جنبش نخبگانی در جهت پرچم داری حل علمی مسائل کشور

به گزارش اخبار نجوم، ملاقات نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر معظم انقلاب که هر ساله انجام می گردد روحیه مضاعفی را به جنبش نخبگانی می دهد تا راستا خود را آن گونه که شایسته و بایسته است طی نمایند.

جنبش نخبگانی در جهت پرچم داری حل علمی مسائل کشور

دیروز هم که این مراسم به سیاق سال های گذشته برگزار گردید، صحبت های حضرت آقا همانند همواره برای مسائلی که جنبش نخبگانی با آن روبه رو هستند راهگشا بوده است. ایشان با رهنمودهای خود، فضایی را برای نقش آفرینی بیشتر دانشجویان و نخبگان کشور آماده نموده و توصیه های لازم را در این زمینه مطرح کردند. این نشست که همانند گذشته در فضایی صمیمی برگزار گردید، رهبر معظم انقلاب به خوبی نشان دادند که تا چه مقدار از فضای جامعه اطلاع داشته و دقت فوق العاده ای در مورد نوع نقش آفرینی نخبگان داشته اند آن گونه که بتوانند مسائل کشور را احصا نموده و از پس حل و فصل آن برآیند.

طرح این موضوع از سوی رهبر معظم انقلاب از آنجا قابل توجه است که دانشجویان نخبه ای که در خدمت ایشان به بیان مسائل و مسائل خود پرداختند آنچنان که باید و شاید به این مسئله اشاره ای ننموده بودند و این دقت رهبری بود که سبب طرح چنین موضوعی در جلسه شده بود. بحث کنشگری بیشتر نخبگان در فضای ارتباطی صنعت و جامعه از دیگر مواردی بود که از چشم نخبگان پنهان ماند اما رهبر معظم انقلاب بموقع به آن ورود کردند و راهکارهایی برای آن ارائه کردند.

با چنین مواضعی که از رهبر معظم انقلاب در این ملاقات صمیمانه با نخبگان شاهد بوده ایم، احتیاج است که جامعه نخبگانی به بیانات حضرت آقا جامه عمل بپوشانند و خود رأساً وارد میدان شوند و منتظر نباشند تا مسئولان بالاسری به آنان میدان بدهند. نخبگان با توصیه های رهبری باید خود را از حالت انفعالی خارج نمایند و با توجه به فضایی که بر کشور حاکم است و نیروهایی که در همه زمینه ها و همه علوم وجود دارد، برای برون رفت کشور از مسائل فعلی وارد میدان شوند.

نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب به درستی بر آن تأکید داشتند، حل مسائل کشور به وسیله به کارگیری علوم بود. لازمه اجرای چنین تأکیدی این است که دانشجویان به مسائل محوری بیشتر اهمیت دهند و خود احساس مسئولیت نموده و وارد میدان شوند. متأسفانه مسئله ای که بعضاً نخبگان ما با آن روبه رو هستند این است که خود را در فضای علمی صرف محصور می نمایند و از دانش خود برای حل مسائل کشور استفاده نمی نمایند. حال با توجه به ظرفیت هایی که در کشور خودمان داریم حل مسائل به وسیله علوم و دانش دور از فکر و محال نیست. جنبش نخبگانی هم به عنوان پرچمدار این موضوع می تواند نقش آفرینی کند و دانشجویان را در این زمینه فعال سازد. کما اینکه فعالیتی را در دانشگاه تربیت مدرس به همین منظور شروع نموده ایم و هدف مان هم این است که دانشجویان را وارد مسائل و مسائل کشور کنیم. پس احتیاج است که هرکدام از نخبگان ما وارد میدان شوند تا آن رسالت واقعی خود را بجا بیاورند. فلسفه وجودی دانشگاه ها این است که مسائل کشور را به وسیله پرورش استعدادها حل نمایند نه اینکه صرفاً به تربیت یکسری دانشجو بپردازند که در آینده به هیچ کار کشور نیاید.

*نخبه علمی

منبع: ایران

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1227

به "جنبش نخبگانی در جهت پرچم داری حل علمی مسائل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش نخبگانی در جهت پرچم داری حل علمی مسائل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید