماده می کنید، دقت کنید و هم مدت زمان حرارت دادن به آلبالوها. برترین دما برای تهیه شربت آلبالو، دمای میانه و برترین زمان پخت شربت آلبالو هم نهایتا 30 دقیقه است. اگر بیش از این باشد شربت آلبالو شما سیاه خواهد بود.

مقدار آب مورد احتیاج برای شربت آلبالو

اگر دوست دارید شربتتان غلیظ باشد بهتر است برای هر یک کیلو آلبالو حدود 2 لیوان آب بهره ببرید اما اگر دوست دارید شربتتان رقیق تر باشد تا چهار لیوان هم می توانید بهره ببرید.

وانیل به عنوان برترین طعم دهنده شربت آلبالو

برای طعم دادن به شربت آلبالوی خانگی خود می توانید مقداری وانیل هم در آخرین مرحله آماده کردن شربت اضافه کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 24 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1596

به "طرز تهیه شربت آلبالو تصویری با شرح کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت آلبالو تصویری با شرح کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید