شیائومی از سیستم عامل HyperOS رسماً رونمایی کرد

به گزارش اخبار نجوم، شیائومی قبل از معرفی گوشی های سری شیائومی 14، از سیستم عامل نو HyperOS رونمایی کرد. با معرفی این سیستم عامل، یعنی دیگر رابط کاربری MIUI به انتها خود رسیده و در کنار گوشی ها، قرار است انواع و اقسام گجت های شیائومی هم با این سیستم عامل به دست کاربران برسند. در ادامه به طور مختصر و مفید به ویژگی های این سیستم عامل می پردازیم.

شیائومی از سیستم عامل HyperOS رسماً رونمایی کرد

تغییرات ظاهری

در این نسخه، شخصی سازی لاک اسکرین امکانات بیشتری دریافت نموده و بعلاوه بخش لاک اسکرین هم اندکی تغییر یافته است. اما روی هم رفته، در مقایسه با MIUI از نظر ظاهری با تغییرات گسترده ای روبرو نیستیم و در نگاه اول، به نظر می رسد با نسخه نو MIUI روبرو شده اید.

امنیت و سایز فریم ور

شیائومی برای این سیستم عامل، توجه ویژه ای به امنیت نشان داده تا کاربران با خیال راحت تری بتوانند از گوشی خود استفاده نمایند. از سوی دیگر، سایز فریم ور این سیستم عامل با توجه به گجت موردنظر می تواند تغییر پیدا کند و مثلا برای گوشی های هوشمند، سایز فریم ور فقط 8.75 گیگابایت است که این یعنی سبک ترین سیستم عامل در بین رقبا محسوب می گردد.

قابلیت های هوش مصنوعی

این سیستم عامل از یک مدل هوش مصنوعی داخلی بهره می برد که برای کارهایی مانند تبدیل طراحی های ساده به نقاشی های مجذوب کننده و استفاده به عنوان چت بات کاربردی خواهد بود.

استفاده گوشی همراه با گجت های دیگر

یکی از مزایای سیستم عامل اختصاصی این است که هماهنگی بین گجت های مختلف شیائومی افزایش پیدا می نماید. به عنوان مثال در صورت استفاده از لپ تاپ شیائومی، خیلی راحت تر از گذشته می توانید از دوربین گوشی به عنوان وب کم استفاده کنید. بعلاوه کامپیوتر خیلی راحت می تواند به وسیله گوشی، به اینترنت موبایل وصل گردد.

عملکرد

شیائومی مدعی شده که برای این سیستم عامل، فرایند مربوط به مدیریت رم را متحول نموده و این یعنی اپ ها با سرعت بسیار بیشتری باز می شوند و در پس زمینه، عملکرد بهتری خواهند داشت.

آیا سیستم عامل HyperOS راهی گوشی شما می گردد؟

شیائومی اعلام نموده که در دسامبر 2023 این سیستم عامل رسما برای بعضی مدل های چینی گوشی های این شرکت منتشر می گردد و عرضه نسخه جهانی آن در اولین سه ماهه 2024 شروع خواهد شد. در کنار گوشی های شیائومی 14، گوشی Redmi K60 Extreme Edition و تبلت Xiaomi Pad 6 Max اولین گجت هایی هستند که این سیستم عامل را دریافت می نمایند.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آبان 1402 بروزرسانی: 4 آبان 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1623

به "شیائومی از سیستم عامل HyperOS رسماً رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی از سیستم عامل HyperOS رسماً رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید