اتوبوس برقی دو طبقه معرفی گردید

به گزارش اخبار نجوم، اتوبوس برقی دو طبقه معرفی گردید. اتوبوس Jewel E از پیشرانه بدون آلایندگی Equipmake بهره می برد. مشخصات فنی این خودرو حمل و نقل عمومی را در ادامه بخوانید.

اتوبوس برقی دو طبقه معرفی گردید

خبرنگاران - یک شرکت انگلیسی، اتوبوسی برقی با قدرت 534 اسب بخار، گشتاور 3500 نیوتن متر و شعاع پیمایشی 402 کیلومتر برای ارائه خدمات در ناوگان حمل و نقل شهری لندن معرفی کرد.

موتورهای الکتریکی و بسته های باتری نسبت به وسایل نقلیه مسافری، بیشتر تغییر شکل می دهند. از تغییرات این فناوری ها می توان به اسم موهبتی در خودروهای تجاری یاد کرد؛ چون بسیاری از بخش های مرتبط به آن مشغول پژوهش یا در مرحله ابتدایی به کارگیری سیستم های پیشرانه تازه هستند. اتوبوس یکی از وسایل نقلیه ای است که احتمالاً در آینده به طور کامل با نیروی برق فعالیت خواهد نمود.

استفاده از مسیرهای تعیین، برنامه ریزی و زمان بندی شارژ به همراه پشتیبانی مناسب، امکان از میان برداشتن حمل و نقل فعلی و آلاینده شهرها را فراهم خواهد نمود و به همین دلیل اتوبوس دوطبقه Jewel E که هنوز مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر می گذارد، معرفی شده است.

همکاری انگلیس و اسپانیا در فراوری اتوبوس دو طبقه برقی

اتوبوس دوطبقه Jewel E به وسیله شرکت Equipmake به اسم یکی از متخصصان برقی سازی خودروهای تجاری و با همکاری شرکت Beulas اسپانیا ساخته شده است. اتوبوس Jewel E از پیشرانه بدون آلایندگی Equipmake بهره می برد و می توان از آن در اتوبوس های گوناگون و ابعاد مختلف استفاده کرد.

این پیشرانه توان فراوری 536 اسب بخار قدرت و گشتاوری حیرت انگیز و در عین حال ضروری به اندازه 3500 نیوتن متر دارد. پیشرانه انرژی خود را از یک باتری لیتیوم یونی با حداکثر ظرفیت 542 کیلووات ساعت تأمین می نماید.

همراهی باتری و گشتاور پیشرانه، شعاع پیمایشی این اتوبوس دوطبقه را به 402 کیلومتر می رساند و این عدد برای تردد با برنامه و روزانه اتوبوس ها کافی است. به گفته Equipmake، Jewel E اولین اتوبوس تمام برقی با استانداردهای ایمنی حمل و نقل لندن است و در سال 2024 وارد ناوگان این شهر خواهد شد. این یعنی علاوه بر آن که Jewel E برای ارائه خدمات در سیستم طاقت فرسای اتوبوس های لندن طراحی شده است؛ از ایمنی و امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود.

آزمایش این اتوبوس تا قبل از اتمام امسال میلادی آغاز خواهد شد. اتوبوس Jewel E تا سه ماهه نخست سال آینده وارد خطوط اتوبوس رانی خواهد شد و Equipmake از سال 2022 برنامه های فراوری و فروش آن را آغاز خواهد نمود.

بریتانیا تا سال 2024 حداقل به 4 هزار اتوبوس بدون آلایندگی و ساخت انگلستان احتیاج دارد. به علت فعالیت منظم و پیمایش مسافت های کوتاه، اتوبوس ها را باید وسایل نقلیه مناسبی به منظور برقی سازی دانست و نباید چندان نگران زمان شارژ شدن آن ها بود؛ چون شب ها پارک و تا صبح شارژ می شوند.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1158

به "اتوبوس برقی دو طبقه معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس برقی دو طبقه معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید