تهران پذیرای آثار شهری هنرمندان می گردد

به گزارش اخبار نجوم، تهران (پانا) - سالانه هنرهای شهری بهارستان 1400 در چهار رویکرد کلی فرهنگی، سمبلیک، مفهومـی و زیـست محیطی برگزار می گردد.

تهران پذیرای آثار شهری هنرمندان می گردد

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ششمین سالانه هنرهای شهری تهران بهارستان 1400 با هدف توسعه هنر شهری با توجه به مقتضیات فضاهای شهری، ایجاد فضای تعاملی با آثار خلاقانه شهری و همچنین تقویت تعاملات شهروندان و هنرمندان و بسترسازی به روز آفرینش های هنری، همزمان با نوروز باستانی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: بهارستان 1400 به منظور بهره گیری از ظرفیت های هنری شهر و استفاده از آثار هنری در فضای شهری، در سه بخش تخم مرغ های نوروزی و چیدمان های هنری، دیوارنگاری و هنرهای محیطی و آذین بندی شهر تهران، برگزار می گردد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران فرا رسیدن فصل بهار و ایام عید نوروز را فرصت و فضایی مناسب به منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری به وسیله آفرینش هنری دانست و درباره اهداف این رویداد هنری گفت: همگامی هنرمندان با شهروندان در پیشواز بهار، ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری، امکان بروز و اجرای ایده ها و آثار هنری با شیوه های بیانی مختلف، اجرا و نمایش فرآیند آفرینش های هنری متناسب با محیط شهری و ایجاد فرصت آشنایی شهروندان با فرآیند خلق اثر هنری در حین اجرا، از اهداف این رویداد سالانه است.

برزین ضرغامی بیان کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران بنا دارد با همستانی از هنرمندان به ویژه در حوزه هنرهای محیطی و عمومی، زمینه ای را فراهم سازد تا به یمن شروع سده، زمینه یک رویداد درخور شهری در سال های آینده را فراهم سازد.

وی با اشاره به نگاه و برخوردهای مسئولانه هنرمندان در برابر اکولوژی شهر و نیز تعهد در قبال حیات جمعی که می تواند منجر به گسترش تعامل میان هنرمندان و شهروندان گردد، تاکید نمود: تعامل، توجه به فضاهای شهری در بخش هنر محیطی و آذین بندی شهری در سالانه بهارستان مورد تاکید و توجه است. آثار هنرمندان می تواند وجه آموزشی، تعامل گرایی اجتماعی یا مشارکتی و یا صرفاً محیطی داشته باشند. این آثار می توانند منظرهای شهری را تغییر دهند، توجه شهروندان را به موضوعی کمتر شناخته شده جلب نمایند و یا باورهای بعضاً نادرست را به چالش بکشند یا پیش فرض های ما را در مدیریت شهری زیر سوال ببرند.

وی اضافه کرد: یکی از راه های برقراری تعامل مؤثر که رفتار سالم و سازنده را شکل می دهد، در گرو درک و ایجاد یک ارتباط دوسویه معنادار بین انسان و فضاهای اجتماعی است. از طرفی مقتضیات سبک زندگی امروز لزوم بهره مندی از خدمـات ساده تر و عاری از پیچیدگی و شلوغی های بصری را ایجاب می نماید از این رو لزوم استفاده از قابلیت های فرمی و محتوای مفهوم دار نمادها در طراحی فضاهای شهری امروز در فرآیند طراحی معنا پیدا می نماید. لذا انتظار می رود هنرمندان در رویداد سالانه هنرهای شهری بهارستان 1400 در چهار رویکرد کلی فرهنگی، سمبلیک، مفهومـی و زیـسـت محیطـی، هم به احیای ارزش های هنر سنتی توجه داشته و هم نگاهی به گرایشات نوین در عصر حاضر داشته باشند.

برزین ضرغامی بیان کرد: از آنجایی که محیط شهر تهران مکانی متشکل از فعالیت ها و تصورات فرهنگی از پیش مشخص شده است، سازمان زیباسازی بر آن است با حمایت از آثار هنری که با مؤلفه های هنر شهری نزدیک باشد، بتواند بازتعریفی در فضاهای عمومی شهر تهران برای ایجاد آرامش، سرگرمی، معاشرت، تردد و تعامل صورت پذیرد. لذا در رویداد بهارستان، تعامل به دو صورت زیبایی شناسی بصری و محتوای فرهنگی و اجتماعی، بسترسازی شده است تا با تقویت روابط دوسویه هنرمندان وشهروندان، در جهت بهره مندی از شادابی محیط، ترویج صلح طلبی و ارزش های انسانی گامی برداشته گردد.

وی در سرانجام از هنرمندان رشته های هنرهای تجسمی، معماری و سایر گرایش های هنری تجربی و عمومی مرتبط با موضوع فراخوان، گروه ها، موسسات و کانون های هنری، مراکز آموزش عالی، دبیرخانه ها و تشکل های هنری در نهادها و سازمان های مختلف دعوت کرد تا با مراجعه به سایت www.zibasazi.tehran.ir نسبت به مطالعه فراخوان جشنواره اقدام و آثار خود را تا 25 بهمن ماه به صورت مجزا به سه بخش این رویداد هنری ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 835

به "تهران پذیرای آثار شهری هنرمندان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران پذیرای آثار شهری هنرمندان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید