سومین جشنواره انگور اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار می گردد

به گزارش اخبار نجوم، جلیل جباری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره شهریور ماه همزمان با برداشت این محصول برگزار می شود اضافه کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی قطب فراوری انگور در کشور به شمار می رود اضافه کرد: وجود پیشینه تاریخی به همراه رتبه برتر استان در زمینه فراوری این محصول مهم به همراه مراحل برداشت و استحصال فرآورده های متنوع از انگور موجب شد تا سومین جشنواره انگور با موضوع اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار شود.

سومین جشنواره انگور اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی برگزاری جشنواره های متعدد در استان را برای توسعه گردشگری مهم ارزیابی کرد و اضافه نمود : جشنواره انگور و جشنواره های مشابه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی های گردشگری استان در زمینه های مختلف می باشد.

جباری ادامه داد: سومین جشنواره انگور، اقتصاد و سلامتی به همت شهرداری ارومیه و مشارکت دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی آذربایجان غربی از تاریخ 24 لغایت 28 شهریور ماه امسال در محل دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می گردد.

وی همکاری دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی را در اجرای هرچه بهتر این جشنواره ضروری دانست و اضافه نمود: با برنامه ریزیهای صورت گرفته مقرر شد تا در طول برگزاری جشنواره به منظور آشنایی هموطنان با جاذبه های گردشگری ارومیه و استان تورهای دسته جمعی به همت انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تشکیل گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی یاد آور شد: برپایی غرفه های مختلف در ارتباط با فرآورده های انگور و صنایع دستی و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله بخش های جنبی این جشنواره است.

معرفی آداب و سنن دیرین مردم منطقه در زمینه مراحل برداشت و استحصال فرآورده های انگور و معرفی توانمندیهای استان در بخش گردشگری و جاذبه های طبیعی از اهداف این جشنواره ملی است.

در محل برگزاری این جشنواره برپایی غرفه های فرآوری مشتقات انگور، استحصال شیره انگور، بسته بندی انگور، غرفه عکس، پوسترو تابلو از مراحل کاشت، داشت و برداشت انگور پیش بینی شده است.

برگزاری بازیهای بومی و محلی آذربایجان غربی، احیای سنت های دیرین و محلی، تئاتر خیابانی و پخت 15 تن آش دوغ و ثبت آن در فهرست آثار فرهنگی کشور به نام شهرارومیه را از دیگربرنامه های سومین دوره از جشنواره انگوردر ارومیه است.

انگور یکی از مهمترین فراوریات آذربایجان غربی است و آذربایجان غربی از نظر سطح، چهارمین استان و از نظر فراوری، بین شش استان اول فراوری کننده انگور کشور قرار گرفته است.

هم اکنون 22 هزار هکتار تاکستان در آذربایجان غربی وجود دارد که سالانه حدود240 هزار تن انگور در 50 نوع از آنها برداشت می گردد.

30درصد از کل انگور فراوریی آذربایجان غربی بصورت تازه خوری، 25 درصد آن به کشمش تبدیل و 45 درصد نیز به واحدهای صنایع تبدیلی برای فراوری کشمش، کنسانتره و شیره انگور تحویل داده می گردد.

میزان ارزش مالی انگور فراوری شده در استان 400 میلیارد تومان در سال است که تقریبا با میزان گندم فراوریی استان برابری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 118

به "سومین جشنواره انگور اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین جشنواره انگور اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید