آموزش رشته های اولویت دار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری بازنگری می گردد

به گزارش اخبار نجوم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بازنگری و آنالیز استانداردهای مرتبط با آموزش رشته های اولویت دار صنایع دستی این استان در دستور کار قرار گرفته است.

آموزش رشته های اولویت دار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری بازنگری می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی روز چهارشنبه 22 مردادماه 1399 در نشست با مدیرکل فنی و حرفه ای استان تأکید کرد: این اقدام در فراوری کابردی و کیفی محصولات صنایع دستی تأثیر مستقیم دارد.

او اضافه کرد: زمینه های همکاری های مشترک بین میراث فرهنگی و اداره کل فنی و حرفه ای استان در ارتقای آموزشی و بهبود فراوریات صنایع دستی و هنرهای سنتی نقش مهمی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: توسعه همکاری بین دو اداره کل در راستای آموزش و مهارت آموزی متقاضیان کار با توجه به شرایط موجود جامعه و مسائل بیکاری می تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق مالی مؤثر باشد.

او یادآور شد: اولویت بندی احتیاجهای شغلی و رشته های دارای بازار کار مطلوب تر و تأیید صلاحیت های حرفه ای در حوزه های مرتبط با صنعت گران صنایع دستی و هنرهای سنتی لازم است.

مهرداد جوادی گفت: بازنگری و تهیه بانک اطلاعاتی مرتبط با کارشناسان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد گفت: در این راستا راه اندازی مرکز آموزش تخصصی نمد در مراکز فنی و حرفه ای و مشارکت اداره کل استان برای تأمین فضای مورد احتیاج به منظور آموزش رشته های مرتبط با نمد و یاری به اشتغال لازم است.

فرانک کبیری مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هویت بخشی به جوانان، تقویت روحیه خودباوری و ارتقای زیربنای فرهنگی در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی از مهم ترین احتیاجهای جامعه کنونی است.

او تأکید کرد: این اداره کل برای آموزش و همکاری های مرتبط با شهر ملی نمد آمادگی همکاری با میراث فرهنگی را دارد.

کبیری اضافه کرد: به روزرسانی آموزش های مرتبط با رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی مانند گیوه دوزی و قفل سازی در دستور کار ما قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 484

به "آموزش رشته های اولویت دار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری بازنگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رشته های اولویت دار صنایع دستی چهارمحال و بختیاری بازنگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید