راه های سفر به کیش از شیراز

به گزارش اخبار نجوم، شهر شیراز در استان فارس جزو شهرهای جنوبی کشور است که تنها 369 کیلومتر در سفر هوایی با جزیره کیش فاصله دارد. سوال این است که این فاصله نسبتا کم تا جزیره را بهتر است به چه راه و روشی طی کنیم؟

راه های سفر به کیش از شیراز

خیلی ها ترجیح شان این است که با تور کیش از شیراز و هواپیما در ظرف یک ساعت به جزیره برسند و بدون معطلی، ادامه روزشان را با تفریحات آبی کیش سپری نمایند. اگر بحث سفر به کیش با خودروی شخصی همراه باشد، یک ساعته رسیدن به جزیره، دور از انتظار است و دست کم 9 ساعت در مسیر تردد هستید و با رسیدن به جزیره، احتمالا به دلایل خستگی نتوانید تفریحات را از سر بگیرید.

آنچه در ادامه آمده، شرح کاملی برای راه های سفر به جزیره کیش از مبدا شیراز است.

1- سفر هوایی از شیراز به کیش

از شیراز تا کیش یک ساعت فاصله است، اگر با هواپیما سفر کنید. از مبدا شیراز با تور کیش و بسته سفر با هواپیما هم می توانید همین قدر فاصله داشته باشید و به سرعت، خودتان را به قلب خلیج فارس برسانید. تور کیش با هواپیما، وضعیتی مطلوب برای بعد از رسیدن به جزیره را هم فراهم می نماید و به محض رسیدن به فرودگاه، تنها کاری که باید انجام دهید، انتظار برای استقبال از سوی گروه ترانسفر فرودگاهی متعلق به محل اقامتتان است.

در مسافرت با هواپیما از شیراز به کیش، مستقیما به جزیره می رسید و اصلا توقفی در بندرعباس ندارید. بعلاوه با اتلاف وقت روبرو نیستید، مگر اینکه آغاز پرواز با تاخیر همراه باشد. در سفر به کیش از مبدا شیراز، کم پیش می آید که آغاز پرواز با تاخیر همراه باشد، جز اینکه در فصل های پربارش سال، سفر نموده باشید.

2- سفر زمینی به کیش از شیراز با اتوبوس

مسافرت زمینی از شیراز به کیش با اتوبوس در زمان هایی که بلیط هواپیما پیدا نمی گردد یا فرصت رزرو بلیط را ندارید، راهی دیگر است که می توانید در پیش بگیرید. بعد از اینکه اتوبوس شیراز به کیش را سوار شدید و به بندرعباس رسیدید، باید به سمت شناورها حرکت نموده و از بندر چارک به سمت جزیره بیایید.

  • مسافت بین شیراز و بندرعباس در سفر زمینی با اتوبوس در حدود 584 کیلومتر است.

این مسیر نسبتا طولانی را می توانید با اتوبوس های vip یا اتوبوس های معمولی طی کنید. تجربه ثابت نموده که مسافرت به کیش از شیراز با اتوبوس های معمولی، هزینه های کمتری دارد.

مقدار زمانی که در سفر زمینی به کیش با اتوبوس و انتقال از بندر چارک در پیش دارید، 12 الی 16 ساعت برآورد می گردد. در صورتی که به لحاظ مالی، هزینه مسافرت زمینی شیراز تا کیش، نصف هزینه ای است که برای رزرو هواپیمای همین مقصد می پردازید.

3- سفر زمینی به کیش از شیراز با خودرو شخصی

وقتی بخواهید بدون اینکه خودرو اجاره کنید به جاذبه های جزیره کیش سر بزنید، سفر زمینی از شیراز با ماشین شخصی می تواند ایده آل ترین روش باشد. سفر با خودروی شخصی نسبت به مسافرت با اتوبوس می تواند با تاخیر بیشتری همراه باشد؛ چرا که معینات اساسی ماشین شخصی مسافر و تعداد دفعات توقف فرق دارد. معین است که اگر با سرعت پایین برانید یا محدودیت افزایش سرعت داشته باشید، بیشتر از 12 ساعت طول می کشد که وارد جزیره کیش شوید.

هزینه سفر به کیش با خودروی شخصی شامل هزینه بنزین، چکاپ خودرو از لحاظ فنی و قیمت انتقال از بندر چارک به جزیره و البته هزینه های معمول و روتین خوراکی است که تا مقصد در پیش دارید.

برای اینکه در زمانی مناسب برسید و روز وارد جزیره شوید، باید آغاز سفرتان از شب باشد. در این بازه از روز، ترافیک جاده ها کمتر است. اگر به تنهایی سفر نمی روید و چند همسفر دارید که به طور گردشی می توانید رانندگی کنید، راندن تا بندرعباس چندان سخت و طاقت فرسا به نظر نمی آید.

مکان ها و شهرهای اصلی شیراز تا کیش که می پیمایید، شامل موارد زیر است:

  1. شیراز
  2. شهرستان کوار
  3. شهرستان فیروزآباد در جنوب شیراز
  4. تنگ مهر (روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهر)
  5. شهرستان رستاق
  6. بندر چارک
  7. مسیر دریایی چارک به جزیره کیش
  8. جزیره کیش

براساس تجربه، تعدادی از مسافرها هم ماشین شخصی خود را در در پارکینگ شهر بندرعباس می گذارند و ادامه سفرشان را بدون خودرو انجام می دهند. این روش برای کسانی مناسب است که نمی خواهند هزینه انتقال خودرو به وسیله بندر چارک را بپردازند.

سفر به کیش با خودروی شخصی، خوب یا بد؟

پرتکرارترین سوال برای مقصد کیش این است که خودروی شخصی را با خود ببریم یا نه. با آنالیز مزیت ها و معایب کیش رفتن از شیراز با ماشین شخصی می توان به تصمیم قطعی رسید.

برای سفر رفتن به کیش با خودروی شخصی باید به خطرات احتمالی جاده و معطلی ها باید توجه داشت. ممکن است در طی این مسیر گرمازده شوید، اگر فصلی مانند تابستان را برای سفر انتخاب نموده باشید. مسافرت در زمستان هم ممکن است زمان معطلی در جاده را بیشتر کند و به جای سه روز، مسافرتتان پنج روز طول بکشد.

مهم ترین مزیت کیش رفتن با خودروی سواری و شخصی، کاهش هزینه ها برای جاذبه گردی در جزیره است. این مزیت ویژه را در سفر با تور هم می توانید داشته باشید، اگر مجموعه گردشگری را انتخاب نموده باشید، این خدمت را هم پوشش دهد. در بخش زیر، یک نمونه از معتبرترین مرجع های خرید تور کیش از مبدا شیراز و شهرهای بزرگ کشورمان را معرفی نموده ایم تا سفری راحت و بی دغدغه را تجربه کنید.

تورگردان، مرجع شناخته شده خرید تور کیش از شیراز

تور کیش از شیراز برای مسافرت در بیشتر ایام سال، هزینه ای متناسب و منطقی دارد و راحتی بیشتری را برای سفر به جزیره به ارمغان می آورد. تورگردان، مرجعی شناخته شده و معتبر در حوزه ارائه تورهای مسافرتی است. این مجموعه، تور مسافرتی کیش را از مبداهای متفاوت کشور پوشش می دهد. با ورود به سایت تورگردان به آدرس اینترنتی https://tourgardan.com/ می توانید تاریخ سفر و نوع هتل تان را انتخاب کنید. سپس، بسته تور کیش از شیراز با یکی از ایرلاین های کیش ایر، ایران ایر، فلای پرشیا و معراج و اغلب در ساعات پایانی روز (عصر و شب) نمایش داده می شوند و قابل رزرو خواهند بود.

در بسته های تور مسافرتی به جزیره کیش، تفریحات آبی هم ارائه می شوند. بعلاوه با شماره گیری تلفن های 02147627800 و 02147626262 می توانید بسته های تور کیش را سریع تر رزرو کنید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 4 تیر 1403 بروزرسانی: 4 تیر 1403 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1639

به "راه های سفر به کیش از شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های سفر به کیش از شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید