از بین بردن شلی پوست گردن با چند راه چاره خانگی

به گزارش اخبار نجوم، شل شدن گردن یکی از عوامل ناراحت کننده بالا رفتن سن است که بسیاری از افراد را آزار می دهد. در این مطلب با چند راه حل خانگی به شما آموزش می دهیم شل شدن پوست گردن را درمان کنید.

از بین بردن شلی پوست گردن با چند راه چاره خانگی

شلی پوست گردن معمولاً ناشی از تراکم سلول های مرده و انسداد منافذ پوستی است. بعضی راهکارهای خانگی که می توانید برای از بین بردن شلی پوست گردن بهره ببرید را در این مطلب از مجله اینترنتی خبرنگاران برایتان آورده ایم.

شلی پوست گردن

  • از بین بردن شلی پوست گردن با اسکراب نمودن: اسکراب کردن پوست گردن با استفاده از مواد خانگی مانند قهوه، نمک دریا یا شکر، می تواند به تمیزکردن و ازبین بردن شلی پوست یاری کند. مواد را با یک میزان روغن نارگیل یا زیتون مخلوط نموده و به آرامی در حالت مدار دائری روی پوست گردن ماساژ دهید. سپس با آب گرم شستشو دهید.
  • از بین بردن شلی پوست گردن با بخوردادن: بخوردادن صورت باعث باز شدن منافذ پوستی و جلوگیری از تراکم سلول های مرده می گردد. برای بخور، یک ظرف پرازآب داغ بگیرید و صورت خود را به طور ملایم روی آن قرار دهید. سر بپوشید تا بخارها به صورتتان برسد. حدود 10-15 دقیقه بخوردادن کنید و سپس صورتتان را با آب خنک بشویید.
  • از بین بردن شلی پوست گردن با استفاده از آلوئه ورا: آلوئه ورا خواص ضدالتهابی و تمیزکننده دارد و می تواند به تسریع فرایند تخلیص از شلی پوست یاری کند. یک برگ آلوئه ورا را برید و ژل داخل آن را بر روی پوست گردن خود ماساژ دهید. پس از 15-20 دقیقه، با آب گرم شستشو دهید.
  • استفاده از روغن های طبیعی: استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن آووکادو می تواند به نرم کنندگی و مرطوب کردن پوست گردن یاری کند. قبل از خواب، چند قطره از روغن موردنظر را بر روی پوست گردن خود ماساژ دهید و به آرامی تا جذب گردد.
  • از بین بردن شلی پوست گردن با ماسک طبیعی: تهیه ماسک طبیعی با استفاده از مواد مانند عسل، آرد نخود یا خیار می تواند به تمیزکردن پوست گردن و ازبین بردن شلی پوست یاری کند. مثلاً می توانید یک قاشق عسل و یک قاشق آرد نخود را مخلوط کنید و بر روی پوست گردن خود بمالید. پس از 15-20 دقیقه، با آب گرم شستشو دهید.
  • از بین بردن شلی پوست گردن با مراقبت منظم از پوست: برای جلوگیری از شلی پوست گردن، مهم است که به طور منظم از پوستتان مراقبت کنید. هر روز پوست گردن خود را با یک محصول تمیزکننده ملایم شستشو دهید و سپس از یک تونر و مرطوب کننده بهره ببرید. بعلاوه، حتماً از محافظت کننده های ضدآفتاب بهره ببرید تا پوستتان را از آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کنید.

مهم است به خاطر داشته باشید که هرگاه از روش های جدیدی برای پوست خود بهره ببرید، بهتر است پیش از همه آن را روی یک قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که به پوستتان آسیب نمی رسد و هیچ حساسیتی ایجاد نمی کند. اگر مشکل شلی پوست گردن شما به طور مداوم و شدید استمرار دارد، بهتر است به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب آیا بوتاکس زیر بغل روشی موثر برای درمان عرق است؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1584

به "از بین بردن شلی پوست گردن با چند راه چاره خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن شلی پوست گردن با چند راه چاره خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید