جایگزین شدن سیستم تماس دانش بنیان بومی در پروژه 2020 شرکت مخابرات
به گزارش اخبار نجوم، سیستم تماس دانش بنیان بومی، جایگزین رقبای خارجی خود شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت دانش بنیان راه حل سرزمین هوشمند، مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با طراحی و پیاده سازی پلتفرم مرکز تماس iWin، توانست این پلتفرم را جایگزین نمونه های خارجی در کشور کند که در ادارات و سازمان ها از آن ها استفاده می گردد.
این سامانه قابلیت مدیریت مرکز ارتباط و نیز انجام خدمات میزبانی و پاسخگویی 24 ساعته در هفت روز هفته را به صورت تخصصی دارد. رسیدگی به شکایات و نقدها، ثبت در سامانه تیکتینک و CRM، انجام عملیات رزرواسیون، ورود و پالایش اطلاعات و داده کاوی، امکان صحت سنجی اطلاعات، امکان ورود و پالایش اطلاعات، اجرای کمپین تکمیل و برطرف نقص اطلاعات مشتریان، پاسخگویی به کلیه پیغام های متنی اعم از ایمیل و کامنت بعضی از ویژگی های این پلتفرم به شمار می رود.
لازم به ذکر است این محصول بومی در پروژه 2020 شرکت مخابرات ایران جایگزین نمونه خارجی شده است.
سامانه غیرحضوری #2020* سامانه ای برای دریافت اطلاعات در مورد کلیه خدمات غیرحضوری تلفن ثابت و همگانی، پیگیری امر مربوط به اینترنت ADSL مخابرات، پرداخت آنلاین قبض تلفن ثابت در صورت قطع بودن، اعلام شماره موبایل جهت ارسال پیغامک صورتحساب و شرکت در جشنواره های شرکت مخابرات ایران است.
شرکت دانش بنیان راه حل سرزمین هوشمند با اتخاذ رویکرد iWin و برپایه این شعار توانسته است است بر اساس احتیاج به توسعه ارتباطات فراگیر، مرکز تماس را پیاده سازی کند.
فرامرز فیاض فر، مسئول پروژه iWin، ضمن اشاره به زمینه های تحقیقاتی این شرکت گفت:: شرکت ها و ارگان ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود احتیاجمند سیستم های مرکز تماس هستند که بعضا این سیستم با عناوینی، چون تلفن گویا شناحته می شوند.
وی در تکمیل گفته های خود اضافه نمود: ما در این راستا سیستمی را طراحی کردیم که بتواند کلیه ماژول های ارتباطی مانند تلفن، فکس و ایمیل و پیغامک را به صورت یکپارچه و پنجره واحد پوشش دهد، ضمن اینکه این ماژول ها را با یکدیگر ارتباط دهد؛ به این معنا که وقتی به سازمانی پیغامک زده می گردد، این پیغام به سیستم تماسی وارد گردد و فرد بتواند با آن سازمان ارتباط برقرار کند، بدون آنکه هزینه اضافی برای وی به همراه داشته باشد.
فیاض فر با اشاره به هوشمند بودن سیستم طراحی شده، یادآور شد: پاسخ به احتیاج های تماسی و ارتباطی یک سازمان صرفا این نیست که به آن پاسخ داده گردد، بلکه لازم است به وسیله ایجاد ارتباط میان سازمان با مخاطبان رسوب فناوری رخ دهد.
ایشان در ادامه تشریح کرد: برای سازمان ها لازم است تا به شناسایی و آنالیز تقاضا های مخاطبان خود بپردازند و ببینند در این احتیاج ها نسبت به گذشته چه تغییراتی به وجود آمده است. این امر در بهبود فرآیند کاری و ارتقای سیستم های ارتباطی بسیار موثر خواهد نمود چراکه در این زمینه رقبای خارجی وجود داشت و طیف وسیعی از این ابزار های وارداتی در کشور در حال بهره برداری است.
فیاض فر با اشاره به سیستمی طراحی شده یادآور شد: این محصول بومی توانسته جایگزین سیستم های وارداتی مورد استفاده ارگان ها و شرکت ها گردد، نمونه آن کاربردی شدن این سیستم در پروژه 2020 شرکت مخابرات در کل کشور اشاره نمود.
مجری این طرح با اشاره به پروژه 2020 شرکت مخابرات ایران، گفت: این پروژه مربوط به پشتیبانی و فروش ADSL مخابرات ایران به عنوان دومین مرکز تماس کشور است. بزرگترین مرکز تماس کشور همراه اول و بعد از آن شرکت مخابرات واقع شده است.
درحال حاضر بانک مسکن، بانک ملت، پست تیپاکس و فرودگاه امام از جمله مراکزی هستند که در آن ها سیستم ارتباطی این شرکت جایگزین نمونه خارجی شده است و مدیریت خروج ارز از کشور را به ارمغان آورده است.
منبع: خبرگزاری دانشجو