اسپیس ایکس آزمایش فضاپیمای استارشیپ را لغو کرد

به گزارش اخبار نجوم، شرکت اسپیس ایکس آزمایش نمونه اولیه فضاپیمای استارشیپ اس ان 15 را در ارتفاع بالا بدون اعلام هیچ دلیلی لغو کرد.

اسپیس ایکس آزمایش فضاپیمای استارشیپ را لغو کرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت اسپیس ایکس آزمایش نمونه اولیه فضاپیمای استارشیپ اس ان 15 را در ارتفاع بالا لغو کرد. اسپیس ایکس دلیل این تصمیم را اعلام ننموده است. این آزمایش برای 30 آوریل برنامه ریزی شده بود، اما انتظار می رود انجام آن به هفته آینده موکول گردد.

برای انجام آزمایش فضاپیما های مختلف در ارتفاع بالا، ابتدا سوخت گیری اجرا شده و سپس آن ها به ارتفاع قابل توجهی از زمین پرتاب می شوند و پس از انجام مانور های برنامه ریزی شده کوشش می نمایند به زمین بازگردند. در نهایت فضاپیما های یادشده به صورت عمودی بر روی زمین فرود آمده و برای استفاده های مجدد آن ها برنامه ریزی می گردد.

پیش از این یک بار آزمایش فضاپیمای مشابهی اجرا شده که پس از برخاستن به صورت عمودی در حین فرود در تاریخ 26 آوریل منفجر شده است. در جریان آزمایش بعدی مهندسان اسپیس ایکس اطمینان کسب خواهند کرد که آیا راکت جدید استارشیپ قادر به انجام وظایف محوله خواهد بود یا خیر.

ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس معمولاً در خصوص چنین رویداد هایی در توئیتر اطلاع رسانی می نماید، اما این بار در این زمینه سکوت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 950

به "اسپیس ایکس آزمایش فضاپیمای استارشیپ را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس آزمایش فضاپیمای استارشیپ را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید