آمریکا در قطر دفتر پشتیبانی امنیتی افغانستان دایر می نماید

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع آمریکا از ایجاد یک دفتر هماهنگی امنیتی در قطر با ادعای حمایت از نیروهای دفاع ملی افغانستان اطلاع داد.

آمریکا در قطر دفتر پشتیبانی امنیتی افغانستان دایر می نماید

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

ادعا می گردد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با ایجاد واحدی متشکل از نیروهای آمریکایی و افغان که در کابل مستقر خواهد شد هم موافقت نموده است. ظاهراً این واحد پشتیبانی هوایی که تحت فرماندهی دریادار پیتر ویسلی است تحت حمایت دفتر هماهنگی امور امنیتی قطر فعالیت خواهد نمود.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی است که نظامیان آمریکایی به جای مانده در افغانستان (که تعداد آنها به روایتی بیش از 600 نفر است)، بر روی حراست از اماکن دیپلماتیک آمریکا، پشتیبانی امنیتی فرودگاه کابل و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان متمرکز خواهند بود.

روز گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد نظامیان این کشور به طور کامل ظرف روزهای آینده افغانستان را ترک نخواهند کرد اما او خواهان آن است که فرایند خروج تا ماه سپتامبر تکمیل گردد.

او بعلاوه مدعی شد راهکارهایی اندیشیده تا در صورت احتیاج به نیروی هوایی برای دور نگه داشتن کابل از دستان طالبان، به دولت افغانستان یاری کند. او در ادامه این ادعا اضافه کرد: افغانستانی ها باید بتوانند این کار را با نیروی هوایی که خودشان دارند -و ما به آنها یاری می کنیم حفظش کنند- انجام بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1034

به "آمریکا در قطر دفتر پشتیبانی امنیتی افغانستان دایر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در قطر دفتر پشتیبانی امنیتی افغانستان دایر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید