رنگ نسوز از کجا بخرم؟

به گزارش اخبار نجوم، رنگ نسوز رنگی است که در دماهای بسیار زیاد هم ماندگار است و تغییر رنگ نمی دهد. اگر در پی رنگی هستید که مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد، باید به سراغ رنگ نسوز بروید. این رنگ ها در گرمای بسیار زیاد هم تجزیه نمی شوند و تغییر رنگ نمی دهند.

رنگ نسوز از کجا بخرم؟

رنگ نسوز از رزین سیلیکونی و پیگمنت آلومینیوم ساخته شده و حتی گاهی تا 750 درجه سانتی گراد هم مقاومت گرمایی دارد. بنابراین، گزینه خوبی برای پوشش فلزات است و می توانند از این فلزات در برابر خوردگی محافظت کند. با توجه به مزایای این رنگ ها، باید ببینیم که کدام برند، برترین نوع رنگ نسوز را ارائه می نماید تا به جواب سوال رنگ نسوز از کجا بخرم ؟ برسیم.

برترین برند رنگ نسوز کدام است؟

در هنگام خرید رنگ نسوز توجه به شرکت فراورینماینده رنگ و ویژگی های محصول موردنظر، لازم است. رنگ ضد حرارت، در انواع مختلفی ارائه می گردد و هرکدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. در این بین، رنگ نسوز روناس، یکی از برترین انتخاب ها است.

رنگ روناس نسوز، از پایه رزین آلکید اصلاح شده فراوری شده است و براقیت، چسبندگی و دوامی عالی دارد. مقاومت گرمایی این رنگ ضد حرارت بسیار بالا بوده و در برابر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش، تغییر رنگ نمی دهد.

رنگ نسوز روناس برای رنگ آمیزی لایه میانی و یا نهایی فولاد و آهن استفاده می گردد. خرید رنگ نسوز روناس برای استفاده در تاسیسات صنعتی و سایر مواردی که به مقاومت گرمایی بالایی احتیاج دارند، توصیه می گردد.

ویژگی های رنگ نسوز روناس چیست؟

رنگ نسوز روناس، یکی از انواع رنگ اپوکسی محسوب می گردد. منظور از رنگ اپوکسی، رنگ های گرماسخت یا ترموست است که برای مصارف صنعتی فراوری می شوند. بنابراین، رنگ روناس هم ویژگی های بسیار خوبی برای مصارف صنعتی دارد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت
  • ایجاد لایه محافظ بر روی فلزات
  • محافظت از خوردگی فلزات در مجاورت گرما و رطوبت
  • کاهش هزینه های مربوط به تعمیر، تعویض و نگهداری از فلزات صنعتی

کاربردهای رنگ نسوز چیست؟

استفاده از رنگ نسوز در مواردی که به مقاومت گرمایی بالایی احتیاج است، توصیه می گردد. این رنگ ها از آسیب های احتمالی فلزات جلوگیری می نمایند و باعث افزایش طول عمر آن ها می شوند. برخی از مهم ترین کاربردهای رنگ های نسوز عبارتند از:

  • صنایعی مانند گاز، نفت، نیروگاه ها و مراکز فراوریی
  • بخش هایی که به مقاومت گرمایی احتیاج است مانند کوره ها، قطعات موتوری، لوله ها
  • فراوری وسایلی مانند اجاق گاز و …

در هنگام خرید رنگ نسوز به چه مواردی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید رنگ نسوز باید به ویژگی های محصول موردنظر توجه کنید. در صورتی که بدون دقت کافی، این رنگ ها را خریداری کنید، محتمل است که برای مصرف شما مناسب نباشند. پس، در هنگام خرید رنگ نسوز، به موارد زیر دقت کنید:

مقاومت گرمایی رنگ نسوز

رنگ های نسوز، در مقاومت های گرمایی مختلفی فراوری می شوند. این مقاومت می تواند از 100 تا 750 درجه سانتی گراد را شامل گردد. بنابراین، در هنگام خرید رنگ نسوز باید ببینید که در چه دمایی می خواهید از آن بهره ببرید. در صورتی که رنگ موردنظر، برای مصرف شما مناسب نباشد، تغییر رنگ داده و از خوردگی فلزات جلوگیری نمی نماید.

کیفیت رنگ نسوز

یکی دیگر از نکات مهم در خرید رنگ نسوز، کیفیت محصول است. رنگ های بی کیفیت به مقدار کافی مقاوم نیستند و خواص خود را در مدتی کوتاه از دست می دهند. برای اینکه خیالتان از کیفیت رنگ نسوز راحت باشد، باید آن را از نمایندگی های معتبر تهیه کنید. از سوی دیگر، به تاریخ فراوری و انقضای رنگ نسوز هم باید توجه داشته باشید.

توجه به تفاوت رنگ پلی اورتان و رنگ اپوکسی

رنگ نسوز از نوع رنگ های اپوکسی است و مقاومت گرمایی بسیار بالایی دارد. از سوی دیگر، برخی از انواع رنگ پلی اورتان، تا 100 درجه هم مقاوم هستند. با این حال، رنگ های پلی اورتان برای حرارت بالا توصیه نمی شوند. بنابراین، باید به این مسئله دقت داشته باشید که حتماً رنگ اپوکسی را برای حرارت بالا تهیه کنید.

برای استعلام قیمت رنگ اپوکسی میتوانید با رنگ تهران در ارتباط باشید.

چه عواملی بر قیمت رنگ نسوز تاثیر دارند؟

عوامل مختلفی روی قیمت رنگ نسوز تاثیر دارند. برخی از افراد فکر می نمایند که تنها عامل تعیین نماینده قیمت رنگ نسوز، معروفیت برند است. با این حال، باید بگوییم که عوامل مختلفی روی قیمت این رنگ ها تاثیر می گذارند که از نام برند مهم تر هستند. شناخت این عوامل که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به شما یاری می نماید که برترین رنگ نسوز را انتخاب کنید:

  • مقدار ماندگاری رنگ بر روی سطح
  • مقدار چسبندگی
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • دوام در دماهای بالا
  • نوع ظرف
  • حجم رنگ

رنگ تهران مرجع خرید رنگ نسوز

اگر به رنگ نسوز احتیاج دارید، باید به کیفیت، برند و نمایندگی فروش آن دقت کنید. این مسئله به شما یاری می نماید که با خیالی راحت، برترین رنگ نسوز را خریداری کنید. علاوه بر آن، شناخت ویژگی ها و مزایای انواع رنگ نسوز، انتخاب شما را ساده تر می نماید.

رنگ تهران نماینده برندهای معتبر رنگ در ایران است و باکیفیت ترین محصولات را به شما ارائه می نماید. بنابراین، می توانید انواع برندهای معتبر مانند رنگ روناس، رنگین زره و … را با تضمین کیفیت و قیمتی بسیار مناسب از رنگ تهران خریداری کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1577

به "رنگ نسوز از کجا بخرم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ نسوز از کجا بخرم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید