دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک؛ چند قدم تا طراحی یک فضای شیک!

به گزارش اخبار نجوم، خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - همیشه برای طراحان و سپس برای آرایشگران این دغدغه ذهنی مطرح است: دکوراسیون جذاب و ایده آلی که بتوان برای فضای آرایشگاه زنانه کوچک در نظر گرفت که علاوه بر کاربردی بودن آن فضای کمتری را در بر گیرند، کدام است؟ به طور کلی هموراه چند عنصر اصلی در دکور آرایشگاه مردانه و زنانه حائز اهمیت است، برای مثال می توان به آینه، جایگاه های مخصوص و ابزار کار مشابه اشاره نمود. هدف از بازگو کردن این موارد این بود که می توان فضا های نگهداری و قرارگیری مشابه ای برای آن در نظر گرفت. در ادامه مطلب چند نکته مهم و کاربردی در خصوص چیدمان دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک را برای شما بیان می کنیم.

دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک؛ چند قدم تا طراحی یک فضای شیک!

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

1 . تاثیر نور را جدی بگیرید

همانطور که می دانید، نور در ایجاد محیطی صمیمی و راحت تاثیر به سزایی دارد. در سالن آرایشگاه و همچنین در بالای آینه ها حتما از لامپ هایی بهره ببرید که چشم را آزار ندهد. نور باعث روشن شدن و عظیم دیده شدن فضا می گردد. اگر امکان استفاده از نور طبیعی در این فضا را دارید، از آن نیز غافل نشوید و آن را به داخل سالن زیبایی خود راه دهید.

2 . آینه های جادویی را نباید فراموش کنید!

در تمام سالن های زیبایی چه دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک و چه عظیم عضو ثابت و جذابی به نام آینه وجود دارد، که چندین عملکرد را داراست، برای فضا های کوچک، حکمِ عظیم نماینده فضا را به عهده دارد. از تاثیر قرارگیری آیینه ها مقابل یکدیگر بهره ببرید و فضا را چندین برابر کنید. سعی کنید کل یک دیوار را با آینه مورد بپوشانید، چرا که باعث خطای دید شده و فضا را عظیم تر جلوه می دهد. در انتخاب آینه ها، تمام فضا ها را مورد آنالیز قرار بدهید؛ اولویت ما با آینه ها به عنوان در های کمد است چرا که هر چقدر شما بیشتر فضا برای نگهداری مخفی داشته باشید به کابینت های کمتری احتیاج دارید.

3. رنگ ها را به فضا بیاورید

رنگ خنثی، بهترین گزینه برای دیوار ها و کف است، این قبیل رنگ ها عبارت اند از سفید، طوسی، خاکستری. رنگ مناسب برای صندلی ها و وسایلی که در طی روز به طور مداوم استفاده می شوند، رنگ های با طیف تیره است، اما این نکته را در نظر بگیرید به دلیل کوچک بودن فضا استفاده از رنگ تیره برای وسایل عظیم و انتخاب مداوم از این رنگ ها، فضا را از حد موجود کوچک تر نمایش می دهد. در اکسسوری ها و تزئینات از رنگ های شاد و جذاب که هماهنگی لازم با سایر رنگ ها را داشته باشد، بهره بگیرید.

4. فضاهای کاربردی را از دست ندهید!

با توجه به کوچک بودن فضای آرایشگاه، از تمام فضا های موجود بهره ببرید، اما این حرف به این معنی نیست که فضای شلوغی را ایجاد کنید! با توجه به تقسیم بندی و قرارگیری صندلی های مختلف فضا های ارائه خدمات، از فضا های کنج و به اصطلاح پرت فضا غافل نشوید. برای مثال برای مانیکور، صندلی و دراور های کشویی همواره بهترین انتخاب است. با یک جستجوی ساده در فضا، متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد.

5. خطوط افقی را به فضا اضافه کنید

برای این منظور می توانید از کاغذ دیواری با راه های افقی بهره ببرید و یا از طبقاتی با قفسه های افقی بهره بگیرید. این کار باعث عظیم جلوه کردن سقف و در نتیجه آن فضا می گردد و فضای شما را در جهت افق امتداد می دهد. اگر ارتفاع سالن زیبایی مدنظر نیز کوتاه است، در کنار خطوط افقی از خطوط عمودی هم بهره ببرید، این خطوط می توانند در کمد ها و قفسه های عمودی، یا آیینه های قدی همراه شما باشند.

در این قسمت دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک را می بینیم، به رنگ ها و محل قرارگیری مبلمان دقت کنید.

اگر به این نقشه و جایگیری وسایل دقت کنید، تمام 5 مورد بالا را می توان به وضوح دید، که یک به یک آنالیز می کنیم.

  • استفاده از نور طبیعی و نور مناسب مصنوعی در تمام سالن آرایشگاه، به نورپردازی موجود در سقف دقت کنید.

  • به محل نصب آیینه ها و استفاده موثر آن ها دقت کنید، که به زیبا کردن و عظیم جلوه کردن فضا یاری شایانی نموده است.

  • با تفکیک فضا ها و با چیدمان صحیح مبلمان، فضای کوچک آرایشگاه را به یک فضای گرم و صمیمی تبدیل نموده است. ترکیب بی نظیر رنگ ها (سفید و سیاه) به این احساس صمیمیت اضافه می نماید.

  • استفاده مفید و مناسب از فضا های پرت و کوچک یکی دیگر از ویژگی های شاخص این تصاویر است. در قسمت وسط فضا فضای پرت را تبدیل به کمد نموده اند.

  • در تمام این فضا خطوط افقی به خوبی خود نمایی می نمایند. یکی از بهترین روش های عظیم تر نشان دادن سالن زیبایی استفاده از این خطوط است. این خطوط را در اطراف آیینه ها، در نوع طبقه بندی های روی دیوار و حتی در قسمت کف سالن و نوع بافت موجود برای کف پوش در نظر گرفته است.

در این جا نقشه موجود دارای کشیدگی است و طراح فضا برای کاهش این کشیدگی، خطوط افقی را در سقف فضا به کاربرد است تا فضا دارای پهنای مد نظر گردد. همچنان در این تصاویر استفاده از تمام 5 مورد بالا را مشاهده می کنیم.

در این تصاویر علاوه بر هماهنگی و تناسب رنگ های سیاه سفید و طوسی، تلفیق استفاه از خطوط افقی و عمودی را هم شاهد هستیم. در این سالن به خوبی فضا ها با توجه به کاربری ها تفکیک شده است.

استفاده از کفپوش با طرح چوب و استفاده از طرح آجر برای دیوار پوش ها باعث ایجاد حال و هوای صمیمی در این سالن شده است. این تلفیق یاری شایانی به عظیم تر دیده شدن این فضا می نماید زیرا علاوه بر تاثیر رنگ به ایجاد خطوط افقی وعمودی نیز یاری نموده است. در این سالن از فضای خالی وسط نیز استفاده شده و فضای کاربردی ایجاد نموده است و این خود نیز یکی از اصول گفته شده بالاست.

کلام آخر

اگر شما هم از ایده های جذاب و خاصی برای طراحی و دکوراسیون آرایشگاه خود استفاده نموده اید، می توانید به وسیله بخش ارسال نظر پایین همین مطلب آن را با ما و سایر مخاطبان وبسایت خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 892

به "دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک؛ چند قدم تا طراحی یک فضای شیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک؛ چند قدم تا طراحی یک فضای شیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید