داخل هواپیمای مسافربری در آینده این شکلی می گردد، عکس

به گزارش اخبار نجوم، ایسنا نوشت: دیلی میل با یاری کارشناسان حوزه صنعت، از یک مولد عکس مبتنی بر هوش مصنوعی خواست تا تصاویری را از کابین هواپیماها در سال 2050 نشان دهد و نتیجه این کار شگفت انگیز بود.

داخل هواپیمای مسافربری در آینده این شکلی می گردد، عکس

هوش مصنوعی می تواند بسیار راستگو باشد و مطابقت هایی را با دیدگاه های کلیشه ای نشان دهد. این نکته ای است که شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت ایرلندی رایان ایر(Ryanair) اخیرا متوجه شد.

یکی از کاربران ایکس از هوش مصنوعی خواست تا نشان دهد کابین رایان ایر که به علت قیمت های بسیار پایین و صندلی های ناراحت نماینده شناخته شده است، در آینده دور چگونه می تواند باشد.

این فناوری، ردیف هایی از صندلی ها را نشان داد که روی هم چیده شده اند. حساب رسمی رایان ایر در ایکس، این عکس را همراه با طعنه ای که به آن زده شده بود، منتشر کرد. کاربر در شرح این عکس نوشته است: از یک مولد تصویر هوش مصنوعی ویژه خواسته شد تا کابین آینده رایان ایر را تصور کند. هوش مصنوعی ناامید نشد.

دیلی میل با یاری کارشناسان حوزه صنعت، از مولد عکس میدجرنی(Midjourney) مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرد تا نشان دهد که کابین های بزرگترین شرکت های هواپیمایی آمریکا تا سال 2050 چگونه خواهند بود.

اگرچه بعضی از تصاویر بیش از مقدار کارتونی بودند اما آنها نشان می دهند که پرواز در آینده بسته به این که کدام خط هوایی را انتخاب کنید، ممکن است کمی دلپذیرتر باشد.

هوش مصنوعی میدجرنی، رقیب مدل یادگیری ماشینی دال-ئی(Dall-E) شرکت OpenAI به شمار می رود که اکنون در چت بات هوش مصنوعی ChatGPT آن ادغام شده است.

هوش مصنوعی میدجرنی را مانند ChatGPT می توان با پیغام های متنی ساده تحت کنترل قرار داد و همه چیز را از عکس های واقعی گرفته تا نقاشی فراوری کرد. این فناوری به وسیله برنامه چت Discord کنترل می گردد و با پرداخت 10 دلار در ماه در دسترس مشترکین قرار می گیرد.

ساوت وست ایرلاینز(Southwest Airlines) به مسافران امکان می دهد که آنالیز دو چمدان را بدون هزینه بار انجام دهند و این امر آن را به یک خط هوایی مطلوب در میان مشتریان تبدیل نموده است.

از آنجا که آنالیز رایگان چمدان مردم را به انتخاب کردن این خط هوایی ترغیب می نماید، هوش مصنوعی پیش بینی نموده است که ساوت وست ایرلاینز می تواند در سال 2050 اتاقک هایی را به داخل هواپیما اضافه کند تا وسایل افراد را در خود جای دهند.

براساس پیش بینی هوش مصنوعی، پرواز با شرکت هواپیمایی جت بلو(JetBlue) می تواند تا سال 2050 یک تجربه علمی-تخیلی واقعی را ارائه دهد که با فراهم کردن یک صفحه نمایش بزرگ لمسی، موجبات تفریح مسافران را نیز فراهم کند.

این شرکت هواپیمایی در میان بسیاری از پروازهای دارای صندلی های راحت و نمایشگرهایی برای صندلی ها، مورد علاقه هواداران تلقی می گردد.

دلتا ایرلاینز(Delta Airlines) در گذشته به علت ارائه خدمات ضعیف مورد انتقاد قرار گرفته است . این انتقادها، موارد گوناگونی را از بی ادبی کارکنان گرفته تا نادیده گرفتن مسافران در بر می گیرند.

هوش مصنوعی میدجرنی براساس این گزارش که در تیتر خبرها قرار گرفته، نشان داده است که شاید دلتا ایرلاینز مجبور گردد کارکنان انسان را با ربات هایی جایگزین کند که از راهرو عبور می نمایند و به مسافران خدمات ارائه می دهند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1624

به "داخل هواپیمای مسافربری در آینده این شکلی می گردد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داخل هواپیمای مسافربری در آینده این شکلی می گردد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید