خواص شگفت انگیز عرق نعناع

به گزارش اخبار نجوم، در ایران سبزی های متفاوتی وجود دارد و از سبزیجات عرق های متفاوتی گرفته شده است. یکی از همین عرقیجات عرق نعناع است که دارای خواص درمانی زیادی است.

خواص شگفت انگیز عرق نعناع

عرق نعناع یک نوع نوشیدنی، که جهت سلامت و درمان گوارش و نفخ معده کاربرد دارد. جهت جلوگیری از الرژی و التهاب تنفسی موثر بوده و مصرف این نوع عرق همراه با آب تاکید شده است . نعناع گیاهی است معطر، که از برگ خشک آن در ماست و دوغ و از تفت داده شده آن در روغن و غذاهایی مانند آش استفاده می گردد.

خواص عرق نعناع:

با توجه به این، نعناع یک سبزی پر خاصیت شناخته شده است و از نظر طب سنتی ایرانیان بسیار زیاد به این گیاه توجه نشان داده و در درمان برخی از بیماری های خود مانند گواراش و معده از آن استفاده می نمایند.

از عرق نعناع به جای سبزی آن هم استفاده می نمایند و به شادی آور و مقوی معده معروف است.

عرق نعناع، برای غلیظ شدن خون مفید و روی عروق تاثیر گذار است. روی اعصاب و تشنج مفید است و کسانی که دچار افسردگی هستند بهتر است از این دم نوش یا شربت نعناغ استفاده نمایند.

نعناع دارای انتی اکسیدان است و نفخ معده را درمان، به هضم غذای شما یاری می نماید. کسانی که دچار تهوع هستند بهتر است از آن استفاده نمایند.

برای استفاده از عرق نعناع می توانید سه قاشق غذاخوری را داخل یک لیوان آب ریخته و با نبات میل کنید.

زمانی که احساس کردید رطوبت بدنتان زیاد شده عرق نعناع میل کنید. با این کار رطوبت افت خواهد نمود و بدن رو به گرمی خواهد رفت .

از نظر طب سنتی عرق نعناع اسید معده را کنترل می نماید.

نعناع در کل دارای طبع گرم و خشک است و بسیار مفرح و جهت سوء هاضمه مفید است . شربت آن در فصل تابستان بسیار دلچسب است.

تجربه نشان داده برای کنترل چربی مفید و برای اعصاب آرامش بخش است . عرق نعناع فلفلی هم از همین خانواده است که در تسکین دردها مفید است. مهار نماینده نفخ معده و گوارش است .

سعی کنید همراه با غذا، عرق نعناع میل کنید. خاصیت درمانی آن باعث تسکین معده درد و نفخ معده و گوارش می گردد.

می توانید از برگ های نعناع به جای چای بهره ببرید.

می توانید نعناع را در ماست و یا سبزی خوردن هم اسفاده کنید. اشتها آور طبیعی و نشاط آور است. زمانی که احساس سرماخوردگی به شما دست داد سعی کنید از نعناع یا عرق نعناع بهره ببرید. برای سینه درد و سرفه مفید است.

سالمندانی که دچار فشار خون بالا هستند در مصرف عرق نعناع زیاده روی ننمایند.

بیشتر قدیمی های ما اعتقادات زیادی به دم نوش ها و عرقیجات داشتند و به گفته آنها نباید در نوشیدن آن زیاده روی کرد. زیرا باعث حساسیت خواهد شد.

عرق نعناع برای لاغری مفید و باعث افت چربی می گردد. سعی کنید برای اینکه بخواهید مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید افراط نکنید. زمانی که تصمیم به رژیم گرفته می گردد معده رو به سردی خواهد رفت. پس سعی کنید با خوردن نعناع یا عرق نعناع معده را رو به گرمی و متعادل کنید.

تفاوت نعناع با پونه در چیست؟

نعناع و پونه خیلی شبیه هم هستند و فقط به وسیله ظاهر آن می توانید تشخیص بدهید. روی سطح برگ پونه حالت کرک ولی نعناع صاف و سبز روشن است.

خانم های باردار از مصرف پونه و نعناع پرهیز نمایند!

طریقه مصرف کردن عرق نعناع به این صورت است:

نصف استکان عرق نعناع را با آب مخلوط کنید و بعد از اتمام غذا همراه با نبات یا بدون آن میل کنید. این کار نفخ معده را گرفته و احساس سبکی خواهید کرد. سعی کنید به تنهایی عرق نعناع را میل نکنید چون به دلیل غلیظی و تندی که در آن وجود دارد با میل کردن احساس سوزش سر معده و گلو خواهید کرد پس سعی کنید با آب مخلوط گردد.

دستور چای نعناع:

بسیار آسان به این صورت که ابتدا برگ های نعناع را بشویید و داخل یک قوری ریخته و مانند چایی آب جوش روی آن گرفته و روی سماور قرار دهید تا دم بکشد. حدودا 10 الی 15 دقیقه اجازه بدهید دم بکشد. بعد داخل فنجان بریزید و با عسل میل کنید.

برای اینکه بخواهید یک شربت نعناع دلچسبی داشته باشید به این دستور توجه کنید.

نعناع تازهنیم کیلو
شکریک کیلو
آبدر حدی که کمی روی نعناع ها را بگیرد
آب لیمو تازه3 قاشق غذا خوری
پوست لیموی رنده شدهمقداری

ابتدا آب و شکر را قاطی کنید و روی شعله حرارت بگذارید تا یک شهدی تقریبا غلیظ حاصل گردد. بعد نعناع ها را داخل ظرف قرار دهید. بعد از این که کمی قل خورد و عطر نعناع به مشام تان رسید، زیر شعله گاز را کم کنید تا به آرامی قل بزند. بعد شربت را دم کنید و شعله گاز را بسیار کم کنید. بعد از کمی خنک شدن پوست لیمو را رنده کنید و داخل شربت بریزید. این کار از کپک زدن شربت شما جلوگیری می نماید. بعد شربت را از توری صاف کنید تا شربت شما صاف و یکدست گردد.

بعد از خنک شدن داخل یخچال بگذارید. سعی کنید داخل شیشه شفاف قرار دهید نه پلاستیکی.

در آخر مقداری هم از عرق نعناع داخل شربت بریزید تا بوی خوش و طعم بهتری به خود بگیرد.

تشکر که تا اینجا ما را همراهی کردید.

منبع: اُکالا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1218

به "خواص شگفت انگیز عرق نعناع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز عرق نعناع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید