هفت جایی که روس ها به داشتنش می بالند

به گزارش اخبار نجوم، منطقه ها معروف روسیه

از میدان سرخ مسکو گرفته تا خیابان مشهور آربات، از موزه های فوق العاده سنت پترزبورگ تا کاخ های رمانتیک و دیدنی… ممکن است فکر کنید چون تا حالا این جاها را دیده اید پس در واقع تمام روسیه را دیده اید. اما واقعیت این است که این کشور به میزان ای پهناور است که منطقه ها دیدنی بسیار بیشتر از این ها دارد، مخصوصا اگر از آن دسته از افرادی باشید که اهل گشت و گذارند و از بودن در جاهای بکر لذت می برند. به همراه خبرنگاران باشید و با منطقه ها معروف روسیه آشنا شوید، چشم میزانایی نفس گیر که روس ها به داشتنشان بر خود می بالند.

هفت جایی که روس ها به داشتنش می بالند

رودخانه بایکال در روسیه | Baikal Lake

بزرگ ترین منبع آب شیرین جهان، یکی از منطقه ها معروف روسیه و البته یکی از عمیق ترین رودخانه های جهان، رودخانه بایکال نام دارد که در عمق جنگل های سیبری پنهان شده است. هر ساله گردشگران ماجراجو به کشور روسیه سفر می نمایند تا بتوانند این دریاچه را از نزدیک ببینند، این دریاچه به میزان ای پهناور است که خود محلی ها به آن دریا می گویند. فصل های زمستان این منطقه بسیار بی رحم است و دمای هوا تا 20 درجه زیر سفر می رود و شاید همین هم باعث گردد تا جهانگرد ها ترجیح دهند در موقع دیگری به آن جا بروند اما در واقع همین موقع، دریاچه بایکال در تماشای ترین وضع ممکن واقع شده است. آب دریاچه بایکال غنی از اکسیژن است و به همین دلیل است که در زمان هایی که دریاچه یخ می بندد، این حباب های شگفت انگیز و الگوهای خیره نماینده بر سطح آن ظاهر می شوند. قدم زدن در هوای تازه و اسکی روی سطح یخ زده دو تا از بایدهای بازدید از این دریاچه هستند.

سیبری در روسیه | Siberia

خیلی سخت است که بخواهیم برای سیبری فقط یک منطقه خاص را در نظر بگیریم چرا که سیبری نیم بیشتری از کشور روسیه را فرا گرفته است. برترین راه ممکن برای رفتن به سیبری استفاده ار قطارهای سیبریاییست که در مسکو باید سوار بر آن ها شوید و با پیمودن مسیری 9000 کیلومتری بپیمایید. کل این سفر حدود 14 روز طول می کشد و این قطار در مجذوب نماینده ترین منطقه ها توقف می نماید، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که عقب بشینید و از سفرتان لذت ببرید. سیبری مشخصا یکی از منطقه ها معروف روسیه است.

دریای سیاه در روسیه | Black Sea

اگر از مردم روسیه بپرسید، همه آن ها در دوران کودکی خاطراتی در نزدیکی دریای سیاه داشته اند. در آن دوران ها که مسافرت های بین المللی به میزان امروز آسان نبود و سفرهای خارجی خیلی رواج نداشت، آن ها تابستان هایشان را در سواحل دریای سیاه می گذراندند. اگر دوست دارید برترین منطقه دریای سیاه در روسیه را بشناسید باید به سوچی و سواحل آن سفر کنید.

اما امروزه دیگر مثل گذشته ها نیست و صنعت گردشگری پیشرفت زیادی نموده است با این حال هنوز هم سوچی به بی مانندی سابق است. در واقع سوچی تنها شهری است که می توانید هنوز هم نصف روز را در کنار ساحل باشید بدون این که یخ بزنید، جای تعجبی نیست که تا این میزان مشهور باشد.

کامچاتکا در روسیه | Kamchatka

کامچاتکا یکی از رویایی ترین مکان های روی زمین و البته یکی از منطقه ها معروف روسیه است. کامچاتکا یکی از متنوع ترین چشم میزانای جهان را دارد: منظرهی از آتشفشان ها، کوه ها، دره های سرسبز، چشمه های آب گرم. اگر در سفر به روسیه هوس کردید به کامچاتکا بروید اول باید به منطقه Petropavlovsk-Kamchatskiy بروید و از آن جا به وسیله قطارها و وسایل نقلیه ای که وجود دارد می توانید به کامچاتکا بروید.

معروف ترین جای کامچاتکا، دره چشمه های آب گرم است که یکی از بزرگ ترین ها از نوع خودش در جهان است. این دره در کوهستان ها مخفی شده است بنابراین برای تماشا قسمت های آن باید سوار بر هلیکوپتر شوید. کامچاتکا سرزمینی آتشفشانی است و بنابراین باید مراقب دریاچه های اسیدی آن باشید. یکی از زیباترین دریاچه های اسیدی کامچاتکا، دریاچه Maly Semyachik است.

دریاچه التون در روسیه | Elton lake

یکی دیگر از دریاچه هایی که در کشور روسیه واقع شده است و حتما باید آن را ببینید، دریاچه التون نام دارد. هوای پاک و آب تمیز و خالص این دریاچه در بین مردم منطقه محبوبیت زیادی دارد و به خواص درمانی اش مشهور است.

شن های چارسکی در روسیه | Charsky Sands

اگر از آن دسته افرادی هستید که از ماجراجویی در صحرا و کوهستان ها لذت می برند، شن های چارسکی باید مورد بعدی ای باشد که در لیست سفرتان از منطقه ها معروف روسیه واقع شده است. بسیاری این صحرا را عجیب ترین و غیر عادی ترین صحرای روی این کره خاکی می دانند چرا که با جنگل هایی در اطراف احاطه شده است، بعلاوه رودخانه ها و کوهستان ها المان های دیگری هستند که در نزدیکی این صحرا وجود دارند. از عکس هایی که ناسا از این صحرا منتشر نموده است، این منطقه مانند دانه ای شن در جنگل های بی سرانجام سیبری است.

خود صحرا واقعا کوچک است و تنها 50 کیلومتر وسعت دارد، برترین زمان بازدید از این منطقه بین فصل های پاییز تا بهار است.

آلتای در روسیه | Altai

اگر عاشق کوه و کوهنوردی هستید، باید از آلتای تماشا کنید، آخرین مورد از لیست منطقه ها معروف روسیه در این نوشتار که بیشترین تنوع را دارد، آن هم نه یک بازدید معمولی، یک توقف کامل و واقعی. این منطقه برای هر کسی که از آن تماشا می نماید مانند رویایی است که به واقعیت پیوسته است، منظره متنوع از پدیده های طبیعی، دریاچه های سبز رنگ، گیاهان دارویی کمیاب و هوای پاکیزه، همه این ها در آلتای روسیه وجود دارد.

بلندترین و معروف ترین کوه آلتای هم در فاصله ای مساوی بین 3 اقیانوس واقع شده است، نام این کوه بلوخا (Belukha) است و به خاطر نحوه قرار گرفتنش، روس ها آن را محور جهان می دانند.

در این منطقه 7 دریاچه با 7 رنگ مختلف وجود دارد، حتی رنگ سیاه! که تماشا چنین جایی خود علت بزرگی برای بسیاری از جهانگرد هاست تا از آن تماشا نمایند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1314

به "هفت جایی که روس ها به داشتنش می بالند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت جایی که روس ها به داشتنش می بالند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید