گشت و گذار در محله بشیکتاش ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی استانبول (تور ترکیه ارزان)

به گزارش اخبار نجوم، شهر استانبول، این شهر نیمه آسیایی و نیمه اروپایی، با داشتن محله های مختلف که هرکدام یکی از جاذبه های گردشگری استانبول را در خود جای داده، شهری منحصر به فرد است و مناسب برای گشت و گذار در میان کوچه هایش. در مطلب محله بشیکتاش ترکیه قصد ما آشنایی هرچه بیشتر شما با دیدنی های این محله تاریخی در بین جاهای دیدنی استانبول است. در زبان ترکی استانبولی، بشیکتاش به معنی گهواره سنگی است و این نام منطقه ای در استانبول بوده که در سواحل اروپایی تنگه بسفر قرار گرفته است و یکی از قدیمی ترین منطقه ها در میان دیدنی های استانبول است. برای آشنایی بیشتر با محله بشیکتاش ترکیه همراه ما با شید. بشیکتاش کشور ترکیه همان اندازه که بین مردم ترکیه و افراد محلی محبوب است، مورد علاقه مسافران و جهانگرد های استانبول قرار گرفته است. این منطقه در بین جاهای دیدنی استانبول به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی شناخته می گردد. پس چنانچه در سفر خود، مابین گردش های عادیتان فرصتی یافتید، مکان های دیدنی ویژه ای را که در این صفحه به شما معرفی می کنیم را برای بازدیدهای آینده مد نظر قرار دهید.

گشت و گذار در محله بشیکتاش ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی استانبول (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

گردش در بازار بشیکتاش ترکیه

اگر به استانبول سفر نموده اید، یکی از کارهایی که پیشنهاد می کنیم حتما در این سفر انجام دهید، گردش در بازار بشیکتاش در بین تماشای های استانبول می باشد. اگر به بازارهای شلوغ و مکان های پرهیاهو علاقه مندید، پیاده روی در بازار خیابانی بشیکتاش ترکیه را امتحان کنید. این بازار در نزدیکی موزه ناوال قرار گرفته است که یکی از جاهای تماشای استانبول نیز می باشد. با یک هزینه اندک در این بازار در محله بشیکتاش ترکیه، می توانید لباس های زیبایی بخرید. بعد از خرید هم سری به رستوران های کوچک آن سری بزنید و قبل از اینکه به بازار ماهی فروشان بروید، از غذاهای عالی و با کیفیت آن لذت ببرید. در این رستوران ها می توانید انواع غذاهای محلی را نیز پیدا کنید. پس از استراحتی کوتاه در رستوران حرکت کنید و سری به بازار ماهی فروشان بزنید. معماری و طراحی خاص بازار ماهی فروشان بشیکتاش ترکیه که در عین سادگی مدرن نیز می باشد، بدون شک توجه شما را جلب می نماید. در حین حرکت در این بازار، موسیقی صدای ماهی فروشانی که با صدای بلند و آهنگین کالای خود را تبلیغ می نمایند و از تازگی ماهی های خود می گویند، توجه هر رهگذری را جلب می نماید. منظره مشتریانی که در حال چانه زدن و خرید هستند بازار را زنده و پر نشاط می نماید و حس خوبی را در بازتماشامایندگان محله بشیکتاش ترکیه به وجود می آورد.

بازدید از موزه نیروی دریایی استانبول

موزه نیروی دریایی استانبول بیشتر از یک قرن پیش ساخته شده و در حقیقت همان موزه Denhz است که در منطقه بشیکتاش ترکیه و در بین جاذبه های گردشگری استانبول قرار گرفته است و خیلی از آرامگاه و تندیس بارباروس هایردین، دریاسالار مشهور ترک قرن شانزدهم دور نیست. یکی از تماشای های استانبول بوده و بزرگترین مجموعه اشیای تاریخی کشور ترکیه که مربوط به دریانوردی در دوره سلسله عثمانی است، در این موزه نگهداری می شوند. کلکسیون های غنی این موزه در دو ساختمان و حیاط به نمایش گذاشته شده اند. در ساختمان بزرگ، مجموعه ای از قایق های قدیمی و در اتاق های کوچکتر و سالن ساختمان اصلی سه طبقه تجهیزات و لوازم کشتی های قدیمی، ماکت های کشتی و قسمتی از قایق سرگرمیی آتاتورک به نمایش درآمده اند. نقاشی های روی دیوار اتفاقات دریایی گوناگونی را به تصویر کشیده اند. در طبقه آخر توپ ها، پرچم ها و سلاح های قدیمی که در قرون مختلف از آن ها استفاده شده به چشم می خورد. به تازگی و پس از بازسازی هایی که در موزه انجام شده، بازتماشامایندگان می توانند ماکت هایی از قایق های سلاطین عثمانی یاCaiques را مشاهده نمایند. ماکت هایی از جنگ های دریایی آن دوران، تجهیزات دریانوردی و توپ های نظامی جزئی از اشیای داخلی آن در بین تماشای های استانبول است.

گردش سرگرمیی در دریای ترکیه

در سفر به استانبول، برای لذت بردن از منطقه ها تماشای و مهم محله بشیکتاش ترکیه، بهتر است که از تورهای مختلف و گردش های دریایی بهره ببرید. قایق های کروز این شهر امکان گردش سرگرمیی در دریا را به شما می دهد. گردش خود را از محله بشیکتاش ترکیه و یا سواحل اروپایی مجاور تنگه بسفر آغاز کنید. این یکی از مناظری است که به طور قطع چشم شما را خیره خواهد نمود. می توانید با قایق های شخصی یا خصوصی از تنگه عبور کنید و خودتان را به سواحل آسیایی این منطقه برسانید. در آفتاب بهاری این یک سرگرمی در بین تماشای های استانبول لذت بخش خواهد بود.

تماشای مسابقه فوتبال

باشگاه ژیمناستیک بشیکتاش ترکیه یکی از باشگاه های ورزشی قدیمی این کشور است که علاقمندان به ورزش، در سفر به استانبول بازدید از آن را نباید از دست بدهند. این باشگاه در بین جاذبه های گردشگری استانبول یک تیم فوتبال با لباس فرم سفید و مشکی دارد که به نام عقاب های سیاه معروفیت دارند. در زمان عبور از بشیکتاش ترکیه، می توانید همه جا آرم ها، پرچم ها و مجسمه های این تیم را ببینید و حتی با رزرو کردن بلیط در ورزشگاه بی جی کی اینونو (BJk inonu Stadium) یک مسابقه هیجان انگیز و زیبا را در بین تماشای های استانبول ببینید.

بازدید از کاخ دلمه باغچه

بزرگترین کاخ در ترکیه، کاخ دلمه باغچه نام دارد که یکی از جاذبه های گردشگری استانبول نیز است، محبوب بین گردشگر ها و عالی برای عکاسی. این کاخ در بین تماشای های استانبول در مساحت 45 هزار متر مربع و در منطقه ای با مساحت 110 هزار متر مربع بنا شد و از سال 1889 تا 1909 میلادی، کاخ دولما باغچه به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می شده است. این مکان حدود سیصد اتاق دارد. این کاخ در گذشته، به عنوان مرکز اداری و حکومتی عثمانیان استفاده می شده و دارای معماری چشم نواز و پر ابهتی از دوران نئوکلاسیک است و به خاطر همین معماری بسیار زیبا، معروفیتی بسزا دارد. این کاخ که امروزه یکی از موزه های ملی ترکیه به شمار می رود، دارای 285 اتاق، 6 حمام، 46 هال و 68 توالت هست. کاخ دلمه باغچه 600 متری با سالن بزرگ و با شکوهش که با 56 ستون داخل آن و چلچراغ بزرگ بلورین بوهمی 5/4 تنی که 750 لامپ های زیبایی دارد، نمونه ای از شگفتی های معماری در استانبول ترکیه است و به وسیله بوزکادالی حسن حسنو پاشا، وزیر دریاداری عثمانی در 1897 ساخته شد. برای آشنایان به تاریخ معماری، طراحی درون کاخ و بعلاوه نمای خارجی آن کاملا مجذوب کننده است. برای دکوراسیون داخلی، لوازم و تزئینات داخلی از میزان زیادی طلا و کریستال استفاده شده و این کاخ در حقیقت به علت خواست امپراتوری عثمانی و با سبکی مشترک از عثمانی و اروپایی ساخته شد. شما می توانید آثار معماری هر دوی این اقوام را در دلمه باغچه ببینید که ترکیبی از معماری روکوکو، باروک و نئوکلاسیک با معماری سنتی عثمانی بوده که ترکیبی بی نظیر و هنری فراهم آورده است. برای تماشا این کاخ زیبا در بین جاهای تماشای استانبول و محله بشیکتاش ترکیه باید در یکی از تورهای بازدید بلیط رزرو کنید. چنانچه به دلمه باغچه رفتید، کلکسیون بی نظیر نقاشی های رنگ روغن را از یاد نبرید. اگر با هنر نقاشی آشنا باشید، این نقاشی ها شما را شیفته خود خواهند کرد و این کلکسیون را برایتان تبدیل به یکی از جاهای تماشای استانبول می نماید.

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه سازی بشیکتاش

در مجاورت کاخ دلمه باغچه، موزه نقاشی و مجسمه سازی قرار گرفته است. شما می توانید قدم زنان فاصله میان این دو مکان را طی کنید و با خرید یک بلیط از این موزه هم بازدید کنید. این موزه نقاشی و مجسمه در اصل در سالن های طبقه همکف کاخ دولمه باغچه قرار گرفته است. در حقیقت شما با یک بلیط از کاخ دلمه باغچه و موزه نقاشی و مجسمه سازی با هم بازدید می کنید. این موزه که یکی از جاهای تماشای استانبول است، شامل کلکسیون بزرگی از نقاشی های هنرمندان ترکی است که در 20 سالن مجزا با توجه به زمان ثبت اثر به نمایش درآمده اند. در میان این آثار، نقاشی های رنگ روغن شکر احمد پاشا، حوسین زکای پاشا، عثمان حمدی، حج علی ریضا و سلیمان سعید به نمایش گذاشته شده است. پس از یک بازدید خاطره انگیز می توانید در کافه های آرام محوطه استراحت کنید، قهوه ای بنوشید و از منظرههای زیبای دریا در محله بشیکتاش ترکیه لذت ببرید.

گردش در پارک ییلدیز بشیکتاش

پارک ییلدیز که بین کاخ چراغان و کاخ ییلدیز و دقیقا پشت قصر چراغان استانبول واقع شده، یکی از جاهای تماشای استانبول و بزرگترین پارک های این شهر است که در گذشته بخشی از باغ سلطنتی بود. این پارک در بین جاذبه های گردشگری استانبول در حقیقت شکارگاه سلطان سلیمان معروف بوده و امروزه به پارکی عمومی تبدیل شد که انواع گیاهان و درختان از همه جهان در آن جمع آوری شده و هزاران گل مختلف در آن پرورش می یابد. اگر در سفر به استانبول، در پی مکانی دنج و خلوت برای استراحت یا حتی یک پیک نیک کوچک خانوادگی هستید، این یک مکان فوق العاده است. اگر در اوایل آوریل به این منطقه سری بزنید، گل های بهاری آن شما را در حیرت فرو خواهد برد و می فهمید چرا این پارک، یکی از جاهای تماشای استانبول و جاذبه های گردشگری استانبول است. منظره فوق العاده تنگه بسفر از این پارک چشم نواز است و بوی دریا در میان درختان هوایی رویایی ایجاد می نماید. ورود افراد پیاده به پارک رایگان بوده، اما چنانچه بخواهید با اتومبیل یا وسیله نقلیه دیگری وارد شوید، باید ورودی بپردازید. در نهایت تنها می توان گفت این پارک در عین سادگی، یکی از جاهای تماشای استانبول است که در سفر به استانبول بازدیدش را نباید از دست داد.

اقامت در یک سوئیت سلطنتی کاخ چراغان

کاخ چراغان در ساحل اروپایی بسفر در میان محله های بشیکتاش ترکیه و اورتاکوی استانبول قرار گرفته است. این کاخ به عنوان نماد قدرت و شوکت سلطنت عثمانی بین سال های 1861 و 1872 قصر چوبی قدیمی به دستور سلطان عبدالعزیز و به وسیله معمار سرکیس بالیان در 4 سال و با هزینه ای بالغ بر 4 میلیون دلار ساخته شد. سقف و بخش میانی آن در محله بشیکتاش ترکیه، از چوب و دیوارهای آن از سنگ مرمر پوشیده شده است. در سال 1990 و بعد از آخرین بازسازی و نوسازی، این بنا یک بار دیگر به یک کاخ سلطنتی باشکوه و با سبک معماری باروک تبدیل شد. کاخ چراغان امروزه به عنوان بخشی از هتل پنج ستاره kempinski Ciragan palace مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه تمایل دارید در سفر به استانبول، شبی را در یکی از اتاق های لوکس و گران قیمت یک کاخ سلطنتی سپری کنید، می توانید یکی از سوئیت های آن را برای خود رزرو کنید.

بازدید از مسجد اورتاکوی بشیکتاش

یکی از جاهای تماشای استانبول و زیباترین بناهای معماری ئئوباروک در محله بشیکتاش ترکیه، بنای خوش ساخت این مسجد است که امروزه روی بسیاری از کارت پستال های شهر استانبول چشم را خیره می نماید. در مسجد اورتاکوی نمونه های قدیمی و بی نظیری از هنر خوشنویسی اسلامی حفاظت می گردد. اگر می خواهید در سفر به استانبول از پل زیبا و باشکوه بسفر که پشت بنای این مسجد نمایان مگردد، عکس بگیرید حتما در زمان بازدید از مسجد دوربینتان را به همراه داشته باشید.

بازدید از مقبره بارباروسا

خیرالدین بارباروسا، دریاسالار مشهور دوران عثمانی خانه خود را در این منطقه از استانبول ساخت و مقبره او نیز در همین مکان ساخته شد. در سفر به استانبول و بازدید از بشیکتاش ترکیه، از این مقبره تاریخی و چهار مقبره دیگر بازدید کنید و بنای یادبودی را که در مجاورت آن ها ساخته شده، ببینید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1524

به "گشت و گذار در محله بشیکتاش ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی استانبول (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در محله بشیکتاش ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی استانبول (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید