جدیدترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد

به گزارش اخبار نجوم، شب گذشته مایکروسافت اولین آپدیت مهم ویندوز 11 را منتشر کرد. همراه با این آپدیت ، قابلیت های تازه مربوط به امنیت، بهره وری، دسترسی پذیری و گیمینگ ارائه می گردد. در ادامه به ویژگی های این آپدیت می پردازیم.

جدیدترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد

افزایش ابزارهای بهره وری

مایکروسافت سال گذشته با عرضه ویندوز 11 گفت که این نسخه نو توجه بیشتری به کاربران هوادار مولتی تسکینگ نشان داده است. حالا با این آپدیت نو، قابلیت Snap Layouts که با آن می توانید چینش پنجره های مختلف را به راحتی در کنار یکدیگر تنظیم کنید، برای نمایشگرهای لمسی بهبود پیدا نموده و از طرف دیگر باید به امکان تغییر چینش چندین تب از مرورگر مایکروسافت اج هم اشاره کنیم.

باید به قابلیت نو Focus هم اشاره کنیم که با فعال سازی آن، حالت Do Not Disturb هم به طور اتوماتیک فعال می گردد. با این کار نوتیفیکیشن ها بی صدا می شوند و در تسک بار با آن ها روبرو نمی شوید. بعلاوه با ارائه زمان بندی های معین در برنامه ساعت، به کاربر یادآوری می گردد که استراحت را فراموش نکند.

افزایش قابلیت های دسترسی پذیری

صدای مربوط به خواندن محتوای در حال نمایش حالا طبیعی تر شده و کاربران با تجربه بهتری روبرو می شوند. قابلیت زیرنویس زنده هم حالا فراتر از محیط برنامه های مختلف کار می نماید و این زیرنویس ها به طور پیش فرض در بخش فوقانی مانیتور ارائه می گردد. البته کاربران می توانند به راحتی مکان این زیرنویس را تغییر دهند. از سوی دیگر نباید به بهبود های مربوط به کنترل کامپیوتر با فرمان های صوتی را از قلم بیندازیم.

افزایش امنیت

در آپدیت نو ویندوز 11 قابلیت Smart App Control ارائه شده که خیال کاربران را برای نصب برنامه های نو راحت تر می نماید. این ابزار به زبان ساده برنامه های غیرقابل اعتماد، فایل های اسکریپت و ماکرو های بالقوه مخرب را مسدود می نماید تا آسیبی به سیستم وارد نکنند. این ابزار مبتنی بر همان هوش مصنوعی استفاده شده برای Windows Defender Application Control است.

بهبود تماس های ویدیویی

در این آپدیت شاهد قابلیت Windows Studio Effects هستیم که می تواند کیفیت صدا و تصویر را در تماس های ویدیویی بهبود ببخشد. به عنوان مثال می توانیم به قابلیت حذف صدای محیط، مات کردن پس زمینه و کادربندی اتوماتیک اشاره کنیم.

قابلیت های مربوط به گیمینگ و اپلیکیشن های اندرویدی

در این آپدیت ویندوز 11 ظاهر Xbox Game Bar با کمی تغییر روبرو شده و بعلاوه طبق ادعای مایکروسافت، کاربران در کل با بهبود عملکرد گیمینگ روبرو می شوند. در این میان باید به بهبود تاخیر، HDR اتوماتیک و رفرش ریت متغیر هم اشاره کنیم. همانطور که احتمالا می دانید، اپ استور آمازون به طور رسمی برای ویندوز 11 ارائه شده و حالا با این آپدیت، مجموع تعداد اپلیکیشن های اندرویدی و بازی های ارائه شده برای کاربران ویندوز 11 به 20 هزار می رسد.

مانند دیگر آپدیت های ویندوز 11، این نسخه هم به مرور زمان برای تمام کاربران این سیستم عامل منتشر خواهد شد.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1469

به "جدیدترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید