تکیه باغ شیخ ساوه مرمت اضطراری می گردد

به گزارش اخبار نجوم، مرمت اضطراری تکیه باغ شیخ، مرمت دیوار تاریخی شهر ساوه و برطرف مشکل کاروانسرای باغ شیخ شهرستان ساوه در دستور کار نهاده شد.

تکیه باغ شیخ ساوه مرمت اضطراری می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، رضا ایاز رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه روز 28 اردیبهشت 98 گفت: روز گذشته مدیرکل استان از کاروانسرای تاریخی و تکیه تاریخی باغ شیخ، مسجد جامع ساوه، آثار تاریخی بخش نوبران امامزاده کهک بالقلو و تاسیسات گردشگری شهرستان ساوه بازدید و مرمت اضطراری تکیه باغ شیخ و دیوار تاریخی شهر ساوه در دستور کار نهاده شد.

او در ادامه اضافه نمود: برای مرمت اضطراری این اثر تاریخی 200میلیون ریال اعتبار مورد احتیاج است.

ایاز اظهار کرد: در این بازدید مدیرکل استان مرکزی با تعدادی از سرمایه گذاران و تاسیسات گردشگری شهرستان ساوه ملاقات و از مسائل پیش آمده در مورد بیماری کرونا و خسارات وارده به آنان گفت وگو کرد.

تکیه باغ شیخ از آثار تاریخی دوره قاجار است که به شماره 19056 به تاریخ 86/2/20 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا به مساحت حدود 500 مترمربع از دو بخش سرپوشیده و روباز تشکیل شده است. در قسمت روباز سکویی برای اجرای مراسم عزاداری ایجاد شده و دور تا دور حیاط به صورت حجره های بدون دیوار با طاق و ستون های آجری احداث شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 255

به "تکیه باغ شیخ ساوه مرمت اضطراری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکیه باغ شیخ ساوه مرمت اضطراری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید