کاوازاکی نینجا ZX، 25R اولین موتور سیکلت چهارسیلندر پلاک ملی

به گزارش اخبار نجوم، کاوازاکی نینجا ZX-25R که اولین موتور سیکلت چهار سیلندر پلاک ملی کشور است از طریق شرکت کویر موتور عرضه شد. این موتورسیکلت قوی ترین موتورسیکلت 250 سی سی در جهان است.

کاوازاکی نینجا ZX، 25R اولین موتور سیکلت چهارسیلندر پلاک ملی

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: نینجا کد پرچم دار محصولات کاوازاکی است که از سال 1983 در حال عرضه است. این مدل از 250 سی سی تا 1000 سی سی و در طول سالیان متمادی در حال عرضه است و در رقابت های MOTO GP هم چند عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

کاوازاکی نینجا ZX-25R از سال 2000 میلادی در حال عرضه است اما ویژگی های مدل 2021 آن چیست؟

مشخصات فنی

مهم ترین ویژگی این موتورسیکلت پیشرانه نو آن است که یک پیشرانه 250 سی سی چهار سیلندر شانزده سوپاپ است و قادر به تولید 50 اسب بخار قدرت و 23 نیوتون متر گشتاور است.

البته باید بدانید این سبک از موتور سیکلت ها به دلیل طراحی اسپرت و اهداف مسابقه ای (نیاز به سرعت بالا در پیست های هم سطح مسابقه) نیاز به گشتاور بالایی ندارند و تمرکز طراحی بر روی قدرت موتور است.

مدل های قبلی این موتور سیکلت هم به یک پیشرانه 250 سی سی اما دو سیلندر مجهز بودند که سی و نه اسب بخار قدرت تولید می کردند.

این پیشرانه به فن آوری DOHC هم مجهز است.

سیستم تعلیق، ترمز و برجستگی های اختصاصی

شاسی این موتور سیکلت از نوع مشبک و ساخته شده از فولاد با استحکام کششی بالا است.

ترمز جلو و عقب از نوع تک دیسکی نیمه شناور و مجهز به ABS است که کوییک شیفتر اختصاصی کاوزاکی (KQS) هم در آن قابل سفارش است.

تعلیق جلو از نوع کمک فنر هیدرولیکی دوبل و تلسکوپی وارونه است که دو شاخ ها عملکرد جداگانه دارند.

در تعلیق عقب هم از سیستم مونو شوک گازی با قابلیت تنظیم فشردگی فنر و مونو شوک افقی با اتصال پشتی بهره گرفته شده است.

تعبیه سیستم ترکشن کنترل (کنترل کشش) اختصاصی کاوازاکی و کنترل دریچه گاز برقی از برجسته ترین و مجذوب کننده ترین تجهیزات این وسیله هستند.

همان طور که می دانید سال هاست واردات موتورسیکلت های با حجم بیشتر از 250 سی سی به کشور ممنوع است و تردد موتورسیکلت های با حجم بیش تر تنها با مجوز فدراسیون و در ساعات و مسیرهای خاص و از قبل معین شده امکان پذیر است.

اما تکنولوژی های امروزی باعث شده تا این قوانین دیگر کارآمد نباشند به طوری که موتور سیکلت 250 سی سی که در بالا معرفی گشت می تواند به اندازه یک موتورسیکلت 600 سی سی چند سال گذشته قدرت و شتاب داشته باشد و عاشقان محدود شده موتورسیکلت در کشور حالا می توانند از شتاب و سرعت بالای این وسیله به همراه صدای اگزوز بسیار گوشنواز و بم آن (کاملا شبیه موتورسیکلت های حجم بالای ممنوعه) لذت ببرند.

منبع: بیت ران
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1215

به "کاوازاکی نینجا ZX، 25R اولین موتور سیکلت چهارسیلندر پلاک ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوازاکی نینجا ZX، 25R اولین موتور سیکلت چهارسیلندر پلاک ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید