چه بیمه نامه هایی را باید برای ساختمان خریداری نماییم؟

به گزارش اخبار نجوم، حادثه هیچگاه خبر نمی نماید. جمله ای است که شاید صدها بار شنیده ایم ودر طول روز شاهد حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده هستیم. حال اگر یک حادثه برای خانه ما و محل زندگی ما اتفاق بیافتد چقدر سخت و ناراحت کننده خواهد بود. با افزایش قیمت خانه و لوازم و اثاثیه آن احتیاج به داشتن بیمه نامه هایی که بتوانیم در زمان خسارت از آن استفاده کنیم را دو چندان می نماید. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چه بیمه نامه هایی برای هر ساختمان و به وسیله چه کسانی باید خریداری گردد.

چه بیمه نامه هایی را باید برای ساختمان خریداری نماییم؟

بیمه ساختمان

بیمه نامه جامعی به نام بیمه ساختمان وجود ندارد و مالکین و مستاجرین و مدیران ساختمان ها باید بر اساس نوع احتیاج خودشان انواع این بیمه نامه را انتخاب و خریداری نمایند. در ادامه به آنالیز انواع این بیمه نامه خواهیم پرداخت.

بیمه آتش سوزی

آتش سوزی یکی از حوادث پرتکرار برای انواع ساختمان با کاربری های مختلف از جمله برای ساختمان های مسکونی می باشد. بیمه نامه آتش سوزی شاختمان منزل مسکونی شما را در برابر حوادثی از جمله آتش سوزی، صاعقه و انفجار بیمه می نماید؛ اما این نوع از بیمه منازل مسکونی پوشش های دیگری دارد که می توانید به پوشش های اصلی این بیمه نامه اضافه نمایید.

بیمه آتش سوزی در اصل منزل مسکونی شما را در برابر حوادثی چون آتش سوزی، صاعقه و انفجار بیمه می نماید؛ اما این نوع از بیمه منازل مسکونی، شاخه های فرعی هم دارد که شما با پرداخت حق بیمه آن ها می توانید از خدمات بیمه استفاده کنید. شامل زلزله، سیل، طوفان، تندباد، سقوط بهمن، سرقت، سقوط هواپیما، طغیان آب دریا و رودخانه، ترکیدگی لوله آب، تندباد، گردباد، نشست و رانش زمین، شکست شیشه، سقوط بالگرد یا قطعات آن، برخورد اجسام خارجی، هزینه پاک سازی و جمع آوری ضایعات ناشی از خطرات مشمول بیمه، خرابی در اثر ضایعات ناشی از آب باران و برف و … می گردد.

بیمه آتش سوزی را چه کسی باید خریداری نماید؟

با توجه به قانون تازه تملک آپارتمان ها، خرید بیمه آتش سوزی به وسیله مدیر ساختمان اجباری می باشد و اگر خسارتی اتفاق بیافتد مدیر ساختمان می تواند از محل این بیمه نامه خسارت را جبران نماید.

اما این بیمه نامه کل ساختمان را تحت پوشش قرار می دهد و لوازم داخل هر واحد باید جداگانه پوشش بیمه آتش سوزی را داشته باشد. از این رو مستاجرین می توانند بیمه نامه آتش سوزی تهیه نمایند که فقط پوشش اثاثیه منزل داشته باشد. اما مالکین هر دو حالت بیمه نامه را می توانند خریداری نمایند. قیمت بیمه آتش سوزی با عوامل مختلفی محاسب می گردد که در لینک زیر می توانید اطلاعات کامل در این زمینه را داشته باشید.

https://bimetime.com/fire-insurance/

بیمه زلزله

زلزله یکی از حوادثی است که با توجه به موقیت جغرافیایی کشورمان در منطقه ها مختلف اتفاق می افتد و خسارات غیر قابل جبرانی را به همراه دارد. بیمه زلزله جزئی فرعی از بیمه آتش سوزی است و زیرشاخه آن محسوب می گردد، برای بهره مندی از این بیمه، باید ابتدا بیمه آتش سوزی را بخرید و سپس این بخش فرعی را بخرید. شما با استفاده این از بیمه منازل مسکونی می توانید منزل و لوازم و اثاثیه خود را بیمه کنید و در صورت خسارت تماشا، از بیمه وجهی را دریافت کنید.

البته توجه به این نکته مهم است که شما می توانید تنها منزل و یا فقط لوازم و اثاثیه خود را بیمه کنید و یا هر دو را با هم بیمه کنید و از این خدمات بیمه منازل مسکونی استفاده کنید. نکته دیگری که در رابطه با بیمه منازل مسکونی از نوع بیمه زلزله وجود دارد این است که این بیمه شامل خسارات و تلفات جانی نمی گردد.

بیمه سیل

ساختمان هایی که در منطقه ها سیل خیز هستند و احتمال آبگرفتکی و سیل برای آن ها وجود دارد با خرید پوشش اضافی سیل در بلایای طبیعی می توانند این پوشش را داشته باشند.

این بیمه نیز مانند بیمه زلزله، بیمه سرقت و … ثبت می گردد و شما می توانید با پرداخت وجهی اضافه، این بیمه را بخرید و از خدمات آن بهره مند شوید. بیمه سیل برای منازل مسکونی مفید و واجب است که در ساحل و رودخانه های بزرگ که امکان طغیان آن ها وجود دارد، قرار دارند. ساختمان های ساحلی از جمله اماکنی هستند که انجام این بیمه برای ساختمانشان بسیار حیاتی است.

بیمه مدیر ساختمان ، بیمه مدیر ساختمان و یا بیمه مسئولیت هیات مدیره

با توجه به حیطه اختیارات مدیر ساختمان و هیات مدیره، خساراتی که ممکن است اتفاق بیافتد و مسئولیتش متوجه مدیر ساختمان باشد با داشتن بیمه مسئولیت قابل جبران می باشد. هزینه های پزشکی و نقص عضو و دیات و خسارات مالی برای ساکنین و افراد ثالث در این بیمه نامه تحت پوشش می باشد.

بیمه سرقت

بیمه آتش سوزی منازل مسکونی با داشتن پوشش سرقت می تواند نوع کاملی از بیمه نامه باشد. این بیمه نامه خسارتی را به بیمه گذار پرداخت می نماید که دزدی با شرایط خاصی اجرا شده باشد و سارقین با شکستن حرز وارد منزل مسکونی شما شده باشند. شکستن حرز معانی مختلفی دارد. برای مثال سارقین با شکستن در یا پنجره و یا ایجاد سوراخی در سقف یا دیوار وارد منزل مسکونی شما شوند.

بعلاوه زمانی که سارقین از کلیدهای ساختگی استفاده نمایند، به صورت مخفیانه وارد منزل مسکونی شما شوند، با بالا رفتن از دیوار وارد منزل مسکونی شما شوند و یا کلیدهای اصلی منزل مسکونی شما را به صورت غیرقانونی به دست آورده باشند و با آن ها وارد منزل مسکونی شما شوند، شما در این موارد نیز می توانید از بیمه گر خسارت خود را دریافت کنید.

استعلام و خرید آنلاین بیمه

برای استعلام وخرید آنلاین انواع بیمه نامه می توانید درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید. امکان استفاده از مشاوران بیمه تایم در انتخاب و خرید انواع بیمه به وسیله سامانه بیمه تایم امکان پذیر می باشد. مقایسه قیمت و بخورداری از انواع خدمات بیمه تایم به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد.

منبع: BimeTime.com

منبع: اتاق
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1559

به "چه بیمه نامه هایی را باید برای ساختمان خریداری نماییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه بیمه نامه هایی را باید برای ساختمان خریداری نماییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید