بازنشر انحصاری آثار استاد محمد احصایی به نگارخانه ویژه می آید

به گزارش اخبار نجوم، تهران (پانا) - معماری حرف ها و کلمه ها عنوان مجموعه ای از آثار درخشان استاد محمد احصایی است که به انتخاب امرالله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی و مجید عباسی برای نخستین بار باز نشر و در نگارخانه ویژه به نمایش در می آید.

بازنشر انحصاری آثار استاد محمد احصایی به نگارخانه ویژه می آید

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه، در نمایشگاهمعماری حرف ها و کلمه ها گزیده ای از آثار استاد محمد احصایی، هنرمند شهیر ایرانی از 5 تا 17 دیماه در نگارخانه ویژه به نمایش در می آید .

این نمایشگاه در واقع مجموعه ای منتخب از آثار درخشان استاد محمد احصایی هنرمند پرآوازه ایران در دنیا است که به وسیله امراله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی و مجید عباسی گردآوری و به صورت انحصاری بازنشر و در نگارخانه ویژه به نمایش گذاشته شده است.

علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی درباره نمایش آثار منتخب استاد احصایی در نگارخانه ویژه شرح داد: مجموعه آثار این نمایشگاه را به اتفاق آقای امرالله فرهادی و آقای مجید عباسی انتخاب و باز فراوری کردیم ؛ در نمایشگاه استاد محمد احصایی 21 اثر برای نمایش انتخاب شده که به تعداد محدود سی نسخه از هر کدام روی کاغذ ایتالیایی کتان فابریانو به روش چاپ دستی با ماشین پرس مشکی کوب شده و تمامی آثار با شماره گذاری به امضای هنرمند رسیده است. بعلاوه علاوه بر این 21 اثر یک اثر دیگر هم از مجموعه آثار الفبای ازلی استاد احصایی به عنوان تک اثر به نمایش گذاشته شده که در تعداد 99 نسخه روی کاغذ ایتالیایی پس از چاپ دستی مشکی کوب با رنگ اکرلیک به وسیله هنرمند رنگ گذاری های متفاوت شده و به امضا رسیده است و هر کدام حکم یک اثر اصل و بدیع را دارد.

وی اضافه نمود: کاتالوگ نفیس آثار این مجموعه در 80 صفحه به تعداد 200 نسخه با صحافی ویژه و با امضای استاد محمد احصایی در این نمایشگاه عرضه شده است.

امرالله فرهادی نیز درباره هدف برپایی نمایشگاه آثار منتخب استاد محمد احصایی به شکل خاص برای نخستین بار در نگارخانه ویژه شرح داد: این پروژه را ما سه تایی(امرالله فرهادی، علی رضا مصطفی زاده و مجید عباسی) به عنوان شاگردان استاد با همدیگر انجام دادیم، عشق به استاد احصایی از یک طرف و از همه مهمتر نگاه استاد احصایی به این مهم که آثارشان به خانه ها و دفاتر مردم برود باعث شد که این اتفاق رقم بخورد؛ همانطور که می دانید کارهای دیگر استاد احصایی خیلی گران هستند و خیلی ها نمی توانند این آثار را داشته باشند، بنابراین ما بعضی کارها را بازفراوری کردیم. یک اثر هم به صورت ویژه بازفراوری شده و استاد با یک شور و شوقی بر روی آن کار نموده و رنگ گذاشته است گویی که دارند یک اثر نو خلق می نمایند .

به گفته امرالله فرهادی برای اولین بار است که آثار استاد احصایی به صورت کاملا اختصاصی باز نشر شده و تا کنون کسی به این شکل این آثار را باز فراوری ننموده است .

استاد محمد احصایی از هنرمندان معاصر ایران در زمینه خوشنویسی، گرافیک و نقاشی است که آوازه دنیای دارد ، او بیش از 50 سال است که در حوزهٔ خوشنویسی، نقاشی و گرافیک فعالیت می نماید و یکی از پایه گذاران نقاشیخط در دورهٔ معاصر ایران است و با مجموعهٔ نقاشی خط های خود اعتباری دنیای یافته است. تعدادی از آثار وی در موزه های متروپولیتن و بریتانیا نگهداری می گردد.

نمایشگاه آثار منتخب استاد محمد احصایی از روز یکشنبه 5 دیماه در نگارخانه ویژه برپا می گردد و تا 17 دیماه در این مکان دایر است، علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 20 به خیابان خرمشهر ، خیابان شهید عربعلی، خیابان سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم، پلاک 5 نگارخانه ویژه مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1272

به "بازنشر انحصاری آثار استاد محمد احصایی به نگارخانه ویژه می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنشر انحصاری آثار استاد محمد احصایی به نگارخانه ویژه می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید