ویزای کانادا: آیا شغل شما در کانادا مورد احتیاج است؟

به گزارش اخبار نجوم، یکی از پرسش هایی که همیشه علاقه مندان مهاجرت کاری به کانادا در فکر دارند، این است که در بازار کار کانادا به چه نوع مشاغلی احتیاج است؟ متقاضیانی که می خواهند به وسیله سیستم اکسپرس انتری مهاجرت نمایند، ممکن است برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوتنامه دریافت نمایند و این در حالی است که سیستم اکسپرس انتری به نوع شغل متقاضی، مادام که به مهارت مشخصی احتیاج داشته باشد، اهمیت نمی دهد. در عین حال، متقاضیانی که در بعضی مشاغل خاص دارای سابقه کار هستند ممکن است نسبت به سایر متقاضیان دست بالا را داشته باشند.

ویزای کانادا: آیا شغل شما در کانادا مورد احتیاج است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

کانادا دارای راستاهای مهاجرتی فدرال و استانی است که هر یک از آنها هم برای لحاظ کردن سابقه کار متقاضی معیارهای تعیینی دارند. سه راستا مهاجرتی فدرال که باعث دریافت اقامت دائم به وسیله متقاضیان می شوند عبارت اند از Federal Skilled Worker، Federal Skilled Trades و Canadian Experience. صف انتظار همه متقاضیانی که در این سه دسته هستند به وسیله اکسپرس انتری مدیریت می گردد.

سیستم جامع رتبه بندی یا CRS که موقعیت متقاضی را در صف انتظار تعیین می نماید تنها اندازه سابقه کار متقاضی در شغل تمام وقت و یا معادل آن شغل پاره وقت و هم اینکه آیا آن شغل دارای مهارت یا Skilled است یا خیر را در نظر می گیرد. در این سیستم رتبه بندی، تنها مشاغلی که در دسته بندی ملی مشاغل یا NOC نوع مهارتشان 0 (مشاغل مدیریتی) است و هم مشاغلی که سطح مهارت شان A (حرفه ای) و یا B (فنی) است رتبه بندی می شوند. به بیان دیگر، فرض کنیم که شغل متقاضی معماری است؛ سیستم جامع رتبه بندی کاری به اسم شغل فردی که از طرف سیستم اکسپرس انتری برای تقاضا جهت دریافت اقامت دائم دعوت شده ندارد و فقط سطح و نوع مهارتی آن را لحاظ می نماید.

برنامه های مهاجرت استانی

چند تا از راستاهای مهاجرت استانی که بعضی از آنها به سیستم اکسپرس انتری مرتبط اند سابقه کار در شغلی تعیین را معیار خود اعلام نموده اند. این راستاهای مهاجرتی به استان ها و نواحی شرکت نماینده اجازه می دهند تا کارگران خارجی دارای سابقه کار را برای اقامت دائم انتخاب نمایند. بسیاری از این راستاهای مهاجرتی بر مبنای سیستم ابراز تمایل یا Expression of Interest فعالیت می نمایند؛ این سیستم تمام متقاضیان را که متقاضیان اکسپرس انتری هم از آن دسته هستند ملزم به ساختن پروفایل در برنامه مهاجرت استانی مربوطه می سازند.

آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف یک استان انتخاب شوند دذر سیستم جامع رتبه بندی 600 امتیاز اضافی کسب می نمایند و بدین ترتیب حتما در پذیرش بعدی اکسپرس انتری از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوت خواهد شد. تقریبا تمام استان های کانادا حد اقل یک راستا مهاجرتی دارند که دارای لیست مشاغل مورد احتیاج است و این لیست را از جمله معیارهای امتیازدهی خود در نظر می گیرند. همانگونه که پیش از این، مثلا لیست مشاغل مورد احتیاج ساسکاچوان چندین بار در وبسایت و شبکه های اجتماعی خبرنگاران اعلام و به روزرسانی شده است، طبیعتا لیست مشاغل مورد احتیاج هر استان بر حسب احتیاجهای روز بازار کار آن به روزرسانی می گردد.

در زیر چند تا از راستاهای مهاجرت استانی که سابقه کار در شغل تعیینی را از جمله شرایط و معیارها اسم نموده اند آورده می گردد:

  • بریتیش کلمبیا : Tech Pilot
  • آلبرتا: راستا مهاجرتی فرصت آلبرتا
  • ساسکاچوان : اسکیلد ورکر بین المللی - اکسپرس انتری و زیرمجموعه های مشاغل مورد احتیاج
  • منیتوبا: کارگر ماهر برون مرزی (Skilled Worker Overseas)
  • انتاریو: پیشنهاد شغل کارفرما : راستا مهاجرتی مهارت های مورد احتیاج (In-Demand Skills)
  • نیو برانزویک: Express Entry Labour Market Stream (گاهی اوقات، نه همواره)
  • نوا اسکوشیا: (Demand - Express Entry (Category B

این لیست حرفه های مختلفی را احتیاج دارد اما بعضی از استان ها در احتیاج داشتن به چند شغل با هم اشتراک دارند؛ این مشاغل عبارت اند از:

حسابداران - NOC 1311

دستیاران اداری - NOC 1112

برنامه نویسان کامپیوتر و رسانه های اینترکتیو - NOC 2174

مددکاران اجتماعی - NOC 4212

مربیان نونهالان - NOC 4214

مشاغل فنی

همانطور که در بالا دیدیم، بریتیش کلمبیا یک راستا مهاجرتی تحت اسم Tech Pilot دارد که البته نمونه ای است از رشد مشاغل مربوط به بخش فناوری در کانادا. در این راستا مهاجرتی 29 شغل مورد احتیاج وجود دارد که داشتن سابقه کار در یکی از آنها یک امتیاز کلیدی محسوب می گردد و راستا دریافت اقامت دائم را برای فارغ التحصیلان و کارگران خارجی که اتفاقا بسیاری از آنها متقاضی اکسپرس انتری هم هسنتد تسریع می سازد.

این نکته را نباید از یاد برد که لیست مشاغل مورد احتیاج بریتیش کلمبیا انعکاسی است از احتیاجهای روز بازار کار این استان که به وسیله تحقیقاتی که به وسیله کمیسیون اقتصاد ونکوور و انجمن تکنولوژی بریبتیش کلمبیا در خصوص بازار کار صورت گرفته تعیین شده است. علاوه بر این، مشاغل مربوط به بخش فناوری در لیست مشاغل مورد احتیاج منیتوبا هم مشاهده می گردد.

بعلاوه، بعضی از استان ها هم متقاضیانی را که فقط در یک شغل تعیین سابقه کار دارند انتخاب نموده و برای آنها دعوتنامه می فرستند. به اسم نمونه می توان به راستا مهاجرتی اولویت های بازار کار که با اکسپرس انتری هم مرتبط است اشاره نمود. نمونه دیگر، استان نوا اسکوشیا است که در آگوست سال 2018 پذیرشی را منحصرا برای متقاضیانی که به اسم مربی نونهالان و حسابرس/حسابدار سابقه کار داشتند برگزار کرد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1100

به "ویزای کانادا: آیا شغل شما در کانادا مورد احتیاج است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: آیا شغل شما در کانادا مورد احتیاج است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید