دستگیری 9 نفر در اعتراضات لندن علیه اختیارات بیشتر پلیس

به گزارش اخبار نجوم، پلیس، 9 شرکت کننده در اعتراضات روز شنبه لندن را که خواهان لغو قانون برنامه ریزی شده دولت برای افزایش اختیارات پلیس بودند، دستگیر کرد.

دستگیری 9 نفر در اعتراضات لندن علیه اختیارات بیشتر پلیس

به نقل از رویترز، بیش از هزار نفر در مرکز لندن به راهپیمایی پرداخته و بیرون ساختمان های دولتی شعار دادند: بیل را بکش؛ در حالی که با موسیقی که از یک اتوبوس پخش می شد، می رقصیدند.

بیانیه پلیس حاکی از آن است که 9 نفر دستگیر شده اند و مأموران با معترضانی که پس از راهپیمایی در پارکی در جنوب لندن جمع شده بودند، درگیر شدند.

اعتراضات مشابه در شهرهای دیگر انگلستان و ولز از جمله بریستول هم برگزار گردید؛ جایی که شاهد روزها درگیری بین معترضان و پلیس در ماه مارس بود.

تحت قانون جدید، دولت بریتانیا می خواهد اختیارات پلیس را افزایش دهد تا جلوی اعتراضات غیرخشونت آمیزی را بگیرد که دارای اثر مخرب قابل توجه بر عموم یا مجلس هستند.

این قانون، اقدامات گروه هایی مانند مبارزان محیط زیستی شورش انقراض، که در سال های اخیر، اعتراضات گسترده ای را برای مسدود کردن پل ها ترتیب داده و اعضای آن ها خود را به قطارهای مسافرتی چسبانده اند، هدف قرار می دهد.

روز شنبه پس از آنکه یکی از معترضان این گروه خودش را به زمین چسباند، تاور بریج لندن به مدت یک ساعت در یک راستا تعطیل بود.

بسیاری معترضان روز شنبه گفتند به پلیس برای حفاظت از خود، اعتماد ندارند و قوانین جدید، قدرت زیادی به مقامات برای سرکوب اعتراضات سیاسی شرم آور نظیر اعتراضات جان سیاه پوستان ارزش دارد و شورش انقراض می دهد.

پلیس لندن در ماه مارس به خاطر شیوه کنترل مراسم سوگواری که در یادبود یک زن مقتول به نام سارا اِوِرارد- که قاتل مظنون وی یک افسر پلیس در خدمت بود- برگزار گردید، با انتقاداتی از جانب سراسر طیف های سیاسی روبرو شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 954

به "دستگیری 9 نفر در اعتراضات لندن علیه اختیارات بیشتر پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 9 نفر در اعتراضات لندن علیه اختیارات بیشتر پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید