افتتاح هشت باغ راه و رونمایی از کتاب محله های بافت تاریخی سمنان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

به گزارش اخبار نجوم، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همزمان با روز شهرداری ها و دهیاری ها با حضور در شهر سمنان به صورت همزمان هشت باغ راه بازآفرینی شده این شهر را افتتاح نموده و از کتاب محله های بافت تاریخی سمنان رونمایی کرد.

افتتاح هشت باغ راه و رونمایی از کتاب محله های بافت تاریخی سمنان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از سمنان، مهدی عبوری در حاشیه مراسم افتتاح هشت باغ راه و رونمایی از کتاب محله های بافت تاریخی سمنان اظهار کرد: امروز در حوزه بافت تاریخی سمنان شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم و این اقدامات امری تأثیر گذار و ارزشمند برای این شهر است.

وی اضافه کرد: احیای هشت باغ راه از 50 باغ راهی که در گذشته وجود داشته است و در سال های دور به دلیل کم توجهی و بی توجهی از بین رفته بود، بسیار گام خوبی بوده که در این دوره مدیریت شهری اجرا شده چرا که با احیای هشت باغ راه افتتاح شده، احیای زندگی دوباره در این محلات اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بافت تاریخی و سنتی سمنان به فضای مدرن متصل شده است و شهرداری سمنان اقدامات خود در دو بخش را تقویت نموده است که بخش اول بازگشت زندگی به محلات قدیمی و کیفیت بخشی به آن و بخش دوم جذب گردشگران داخلی است که به این شهر و استان سفر می کردند که با اقدامات اجرا شده، گردشگران از اماکن تاریخی و این باغ راه ها و محلات تاریخی که باز آفرینی و بازسازی شده است بازدید می نمایند و با حضور این گردشگران و مسافران قطعاً شاهد رونق و پویایی در شهر سمنان خواهیم بود و به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار نیز یاری شایانی خواهد نمود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات تأثیر گذار شهرداری سمنان تملک بعضی خانه های قدیمی و تاریخی است که در حال بازسازی و بازسازی هستند و هر کدام کاربری مخصوص به خودش را دارد و دولت به صورت جدی از این اقدامات ارزشمند حمایت می نماید و در کنار مدیریت شهری سمنان خواهد ایستاد و با تکمیل این پروژه ها، به خصوص تکمیل پروژه فرهنگسرای حکیم که با اعتبار مدیریت شهری ساخته شده است امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و پویایی اقدامات تحول زا در این شهر بوده است البته کوشش می گردد که در کنار شهرداری و اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان باشیم تا تمامی پروژه های نیمه کاره نیز به اتمام برسند.

عبوری با اشاره به نخستین خانه گردشگری سلامت در استان سمنان، توضیح داد: بازسازی و بازسازی خانه تاریخی پورحسینی ها و تبدیل آن به خانه گردشگری سلامت از اقدامات ارزشمند و مهم شهرداری بوده است که این بنا بر عنوان اولین خانه گردشگری سلامت در استان سمنان و سومین خانه گردشگری سلامت کشور محسوب می گردد امیدواریم با انتها یافتن بیماری کرونا شاهد رونق این مجموعه در حوزه طب سنتی باشیم.

وی با بیان این که در سطح کشور از ردیف های مختلف پروژه های زیادی در دست اقدام است، گفت: در حال حاضر از محل تبصره 18، 614 پروژه اجرایی با هزینه حدود هزار میلیارد تومان در سطح کشور وجود دارد که تمام کوشش این است که این پروژه ها تا انتها امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه کرد: بافت های ناکارآمد در سال های گذشته آنچنان مورد توجه دستگاه های دولتی و مدیریت شهری نبوده است و چند سالی می گردد که واژه باز آفرینی در کشور خلق شده و دولت یاری های اهرمی را به مدیریت شهری داده است.

وی گفت: اقداماتی که امروز شاهد آن بوده ایم، رضایت شهروندان را در پی داشته است و این رخداد که خانه های تاریخی، گذرهای قدیمی، باغ راه ها احیا و بازسازی گردد و رونق بگیرد باعث بازگشت جمعیت به این بافت ها خواهد شد.

عبوری اظهار کرد: اهمیت این موضوع از آن جهت بوده که گستردگی این بافت ها در کشور قریب به 140 هزار هکتار بافت است و این رقم بسیار بالا است و باید سعی گردد تا دولت، مدیرت شهری و دستگاه های مرتبط در یک اقدام مشترک در یک بازه زمانی تعیین این پروژه ها را به انتها برسانند.

وی خاطر نشان کرد: سمنان با توجه به قدمت و تاریخ فراوانی که دارد جزو استان هایی است که در بازآفرینی مورد توجه قرار گرفته و در این استان حدود دو هزار و 900 هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که هزار هکتار آن در مرکز استان و شهر سمنان است و این حجم ناکارآمدی، نیازمند کوشش و پیگیری گسترده است و خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری حدود اقدامات بسیار مطلوبی در این شهر شروع شده و دولت نیز برای اقداماتی که شهرداری سمنان با یاری اداره کل راه و شهرسازی استان در نظر گرفته است با اعتباری که مستقیم از وزارت راه و شهرسازی و از شرکت بازآفرینی شهری هزینه نموده است یاری خواهد نمود تا هر چه سریع تر باقی پروژه های بازآفرینی و بازسازی در این شهر به بهترین شکل ممکن به اتمام برسند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1027

به "افتتاح هشت باغ راه و رونمایی از کتاب محله های بافت تاریخی سمنان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح هشت باغ راه و رونمایی از کتاب محله های بافت تاریخی سمنان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید