بازگشت سیستم رفت و برگشت به لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک چهارم

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران، روزنامه الاتحاد امارات در گزارشی آخرین شرایط برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان 2021 آسیا و راهکارهای AFC برای برگزاری این رقابت ها را تشریح کرد.

بازگشت سیستم رفت و برگشت به لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک چهارم

الاتحاد اعلام نموده است که کنفدراسیون آسیا نظر بیشتر فدراسیون های قاره را جویا شده و چند پیشنهاد ارائه نموده است. بیشتر فدراسیون ها با برگزاری مسابقات در هفته دوم ماه اپریل یا هفته نخست ماه می موافقت نموده اند.

این روزنامه به نقل از منابعی در AFC مدعی شد برگزاری متمرکز مسابقات محتمل ترین گزینه برای AFC تا مرحله یک هشتم است و برای نخستین بار 40 تیم در این مسابقات حضور دارند؛ پنج گروه در غرب و پنج گروه در شرق قاره.

درباره برگزاری مرحله پلی آف و پیش از مرحله گروهی، انتظار می رود این مسابقات اوایل فوریه و یا در ماه مارس آغاز گردد و سپس رقابت ها وارد مرحله گروهی گردد.

الاتحاد درباره نحوه و محل برگزاری مسابقات اطلاع داد که کنفدراسیون آسیا از ماه فوریه اقداماتش را برای معین نحوه میزبانی آغاز می نماید و هیچ مانعی در معین یک کشور برای برگزاری متمرکز یا چند کشور به عنوان میزبان وجود ندارد.

این روزنامه اماراتی در بخشی از گزارش خود آورده است: مرحله گروهی و یک هشتم مسابقات لیگ قهرمانان به صورت متمرکز برگزار می گردد. در ماه سپتامبر مرحله یک چهارم نهایی با سیستم رفت و برگشت خواهد بود. سپس مرحله نیمه نهایی در ماه اکتبر و فینال در شرق و این بار به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

داتو ویندزور جان دبیر کل AFC در این خصوص به روزنامه الاتحاد گفت: در روزهای آینده جلساتی با چند فدراسیون برگزار می گردد تا برای تاریخ جدید آغاز لیگ قهرمانان به توافق برسیم.

وی اضافه کرد: بعد از تصمیم فیفا برای انتقال جام جهانی باشگاه ها به ماه فوریه 2021، تمایل به برگزاری لیگ قهرمانان در ماه آپریل و می و با سیستم متمرکز بیشتر است.

دبیر کل AFC ادامه داد: کنفدراسیون آسیا درهای دریافت درخواست میزبانی برای برگزاری متمرکز مسابقات را باز می نماید که ممکن است در چند کشور برگزار گردد. حتی شاید هر گروه در یک کشور برگزار گردد. اگر هم کشورها درخواستی برای میزبانی نداشته باشند، رقابت ها در یک کشور در شرق و در یک کشور در منطقه غرب برگزار می گردد.

ویندزور جان در مورد احتمال میزبانی امارات در لیگ قهرمانان آسیا هم تاکید نمود: قطعاً از این موضوع استقبال می کنیم. ممکن است امارات درخواست میزبانی دو سه و یا حتی پنج گروه را داشته باشد. در این صورت استانداردهایی برای میزبانی و ارسال مدارک و پرونده وجود خواهد داشت.

دبیر کل AFC در خاتمه بحث واکسینه کردن تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را رد کرد و گفت: این موضوع سخت است. هر کشوری برای مقابله با کرونا سیستم واکسیناسیون خاص خودش را دارد. واکسینه کردن تیم ها به خود کشورها سپرده شده است و ما به هیچ وجه آن را تحمیل نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 750

به "بازگشت سیستم رفت و برگشت به لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت سیستم رفت و برگشت به لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید